MotoGP Jerez Spanien 2006

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
RedBaron skrev:
Var jobbar du ?

Jag känner mig trygg nog på att mitt vad kommer att gå in för att kunna tala om det: Hemmestaskolan, Värmdö. :hej (Jag litar på Peddo nu, annars kommer jag att traumatisera en och annan högstadiegrabb...)

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Macho Woman skrev:
...annars kommer jag att traumatisera en och annan högstadiegrabb...
Samt racingforumets första årliga träff, på en kulle nära Wärmdö :D

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
valmers skrev:
En del har dock kontrakt, andra inte.
I Ellisons fall så undrar jag om han får behålla det säsongen ut om han inte sätter lite fart.

sandstream

Guest
RedBaron skrev:
I Ellisons fall så undrar jag om han får behålla det säsongen ut om han inte sätter lite fart.
Tyvärr så är det ju inte enbart de sportsliga resultaten som räknas på den här nivån i vissa team.

Suzuki 11 och 12, inget att hurra för men ett litet fall framåt, speciellt som den ende som kan vinna på en Suzuki ( :rolleyes: ) ligger efter.

Ska bli kul att se vad Pedrosa har att komma med i morgon när det är allvar.

Valentino Rossi (9th - 1'40.160, 28 laps)
"I thought we had solved a lot of the problems yesterday but today they came back. The bike is still vibrating and with the qualifying tyre the problem became worse because the extra grip on the rear pushed the front even harder. Basically we are losing time in every part of the corner. Also the crash at the start of the session didn't help but we can't use that as an excuse. I have won the first race of the season every year since 2001 but it is going to be difficult tomorrow. I have always found that it helps to start the season with a win so I will still be going for it!"

Last edited:

MC Doktorn

Guest
sandstream skrev:
Tyvärr så är det ju inte enbart de sportsliga resultaten som räknas på den här nivån i vissa team.

Suzuki 11 och 12, inget att hurra för men ett litet fall framåt, speciellt som den ende som kan vinna på en Suzuki ( :rolleyes: ) ligger efter.

Ska bli kul att se vad Pedrosa har att komma med i morgon när det är allvar.

Valentino Rossi (9th - 1'40.160, 28 laps)
"I thought we had solved a lot of the problems yesterday but today they came back. The bike is still vibrating and with the qualifying tyre the problem became worse because the extra grip on the rear pushed the front even harder. Basically we are losing time in every part of the corner. Also the crash at the start of the session didn't help but we can't use that as an excuse. I have won the first race of the season every year since 2001 but it is going to be difficult tomorrow. I have always found that it helps to start the season with a win so I will still be going for it!"

Man såg riktigt hur rossis framhjul studsade i hästskoböjen, undrar hur mycket hans tekniker kan göra under morgondagen.

Tyckte capirex såg oerhört imponerande ut han utstrålar ett självförtroende som jag sällan har sett.

Gibernau såg ut att trivas minst lika bra.

Ska bli mycket intressant att se hur Pedrosa klarar ett 40min race.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
2ono skrev:
Tyckte capirex såg oerhört imponerande ut han utstrålar ett självförtroende som jag sällan har sett.

Då såg Du inte mkt gp kval förra året alltså!? Då capirex pressade den röda mer än det ska gå!! O var oslagbar o kvalade med grova fäste släpp fäste släpp o var lika grym då som i dag. Så mkt skoj att han har konserverat formen skulle jag vilja säga.. :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
jag satt här o tjoa o hade mig när capirossi på sista varvet på kvalet gick såå härligt på gränsen hela tiden! Ska bli kul o se rejset imorgon!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
2ono skrev:
Det var läckert att han pressade så hårt på sista varvet när han redan hade pole. :yoparty

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Det var läckert att han pressade så hårt på sista varvet när han redan hade pole. :yoparty
Frågan är om han inte kommit ner på en 1.38-tid utan släppet i sista högern.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag hoppas Bridgestone-däcken håller bättre i år för både Ducati och Kawasaki verkar på gång men om det ska bli något får ju inte däcken trasas sönder efter halva loppet.

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Jag hoppas Bridgestone-däcken håller bättre i år för både Ducati och Kawasaki verkar på gång men om det ska bli något får ju inte däcken trasas sönder efter halva loppet.
Jag tror Bridgestone har fått ordning på däcken och att det står en Ducati-förare överst på pallen i morgon.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag hoppas (och kanske tror) på Ducati-dominans imorrn. Det skulle bli en intressant start på säsongen.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...