MotoGP Laguna Seca.

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
DR-Zätare skrev:
2326730 Hayden vinner inte VM, det är Rossi som förlorar det. Hayden råkar bara vara den som skulle kommit tvåa om inte Rossi haft världens sämsta säsong.

Tyvärr är det inte VM i bortförklaringar, det är helheten som gäller.............. även om det är synd

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Höjdpunkten var helt klart när stoner lowsidade o en hel hög med apfeta amerikaner rusar fram o viftar som tokar....

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
semper skrev:
2326742 Tyvärr är det inte VM i bortförklaringar, det är helheten som gäller.............. även om det är synd

Det stämmer, Yamaha förlorar VM åt Rossi i år. Det är ju en sak när det är håriga bataljer och strid till sista målsnöret som det var 2004 men i år är det ju bara Yamahan som går sönder eller inte klarar av att hålla tempot.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nursey skrev:
2326684 Var det bara jag som tyckte att det var sämre filmat än vanligt?
Jag tycker det var helt i klass med Assen Donington brno saxenring philip island mfl.. Viktigaste är ju att man kommer nära racet o det gjorde man ju till skillnad mot en del i asien där det känns som man är allt för långt från händelserna.. :tummenupp

Automan99

Polyamorös
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
929
Manhattan skrev:
2326725 Så förra veckans uppvisning tyckte du inte var kul att se??

Racet var helt underbart att skåda .tight och temporikt .tyvärr körde roberts in i tamada annars hade det var fulländat , sen att rossi gick och vann blev hju lite som ett antiklimax :huvet

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
DR-Zätare skrev:
2326730 Hayden vinner inte VM, det är Rossi som förlorar det. Hayden råkar bara vara den som skulle kommit tvåa om inte Rossi haft världens sämsta säsong.
Hayden är säker som få och vem som helst ser att han regerar på Laguna Seca.

Han tar säkert titeln i år men mitt tips är att hans medgång 2006 blir en parantes när vi får 800 cc.

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
DR-Zätare skrev:
2326747 Det stämmer, Yamaha förlorar VM åt Rossi i år. Det är ju en sak när det är håriga bataljer och strid till sista målsnöret som det var 2004 men i år är det ju bara Yamahan som går sönder eller inte klarar av att hålla tempot.

Yep jag håller med, är inte mkt o diskutera, rossi är bäst även om jag inte hejjar på han, men man blir förbannat trött på alla andra som de fakto inte inser att rossi inte är ensam om/när/inte han vinner vm.

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nyteknik skrev:
2326757 Hayden är säker som få och vem som helst ser att han regerar på Laguna Seca.

Han tar säkert titeln i år men mitt tips är att hans medgång 2006 blir en parantes när vi får 800 cc.

Var inte så säker, man ska inte underskatta den insats Honda kommer att göra för att få sin 800-kubikare så snabb som möjligt och risken är ju överhängade att Hayden kommer att köra den snabbaste av de alla om han vinner VM i år. Dock lär ju Pedrosas maskin inte ligga långt efter men som i år har ju Hayden haft #1-Hondan med de flesta godbitarna. I slutändan tror jag dock på föraren och då kommer Pedrosa att placera sig bättre än Hayden.

semper skrev:
2326759 Yep jag håller med, är inte mkt o diskutera, rossi är bäst även om jag inte hejjar på han, men man blir förbannat trött på alla andra som de fakto inte inser att rossi inte är ensam om/när han vinner vm.

Jo, jag tror att efter 2004 och 2005 års säsonger har nog många börjat tro att Rossi kan vinna på en HD om han skulle få för sig det. Den här säsongen kanske är racing-gudarnas sätt att ta ned honom (och framförallt hans fans) på jorden igen och visa att han faktiskt behöver en hyfsad hoj som håller ihop för att vinna VM.

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Nyteknik skrev:
2326757 Hayden är säker som få och vem som helst ser att han regerar på Laguna Seca.

absolut. hålller med dig där. att Hayden är bäst på Laguna. är hans hemma bana och har säert lagt ett och annat varv där.

