MotoGP - Grand Prix Of Qatar

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Ser ut att bli tajt racing i år igen - fy van vad skoj:tummenupp
Börjar rycka som satan i gashanden nu:D

Känns som om det bara blir tajtare och tajtare för varje år med fler potentiella medaljkombatanter
Classification.pdf

:banana

Bifogat

• MotoGP Qatar_FP1.jpg
    MotoGP Qatar_FP1.jpg
    112.8 KB · Visningar: 162
Last edited:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Jag har jobbat med sånt här i 10 år så jag har rätt bra koll på vad som är bra och vad som är dåligt. 720p har betydligt sämre upplösning än 1080i (i och p har inget med upplösningen att göra) vilket säger sig självt om man vet vad talen står för. Motogp.com har 2.4 Mbps som max vilket är en patetisk datamängd om man betänker vad HD-material har i TV-sändningar och på Blu-Ray.

Att du tycker at det ser bra ut är inget bevis för att det är bra, tyvärr.

Att någon jobbat med något i 10 år är inte heller ett bevis på att den är duktig.

Inget personligt mot dig Perra.

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Imponerande men han tolkade bakom Hayden hela varvet och fick en grym slipstream på rakan.

Ja, att inte fler gnäller på Barbera är konstigt, då hans stil inte särskilt
imponerande.

Som en sida skrev:
"The truth of the matter was that Barbera's speed was entirely borrowed, the Spaniard employing his usual modus operandi of catching a tow to set a fast time. This time the victim was Nicky Hayden, and he showed his gratitude to the American by backing off in turn 2, and blocking any chance Hayden had of improving his own lap time. Barbera is not endearing himself to anyone with this behavior, and should perhaps be awarded the soubriquet of The Trailer."

Och kollar man Barberas tider, så ser man ju klart o tydligt att han
inte klarar av att sätta sådana tider själv

http://resources.motogp.com/files/results/xx/2011/QAT/MotoGP/FP1/Analysis.pdf?v3_e0d644bb

Barbera hade även högst toppfartsnotering av alla...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Och? Om man lyckas få draghjälp till en bra tid så är det en del av spelet. Finns det något löjligare än förare som klagar på att andra följer efter dem? Är de nu så snabba så är det inget problem i racet ändå.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Var det något speciellt med hojarna under 2008 (kommer inte ihåg) varvtiderna ligger ju nästan 2 sek under andra år???
Har redan påpekat tidigare i tråden om att siffrorna inte stämmer. Det ska stå 55, inte 53.
Att någon jobbat med något i 10 år är inte heller ett bevis på att den är duktig. Inget personligt mot dig Perra.
Absolut inte men om jag ska förtydliga mig lite har jag haft just ljud och bild som en hobby i 20 år, jobbat heltid med det i 10 år och startat ett forum inom ämnet som häromdagen passerade 200.000 medlemmar.

Jag är ingen expert (vi har såna på firman) men jag kan lite mer än Svenne-Banan :)
Och? Om man lyckas få draghjälp till en bra tid så är det en del av spelet. Finns det något löjligare än förare som klagar på att andra följer efter dem? Är de nu så snabba så är det inget problem i racet ändå.
Håller faktiskt med dig Gustav. Det är en del av spelet och tycker man att det är jobbigt kan man ju med ganska enkla medel skrämma skiten ur den som följer efter så att de inte gör om det igen.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Absolut inte men om jag ska förtydliga mig lite har jag haft just ljud och bild som en hobby i 20 år, jobbat heltid med det i 10 år och startat ett forum inom ämnet som häromdagen passerade 200.000 medlemmar.

Jag är ingen expert (vi har såna på firman) men jag kan lite mer än Svenne-Banan :)

Vdr egentligen var ute efter är att om någon tycker att något är bra. Så är han/hon antagligen nöjd. Och det borde ju räcka. Vad det sen är för kvallisort på sändning med alla grekiska saker du räknade upp spelar ju mindre roll. Oavsett om det kan bli bättre eller ej. :krama

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Finns det något löjligare än förare som klagar på att andra följer efter dem?

fast vad jag vet har inte nicky klagat på nått av detta! problemet & vad som skulle kunna ifrågasättas va ju som man i "Bennybåge" texten ville påvisa att:

"This time the victim was Nicky Hayden, and he showed his gratitude to the American by backing off in turn 2, and blocking any chance Hayden had of improving his own laptime"

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
fast vad jag vet har inte nicky klagat på nått av detta! problemet & vad som skulle kunna ifrågasättas va ju som man i "Bennybåge" texten ville påvisa att:

"This time the victim was Nicky Hayden, and he showed his gratitude to the American by backing off in turn 2, and blocking any chance Hayden had of improving his own laptime"
Fast att han stannar i idealspåret är ju en helt annan diskussion.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Håller faktiskt med dig Gustav. Det är en del av spelet och tycker man att det är jobbigt kan man ju med ganska enkla medel skrämma skiten ur den som följer efter så att de inte gör om det igen.

det funkar helt enkelt inte bl.a stoner & biaggi har med okonventionella medel redan försökt skrämma andra förare som kommer nära!

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Om 30 min e de dags för FP2...:tuttar

Chansning FP2 resultat:
stoner
lorenzo
peddo
rossi
simoncelli
spies

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Sådant där beteende är inget annat är slappt och dåligt och borde bestraffas med.... 5 rapp med en snärtig björkvidja! På bar röv!:mad:

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Hur länge får Elias fortsatt förtroende i LCR?, knappast året ut om han inte skärper sig.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Förstår inte riktigt varför han är så förbannat usel på en MotoGP-cykel. Han kan ju uppenbarligen köra hoj men nått är knas.

Precis samma problem som sofuglio, han var ju över på 1000cc och det gick ju inge vidare!

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Fast att han stannar i idealspåret är ju en helt annan diskussion.

Inte om man ser sammanhanget. Han tolkar på Hayden, kör om, och som tack för farten stannar han mitt i linjen. Jag skulle iaf bli irriterad om jag var Hayden, när man komemr in och ser på resultatet. Men av just Barbera förväntas väl inget annat.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Pedrosa drar på med snabbaste varvet denna helg!

1'55"193

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...