SpaceAce
Azzazzin
Inte annat än att hårdvaran är baserad på deras gamla Marvel som funnits för konsumentbruk en längre tid, att mjukvaran har utvecklats tillsammans med vissa CRT-kunder och att dataloggningsprogrammet är det gamla kära WinTax.
Allt är naturligtvis relativt då man säger att detta system är begränsat. Mjukvaran är fortfarande grymt sofistikerad jämfört med alla gathojar och alla prylar från Dynojet och Bazzaz och alla så kallade kit-insprutningar till diverse Superbikes. Man har naturligtvis full kontroll över bränsle- och tändmapp och även över saker som traction control, wheelie control och engine brake reduction och man kan programmera dem in i minsta detalj.
Dock misstänker jag att man inte har tillgång till lika många kontrollstrategier som vissa tillverkares egna system. De kan till exempel manövrera sin traction control utifrån tiotalet olika strategier som alla bygger på indata från olika givare och de kan kontinuerligt byta strategi beroende på vilken situation hojen befinner sig i och vilken historia hojen genomgått sekunderna före. Jag gissar att antalet sådana strategier är mycket mer begränsat hos ett system som skall passa en massa olika tillverkare, därav Haydens uttalande.
Hahaha ja jävlar vad gör förarna själva nuförtiden? Är kanske alla avåkningar och
omkullkörningar egentligen inte förarmisstag utan felprogrammeringar...?