Är det många av er som läst boken som Rossi givit ut?

finns en shitload med inlägg på SH om bättre hoj hit och dit.,

Vid ett tillfälle när han körde honda och han var så överlägsen alla andra Honda förare (och alla andra team oxo) så erbjuder Rossi att de skall byta hojar internt inom teamet bara för han vill få tyst på detta att han har bättre material än de andra. jag vet inte men det känns som om detta att vissa förare fått bättre material före andra inte stämmer alltid numera.

men en sak är säkert att Honda har de bästa hojarna för tillfället. (tyvärr :) )

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
DR-Zätare skrev:
2326765
Jo, jag tror att efter 2004 och 2005 års säsonger har nog många börjat tro att Rossi kan vinna på en HD om han skulle få för sig det. Den här säsongen kanske är racing-gudarnas sätt att ta ned honom (och framförallt hans fans) på jorden igen och visa att han faktiskt behöver en hyfsad hoj som håller ihop för att vinna VM.

jupp, och fan, om rossi ( jag tar mig friheten o säger att han inte gör ) inte vinner iår så får vi ha kvar han iallafall 1 år.. och om den galna tesen hade vart sann så skulle han vinna nästa år med suzuki..(drömma)

Suzuki e fan tyvärr för långt efter, dock imponerande bra detta race, fast hopper mår nog inte så bra, vermulen imponerade mig iallafall

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Starkt kört av Hayden, han trodde ju knappt det själv efter kvalet. När han gick upp i ledning var det inget snack.
Oerhört trist för sammandraget att Rossis hoj inte höll ihop för då hade det varit mer spännande. Ska bli intressant att se hur Hayden kommer köra i fortsättningen. Han har ju kört grymt stabilt i år.
Pedrosa och Melandri är väl rimligtvis de enda som kan hota i totalen och rossi skitår fortsätter, iofs kan han vinna alla race som är kvar men det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk.
Stoner visar återigen sin svagaste sida. Trist för Vermeulen men han knep ju topp femmed ett fitthår. Checa bäste Yamha och starkt kört. Nakano var ju inte så glad i boxen och jag förstår honom, lika underligt att se Rossi så cool efter det som hänt.

Tycker produktionen och racet var ganska trist överlag, hade högre förhoppningar.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
fAkk! Stor besvikelse:( Kul för Hayden att upprepa fjolårssegern, men f-n så tråkigt att inte Rossi fullföljde och att inte Edwards placerade sig bättre...
Ska knyta händerna i fickan nu & gråta mig till sömns.

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
DR-Zätare skrev:

Även om nu "You know" vinner VM så kommer han vara bortglömd 1 vecka senare.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Automan99 skrev:
2326709 inte precis , men är mycket skadeglad emot rossi . Jag har inte missat ett race på 4 år . rossis vinster och framgångar var skoj dom första 3 sesongerna .Att det svider lite i ögat på dig förstår jag han är hju så trevlig , men detta är racing och se samma person dominera och vinna så många race är verkligen inte kul på något sätt hur trevlig och sprallig han än må vara .
man vinner om man är bäst, inte hans fel att inga andra ´kunnat matcha honom eller?
Kör bättre själv om du vill ha omväxling!!!

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Automan99 skrev:
2326709 inte precis , men är mycket skadeglad emot rossi . Jag har inte missat ett race på 4 år . rossis vinster och framgångar var skoj dom första 3 sesongerna .Att det svider lite i ögat på dig förstår jag han är hju så trevlig , men detta är racing och se samma person dominera och vinna så många race är verkligen inte kul på något sätt hur trevlig och sprallig han än må vara .
Avundsjuk? racen är mycket underhållande, gör väl inget att rossi vinner ofta
Pejo skrev:
2326713 Skickligare förare har mindre otur.
Följer du ens gp:t? vad snackar du om?! vakna?
rossis hoj har pajjat på olika sätt, det har inget med skickligheten att göra,
det är OTUR eller avsaknad av skicklighet från yamahas/michelins sida.
kiwimaddog skrev:
2326746 Höjdpunkten var helt klart när stoner lowsidade o en hel hög med apfeta amerikaner rusar fram o viftar som tokar....
Haha, aa eller egentligen var det bara en Jultomtefet, men han vägde upp för dom andra
han som stod och viftade med båda händerna.

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
X-up skrev:
2326833 fAkk! Stor besvikelse:( Kul för Hayden att upprepa fjolårssegern, men f-n så tråkigt att inte Rossi fullföljde och att inte Edwards placerade sig bättre...
Ska knyta händerna i fickan nu & gråta mig till sömns.

för att kasta ett vedträ på elden, hur fan kan man ens tro edwards ska prestera något om inte solen är i ryggen, medvind, kissnödig och stjärnteckena stämmer?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
J.Andersson skrev:
2326844 När skall man sluta förvånas över Pedrosa då?
Jag är inte förvånad. Banrekordet tog han också. Synd att haninte kom om Stoner snabbare i det skedet för då hade han fått kontakt med Hayden.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept