MotoGP - försäsongstugg!

Kajan!

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2015
Hoj
Honda CBR600RR, tidigare Aprilia SL1000 Falco
Nu hoppar jag in lite i detta....
Har precis skaffat Viaplay Sport och kan därför kolla på vissa MotoGP race vad jag har förstått.
Missade sista racet förra säsongen med bara några timmar och det var jag inte glad över... Därför vill jag veta:
När/hur kan jag få reda på tiderna? är intresserad av både träningar och tävlingar!

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Nu hoppar jag in lite i detta....
Har precis skaffat Viaplay Sport och kan därför kolla på vissa MotoGP race vad jag har förstått.
Missade sista racet förra säsongen med bara några timmar och det var jag inte glad över... Därför vill jag veta:
När/hur kan jag få reda på tiderna? är intresserad av både träningar och tävlingar!

Bäst är på Motogps egna hemsida tycker jag.

http://www.motogp.com/en/calendar

Där hittar du racen. Träningarna är nog bara att googla. Annars upplyser någon här dig

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
http://www.motogp.com/en/event/Qatar Där finns alla tiderna för första räjset. (Och alla andra med för den delen, om man klickar runt sig till dem.)
Sedan om viaspratt sänder det live eller inte vetefan. :va

Viaplay sänder alla träningar och race live, det är just det som är grejen med all sport man kan se där, det är alltid live, för en lite billigare peng. Förutsatt att man även värderar andra sporter som visas där, annars är nog ett säsongspass på MGPs egen site bättre.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Last edited:

Kajan!

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2015
Hoj
Honda CBR600RR, tidigare Aprilia SL1000 Falco
http://www.motogp.com/en/event/Qatar Där finns alla tiderna för första räjset. (Och alla andra med för den delen, om man klickar runt sig till dem.)
Sedan om viaspratt sänder det live eller inte vetefan. :va

Super tack! :)

Bäst är på Motogps egna hemsida tycker jag.
http://www.motogp.com/en/calendar
Där hittar du racen. Träningarna är nog bara att googla. Annars upplyser någon här dig

Ah hittade den senare. Den var guld.

WOHO precis vad jag behöver nu!! Det får bli kontinuerligt uppdateringar på sådana bilder så man vet exakta tider på träningarna också!

Viaplay sänder alla träningar och race live, det är just det som är grejen med all sport man kan se där, det är alltid live, för en lite billigare peng. Förutsatt att man även värderar andra sporter som visas där, annars är nog ett säsongspass på MGPs egen site bättre.

Jag har fått en inloggning just bara för att kolla på MotoGP, det är alltså inte min Viaplay *fniss*
Suktar över att betala för motogp.com … men jag är mest intresserad av live då jag har så mycket annat för mig om dagarna också :p
Vill även ha ett playstation 4 så jag kan spela motogp haha!! men det får fortsätta vara ett ”vill ha”. :banana

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
På tal om spekulationer, för det är väl ändå lite det vi håller på med just nu, vare sig vi vill eller ej.

Moto2, vem vinner?

Zarco i nytt team, Lowes på Kalex, Rins i ohotad form, eller vågar någon dra till med nykomlingarna Kent eller Oliveria? Eller är det helt enkelt någon annan gammal räv som helt oanat kniper det?

Vad talar för vem och vad talar mot, spekulera fritt. Eller varför inte vem som vinner Moto3 och varför.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
På tal om spekulationer, för det är väl ändå lite det vi håller på med just nu, vare sig vi vill eller ej.

Moto2, vem vinner?

Zarco i nytt team, Lowes på Kalex, Rins i ohotad form, eller vågar någon dra till med nykomlingarna Kent eller Oliveria? Eller är det helt enkelt någon annan gammal räv som helt oanat kniper det?

Vad talar för vem och vad talar mot, spekulera fritt. Eller varför inte vem som vinner Moto3 och varför.

