MotoGP Donington.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Känns inte som första gången eurosport dabbar sig med sin tv-tablå. Den suger ganska ofta tycker jag.

I alla fall vad det gäller träningarna, verkar oftare vara fel än rätt :mad:

Nu är det igång på Eurosport2 :)
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ashley Beech kom visst inte till start i denna tävlingen. Måste ha kännts lite surt när man missar en VM-start. :näsblod

"After earning a coveted ‘wildcard’ ride in the GP125 race at this weekend’s British Moto GP event, Team Appleyard/Macadam rider Ashley Beech has been forced to withdraw due to injury.

Ashley crashed heavily whilst leading the British GP125 Championship race at Mondello Park on Sunday last and has damaged ligaments in his left ankle. He has received treatment but unfortunately the ankle has not responded sufficiently and the team has reluctantly had to declare him unfit to ride."
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Något görs rätt hos Repsol ! Nicky snabbast i torrt efter sista träningen i morse inför kvalet i eftermiddag..

British GP - World champion Nicky Hayden proved that he will be competitive come rain or shine in the British Grand Prix by topping the final free practice session in dry conditions.

The American set the best time on his Repsol Honda in 1:29.798, which was the fastest lap of the weekend so far... :tummenupp
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Något görs rätt hos Repsol ! Nicky snabbast i torrt efter sista träningen i morse inför kvalet i eftermiddag..

British GP - World champion Nicky Hayden proved that he will be competitive come rain or shine in the British Grand Prix by topping the final free practice session in dry conditions.

The American set the best time on his Repsol Honda in 1:29.798, which was the fastest lap of the weekend so far... :tummenupp

Det är nästan så man unnar honom lite framgång efter inledningen av denna säsongen:tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det är nästan så man unnar honom lite framgång efter inledningen av denna säsongen:tummenupp

Japp håller med! Jag ser gärna oxå att d lossnar för Capirex Marco o Elias för att ta några som man vet har farten men som haft d tungt i racen så här långt.. Man surra lite igårdagen sändning om att Nicky mer o mer kör en cykel lik Danis med chassie etc då lät d som att man tolkar d som att Dani får go bitarna från fabriken o att nu får Nicke tillgång till samma grejjer. Men d kan va jag som missuppfatta d hela oxå!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Japp håller med! Jag ser gärna oxå att d lossnar för Capirex Marco o Elias för att ta några som man vet har farten men som haft d tungt i racen så här långt.. Man surra lite igårdagen sändning om att Nicky mer o mer kör en cykel lik Danis med chassie etc då lät d som att man tolkar d som att Dani får go bitarna från fabriken o att nu får Nicke tillgång till samma grejjer. Men d kan va jag som missuppfatta d hela oxå!

Hur troligt är det att man inte ger "go bitarna" till en världsmästare?
Nicky får förmodligen sin hoj inställd precis som han vill ha den och med de delar han vill ha, förmodligen har han insett att han tidigare körde huvudet i väggen och har börjat laborera med inställningar och chassibitar mer lika Pedrosas.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tittade iaf live. Det var iaf nått att göra en regnig midsommardag... :rolleyes:

Nu då... bah. Race imorgon juh... många timmar kvar.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Någon som vet hur det gick för Robban i dagens Red Bull Rookies Cup Race? Såg att han tappat sin fjärdeplats i sammandraget tyvärr.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Någon som vet hur det gick för Robban i dagens Red Bull Rookies Cup Race? Såg att han tappat sin fjärdeplats i sammandraget tyvärr.

Tyckte jag såg att han kom på 17:e och sista plats när jag lite snabbt klickade in på Live timingen förut. Någon som kan bekräfta?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top