MotoGP Jerez Spanien 2006

Tobias T

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
- ingen -
sandstream skrev:
2042512 Är det en synvilla eller har Hayden en smalare/mindre swing än vad Pedrosa har?
Tycker det ser ur som att Haydens är mindre längst bak.


Posta gärna några fler av de fina (och ruskigt högupplösta bilderna). Gärna Repsol och LCR Honda
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tobias T skrev:
2042858 Posta gärna några fler av de fina (och ruskigt högupplösta bilderna). Gärna Repsol och LCR Honda

Bra idé! :) Även en och annan Ducce-bild hade vart fint.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kenny Roberts jr verkar hittat hem om man säger så :tummenupp

Roberts fought his way from 13th on the grid to ninth during the first 10 of the 27 laps, and then passed the factory GSV-R of Hopkins on his way to finishing 32secs from race winner Loris Capirossi.

"You know how it is you always want more," said the American. "I knew it would be a strong race pace - I tried to stay consistent with grip but every time I pushed the front started sliding. We will improve rideability and we know what we have to do to the bike to get better.

"We brought a lot of stuff here to try and improve but didn't really get the chance. I just want to thank my Dad's team, Honda, Michelin and everybody who has helped us get where we are so far. I wouldn't be where I am today without those guys," he added.


Själv har jag aldrig haft någon speciell personlig positiv uppfattning av Kenny jr som förare men nu när privat Hondan i söndags passerar fabriks Sukkan i slutet av racet så utmärker han sig o teamet positivt o kommer att få många att supporta satsningen vidare vilket ju kommer att göra race livet längre än i fjol för pappa sr..O det är väl så alla som tittar/följer racen vill ha det just det där oväntade mitt i racen oavsett märke/team som gör vad!?

Kenny jr blir bland flera roligt o följa i år o som flera här sagt så kan han bli riktigt farlig=pallen vid regn race eller oxå på torrt :rolleyes:

Vem o vilka som är Kenny jr.s morot/morötter i år står väl här med klart
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Högupplösta Repsolbilder.

Hayden

Pedrosa

sandstream skrev:
2042512 Är det en synvilla eller har Hayden en smalare/mindre swing än vad Pedrosa har?
Tycker det ser ur som att Haydens är mindre längst bak.

Här kan man se lite skillnader mellan Hondas '05:a och '06:a. Svingen skiljer bl.a på dom modellerna. Kör Pedrosa gamla modellen kanske han har gamla svingen med dvs.

RC211V vs RC211VE

Även en skillnad på ramnumret där '06 heter RC211VE. Förmodligen står "E" för Evolution eller nått.
 

sandstream

Guest
Firefly skrev:
2042526 Det är inte vinkeln som skojar med oss då? :va
EDIT: Nej, nu kollade jag noggrannare, och dom är olika. Även vid växelstaget ser de helt olika ut... Tror jag... Eller så är det vinkeln... Fan, jag vet inte...
Jag har letat som f*n efter bra bilder på båda hojarna för att se vad det är om skiljer på utsidan.
När det visade upp alla hojar på Jerez så rullade Repsol bara fram Haydens och inte Pedrosas.
Tobias T skrev:
2042858 Posta gärna några fler av de fina (och ruskigt högupplösta bilderna). Gärna Repsol och LCR Honda
Jag fixar det under dagen! :tummenupp

Axxexs skrev:
Här kan man se lite skillnader mellan Hondas '05:a och '06:a. Svingen skiljer bl.a på dom modellerna. Kör Pedrosa gamla modellen kanske han har gamla svingen med dvs.
Tackar :tummenupp
Ramen ser annorlunda ut också.

Det jag var ute efter var dock att försöka se om de gjort några speciella förändringar för just Pedrosa, tex om hojen är lägre osv.
Det kommer nog bra bilder under säsongen så vi kan jämföra.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
sandstream skrev:
2043015
Det jag var ute efter var dock att försöka se om de gjort några speciella förändringar för just Pedrosa, tex om hojen är lägre osv.
Det kommer nog bra bilder under säsongen så vi kan jämföra.

(Avd storlek) Det grovhuggna ryktet från HRC under höstan -05 var ju tex att man (HRC) skulle 250cc anpassa allt som gick o 250cc anpassa på en moto gp cykel :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
#space skrev:
2043104 (Avd storlek) Det grovhuggna ryktet från HRC under höstan -05 var ju tex att man (HRC) skulle 250cc anpassa allt som gick o 250cc anpassa på en moto gp cykel :tummenupp
JO men rykten är en sak och sanningen enn annan. Finns inget som tyder på att PEdrosa kör en speciell hoj i år.
 

sandstream

Guest
#space skrev:
2043104 (Avd storlek) Det grovhuggna ryktet från HRC under höstan -05 var ju tex att man (HRC) skulle 250cc anpassa allt som gick o 250cc anpassa på en moto gp cykel :tummenupp
Det är precis de ryktena jag ville försöka se på bild (om det nu går).
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gustav O skrev:
2043119 JO men rykten är en sak och sanningen enn annan. Finns inget som tyder på att PEdrosa kör en speciell hoj i år.
Exakt! Därför skrev jag att det rör sig om ett grovhugget rykte. O vad /om Danis cykel är speciell eller inte lär det kanske aldrig nå våra öron. Dock så är rykten o allt annat löst alltid intressant :tummenupp
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
#space skrev:
2043182 Exakt! Därför skrev jag att det rör sig om ett grovhugget rykte. O vad /om Danis cykel är speciell eller inte lär kanske aldrig nå våra öron. Dock så är rykten o allt annat löst alltid intressant :tummenupp
Förvisso är det intressant men efter ett tag är ryktena vedertagna sanningar vilket suger.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gustav O skrev:
2043189 Förvisso är det intressant men efter ett tag är ryktena vedertagna sanningar vilket suger.

Visst o så kommer det ju alltid att göra så länge locket ligger på från fabriker o team ang motorer förare o däck osv osv efter hand så har man ju så klart distans till allt man läser o hör :rolleyes: Det viktiga är ju just att markera i det man skriver här o annanstans att det rör sig om rykten eller hänvisa till källa osv..
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Gustav O skrev:
2043119 JO men rykten är en sak och sanningen enn annan. Finns inget som tyder på att PEdrosa kör en speciell hoj i år.
Man kan ju fråga sig vad som är skillnaden på en ombyggd prototyp och en specialbyggd prototyp :confused:
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gustav O skrev:
2040573 Rossi ska ju testa Yamahas två olika prototyper under sommaren och sedan bestämma sig. Enligt uppgifter så ska den ena prototypen vara mer ordinär ( skulel gissa på radfyra) omedan den andra skall vara "radikalt annorlunda" vilekt ju låter spännande!

En mer ordinär o den andra radikalt annorlunda! Var det mer klargörande :3freak
 

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
reprisen?

Dum fråga kanske, men jag som missade sändningen, kör dom repris nån dag/natt på eurosport??
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
sandstream skrev:
2042512 Är det en synvilla eller har Hayden en smalare/mindre swing än vad Pedrosa har?
Tycker det ser ur som att Haydens är mindre längst bak.

Som killen skrev i det inlägget som jag gjorde ang. Haydens bakbroms så kommenterade han just att Hayden kör med en ny sving så det är ingen synvilla.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top