MotoGP Istanbul.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Nyteknik skrev:
Tror du verkligen det är så enkelt att summera helgen i Turkiet med att Chris Vermeulen är en bättre förare än Biaggi?

Nej, det gör han säkert inte..... men det ÄR kul att sparka på dom som redan ligger.....

bilen står flera kvarter från ditt kontor idag... så du får ta en riktig promenad för att sparka på den :)

Goodstuff skrev:
För övrigt måste 125 cc racet vara ett av de bästa racen i år oavsett klass. Kikade påd et igen på datorn. Helvete vilken bra racing!

Helt underbart race !

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Men om den nu är så lättkörd, varför presterar inte Biaggi bättre?

Kanske dags att fundera på om det inte kan finnas folk som helt enkelt är grymma på att köra och att det inte spelar någon större roll vilket material man ger dem.
En snabb förare är en snabb förare men visst spelar materialet roll. Vi får se om Vermeuelen är lika het nästa år på Suzukin...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Strider skrev:
Ja ,det är Andy Ibbott som sagt så till mig personligen. Jag pratade med honom på mässan i Gbg i vintras om vad CSS kunde göra för riktigt snabba förare i tex MotoGP. Han pratade på och jag bad honom ge exempel på vilka förare iMotoGP som skulle vinna något på att lyssna på honom. Han nämnde då Bayliss, Checa och Crivillé.

För ovrigt så har Andy Ibbott i år Coachat/tränat Leon Camier som nyligen vann Supersportmästerskapet i BSB samt Thomas Lüthi i 125.
Intressant.

Strider skrev:
Ang ironi så är du oslagbar, Goodstuff.
Hur fan ska jag tolka det? :va
Tycker du jag är rolig när jag är ironisk/skämtar eller tycker du jag är rolig/ironisk när jag är allvarlig. Svårt att veta....

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Strider skrev:
Jaja, men det där beror ju på att Bayliss inte kan köra. Fråga bara Andy Ibbott på CSS.
Ja ,det är Andy Ibbott som sagt så till mig personligen. Jag pratade med honom på mässan i Gbg i vintras om vad CSS kunde göra för riktigt snabba förare i tex MotoGP. Han pratade på och jag bad honom ge exempel på vilka förare iMotoGP som skulle vinna något på att lyssna på honom. Han nämnde då Bayliss, Checa och Crivillé.
För mig är det en väldig skillnad i de två inläggen. Det första får jag negativa vibbar av och det andra positiva. Det andra stämmer rätt bra med det intryck jag fick av honom på mässan. Att CSS har något att tillföra alla.

Keith Code är ju lite andlig av sig, han borde kunna ta sig an Sete. Hans problem är ju inte tekniska utan mentala.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Strider skrev:
Haha, det där var verkligen roligt. Sete får ta och lägga några av Telefonicamiljonerna i scientologernas kassa på lite personlighetsutvecklande kurser, haha.
Precis, tänk dig om Sete ser lika cool ut som Travolta när han står i pole. :yoparty

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Tror du verkligen det är så enkelt att summera helgen i Turkiet med att Chris Vermeulen är en bättre förare än Biaggi?
Nu förstår jag vart uttrycket "Som fan läser bibeln" kommer ifrån :hihi

Att en kille som kört två MotoGP-lopp skulle vara bättre än en som vunnit 42 GP:n faller på sin egen orimlighet.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
hähä. Uppretade högljudda och illaluktande 2-taktare :hihi

Ja nä. Bara kul att det tar så hårt på vissa av er att det faktiskt går att klå "klenoder" som rookie. Fast vi har alla våra bra och dåliga dagar. Detta kanske var ett exempel där en hade sin bästa dag och den andra hade sin sämsta (Vermeulen vs Biaggi tänker jag).

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Goodstuff skrev:
För övrigt måste 125 cc racet vara ett av de bästa racen i år oavsett klass. Kikade påd et igen på datorn. Helvete vilken bra racing!

Grymt bra och vilket sista varv :yoparty

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Colin Edwards erkänner ju att hans superbikekörstil inte fungerar så bra i motogp...
Colin Edwards skrev:
"I've had to adapt my riding more to a 250 style, carrying much more corner speed, and as the weekend's gone on I've learnt more and more tricks that are helping me to go faster."
Källa: http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=121159
För övrigt så tycker jag att Swedie ska få testa en redig 250 räääääääser (Oscar???), går liksom inte att jämföra med din sura gamla RD350 vettu! :tungan

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Superhjälten Ito, som ju tyglat en av de beryktade bestarna, i hans fall en helvetesmaskin vid namn NSR500, gjorde som väntat en heroisk insats, och alla fjantar från gatsoffeserier runtom i världen hade givetvis ingenting att sätta emot när en representant av Den gamla stammen[tm] drog upp tempot. :Bugar :Bugar :yoparty :yoparty

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Superhjälten Ito, som ju tyglat en av de beryktade bestarna, i hans fall en helvetesmaskin vid namn NSR500, gjorde som väntat en heroisk insats, och alla fjantar från gatsoffeserier runtom i världen hade givetvis ingenting att sätta emot när en representant av Den gamla stammen[tm] drog upp tempot. :Bugar :Bugar :yoparty :yoparty
Jag tycker det är rätt coolt att 39-åriga Itoh som inte har ett dugg att bevisa i MotoGP var så het på gröten att han dömdes för tjuvstart.

:lol

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Jag tycker det är rätt coolt att 39-åriga Itoh som inte har ett dugg att bevisa i MotoGP var så het på gröten att han dömdes för tjuvstart. :lol
Coolt? Klantigt möjligtvis.
Att sen missa skyltarna tyder ju på tunnelseende eller nåt sånt :hihi

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mer Sete-bashing.

182086.jpg

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
Coolt? Klantigt möjligtvis.
Att sen missa skyltarna tyder ju på tunnelseende eller nåt sånt :hihi
valmers skrev:
Han gjorde en Biaggi.
sandstream skrev:
Det kommer Biaggi iaf att bli ihågkommen för :hihi
Någon mer än jag som tänker på Valmers som Elake Måns och Sandstream som ett av ekona Bill och Bull?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Och Biaggi är Pelle Svanslös? :hihi
Du vet att Pelle Svanslös alltid går segrande ur "striderna" med Måns och Bill & Bull? Pelle får tårtan och Maja Gräddnos medan Måns står med svansen mellan benen och Bill & Bull tjattrande i närheten. Ganska slående likheter faktiskt. :hihi

sandstream

Guest
Goodstuff skrev:
Du vet att Pelle Svanslös alltid går segrande ur "striderna" med Måns och Bill & Bull? Pelle får tårtan och Maja Gräddnos medan Måns står med svansen mellan benen och Bill & Bull tjattrande i närheten. Ganska slående likheter faktiskt. :hihi
Då är det väl närmre sanningen att säga att Biaggi, NyTeknik och Chris Ash motsvaras av Måns, Bill och Bull :hihi

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...