MotoGP Försäsongstester, Sepang

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Hur är skadeläget efter Sepang? Hinner de läka till nästa test.
Rossi, efterbehandlingsoperation.
Hayden, operation av axel för tidigare skada.
Dovi, fortsatt läkning av tidigare skada?

Rossi har ordinerats 5 dagars vila innan han ska kunna börja hålla igång och träna igen.
Ducati säger att dom räknar med att han ska vara okej att testa på Sepang i slutet på denna månaden.

När det gäller Hayden verkar saker mer osäkert, han skulle ju testa på Jerez ihop med CRT den 20 feb men det verkar hänga i luften nu.... Okänt om han kommer att kunna vara med i Malysia i slutet på månaden.


Värt att notera är också att Marc Marquez inte kommer att vara med på Moto2 testet som startar imorgon.
Han har fortfarande problem med synen sen sin vurpa på Sepang förra hösten.
Prognosen är att det går åt rätt håll med åthämtningen men långsamare än man räknat med.
Oklart när han kan vara tillbaka...
 

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Vet någon vad som hände med Maques syn vid vurpan? Skadade han ögonen på något sätt eller slog han i huvudet illa? Det kan ju bli bekymmer att komma ikapp om han missar många tester...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Vet någon vad som hände med Maques syn vid vurpan? Skadade han ögonen på något sätt eller slog han i huvudet illa? Det kan ju bli bekymmer att komma ikapp om han missar många tester...
Har för mig att han skadade en nerv i ögat. Googla så hittar du flera artiklar som berättar mer exakt vad som blev skadat.

EDIT: Tror det finns mer info i MotoGP 2012-tråden.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Är det bara jag eller har inte Lorenzo blivit riktigt skoj och ödmjuk på sistonde?, tyckte även att han var mycket roligare förra året i intervjuer och liknande tillfällen. Han är ju hur kul som helst nu på Motogp.com när han ska ta körkort för vanlig hoj etc.
-"Casey is also fast on a bicycle..." hahahha
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Är det bara jag eller har inte Lorenzo blivit riktigt skoj och ödmjuk på sistonde?, tyckte även att han var mycket roligare förra året i intervjuer och liknande tillfällen. Han är ju hur kul som helst nu på Motogp.com när han ska ta körkort för vanlig hoj etc.
-"Casey is also fast on a bicycle..." hahahha


Håller faktiskt med där! Känns som han förändrats endel.
Jag gillar på det sätt som han verkar har utvecklats som person.
Mer ödmjuk och en respekt mot sina medtävlande...
Hoppas att han kan aspirera på titlen 2012!

Tror till och med att Rossi/Lorenzo har en stor respekt för varandra trots allt som hänt.
Mellan Stoner och Rossi är det ju som bekant "no love lost"
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Håller faktiskt med där! Känns som han förändrats endel.
Jag gillar på det sätt som han verkar har utvecklats som person.
Mer ödmjuk och en respekt mot sina medtävlande...
Hoppas att han kan aspirera på titlen 2012!

Tror till och med att Rossi/Lorenzo har en stor respekt för varandra trots allt som hänt.
Mellan Stoner och Rossi är det ju som bekant "no love lost"

Jag tyckte Lorenzo blev intressant redan 2011.
För den sakens skull hade jag gärna sett Colin Edwards på pallen oftare också.
Och så Simoncelli återigen. Så gräsligt tråkigt. Han hade nog ökat tittarsiffrorna ordentligt om segrarna börjat komma.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Lorentzo växte verkligen upp 2011 och jag började gilla honom rejält. Från att verka dryg och stöddig gick han och blev ödmjuk och trevlig.
Bra jobbat!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Vänta bara tills Grin-Jörgen har lite motgångar, då kommer han att fara runt som en skållad rått i depån och leta efter någon som kan säga till de andra att han ska ha företräde överallt och alltid ;)
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Vänta bara tills Grin-Jörgen har lite motgångar, då kommer han att fara runt som en skållad rått i depån och leta efter någon som kan säga till de andra att han ska ha företräde överallt och alltid ;)

Mja, han hade väl en hel del motgångar det förra året? Kunde inte försvara titeln, blev av med ett finger etc.
Fick ytterligare respekt för honom när han hade så ont i kroppen efter vurpa så teamet lyfte av honom av hojen efter kval eller varmup eller vad det var. Kommer inte ihåg vilket räjs det var.

Nej, grin-jörgen har flyttats till facket "respektabla snubbar" i mitt katalogiseringsskåp. :)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Några tips är David Emmett, som är redaktör för motomatters.com
Azi Farni som är reporter
Alex Briggs som är Valentinos mek!

Rossi, Lorenzo, Cal Cruthclow, Ben Spies, Colin Edwards, Nicky Hayden har alla twitter. Finns ju massor av förare i andra serier också. Bradley Smith, Tommy Hill, Eugene Laverty, Marco Melandri etc.
Andra som är värda att följa är.
David Emmet, Gavin Emmet, Mat Robinson, Azi Farni, Mathew Birt, Jeremy McWilliams, Troy Bayliss

De flesta som är intressanta följer ju varandra också.

Jag följde marco, spies och lorenzo ett tag, men det var rätt trist så jag lade ner. Det var mest "landed at the airport X", "excited to be back on track" etc etc. Nu följer jag emmet, azi farmi och briggs, det gav ett mervärde under testet eftersom de detaljtwittrar om vad som händer på banan. Briggs är ju väldigt intressant just nu när rossi och co försöker få ordning på duccen.
Jag är helt nollad på Twitter, kan ni inte lägga ut deras konton så jag får rätt gubbe att följa från början.

Tackar på förhud.

Edit, google is your friend, räckte ju att hitta en sen kunde man länka alla andra därifrån! :huvet
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top