Jo nog är det spekulationer vi håller på med :gnissla

Moto3 vågar jag inte ens gissa, känns som att det kan sluta precis hur som helst.
Moto2 känns fantastiskt spännande i år med två riktigt heta nykomlingar i Kent och Oliveira. Ser dock inte att Kent vinner mästerskapet redan första säsongen, men har inget emot att ha fel. Oliveira tycker jag under slutet av förra säsongen visade upp en körning som kan passa Moto2.

Annars är jag mest intresserad av om Sam Lowes säsong - jag hoppas som fan på att det släpper för honom i år!:tummenupp

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Moto2 så är halva fältet potentiell vinnare. Med tanke på att Luthi kom igång lite för sent förra säsongen. Aegerter kanske kommer igång igen i år. Rins är erfaren nu efter första säsongen i moto2, morbidelli visade bra fart! Zarco är kvar, kanske folger lyckas vara med runt toppen i varje race istället för de enstaka?
Oliveira tror jag blir farlig också. Lowes kanske gör bättre med kalex och annat team, han är krigare och kan göra bra resultat med en dålig hoj. Så om allt funkar så är det kört för de andra.

Ser mer fram emot för moto2 i år! :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
När ska Viaspratt köra igång MGP 2015 återblick/race? Brukat ju rulla en hel del under vintern. Så långt jag kan se i deras tablå är d bara stödhjulsrejs, undantaget speedway vm. MGP 2015 gick ju liksom inte obemärkt förbi, så när körs repriserna? ? :gnissla

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När ska Viaspratt köra igång MGP 2015 återblick/race? Brukat ju rulla en hel del under vintern. Så långt jag kan se i deras tablå är d bara stödhjulsrejs, undantaget speedway vm. MGP 2015 gick ju liksom inte obemärkt förbi, så när körs repriserna? ? :gnissla

Hmm...
Nu när jag ändå sitter och roar mig på tåget med ett stopp på väg hem så kan jag ju alltid titta lite på MotoGP ju! :D :banana
Alltid trevligt med streaming.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
David Emmett om planeringen av Wales gp, inte helt oproblematiskt ..

The Circuit of Wales is edging ever closer to becoming a reality. BBC Wales is reporting that UK insurance giant Aviva will be backing the Circuit of Wales project, and providing funds to allow building work on the track near Ebbw Vale in South Wales to start. Construction will take some time, however, and Silverstone will continue to host the British round of MotoGP for the 2016 and 2017 seasons, the race only moving to the Circuit of Wales from 2018 onwards.

The news that Aviva is to provide financial backing for the Circuit of Wales still leaves many questions unanswered. It is not clear from the reports by BBC Wales exactly how much money Aviva will be putting into the track. The circuit needs £300 million in private investment, on top of roughly £30 million in public funding in the form of loans. Whether Aviva will be providing the full £300 million for the Circuit of Wales, or sufficient seed money for building work to start is unclear.

Senior management at the circuit told BBC Wales that they were close to securing full funding. The project's CEO Martin Whitaker told the BBC that financial negotiations were at a very advanced stage, and they expected to be able to make a full announcement soon. Once those details have been finalized, then a complete timeline for construction of the project would be announced.

Even once funding is in place, the circuit will still face formidable challenges. The provision of public funds for the circuit is certain to come under attack from other tracks in the UK, none of which receive public money. Jonathan Palmer, head of MSV, which owns several UK tracks including Brands Hatch, and the driving force behind the British Superbike championship, has stated publicly that MSV will challenge the provision of public funds to the Circuit of Wales.

There are practical problems too. A 600mm high pressure gas line, which supplies a large portion of South Wales, crosses the site, and the environmental plan imposes several severe conditions on dealing with the gas pipeline, demanding that large groups of people are kept more than 195m away from the pipeline, and that building be done with care.

That is the type of detail which will be dealt with during the due diligence phase, in which financial negotiations currently find themselves. According to the BBC Wales story, that phase should be completed soon. Once it is, we shall soon find out just how solid the financial basis for the circuit is.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC