MotoGP - Motegi - 2006

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Är det idag 07.00 som träningen sänds?
Bara 3 timmar kvar isåfall.

Mr Magsnus skrev:
2478950 Kollar nog 11 istället, är inte så morgonpigg!
Stanna uppe istället! Kmr fortfarande vara jobbigt att gå up 11 om du somnar nu.

125orna drar ju igång redan vid 06.10 ju bara 1 timma kvar =)

Last edited:

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
valmers skrev:
2477489 Han vill ju som han säger spöa Rossi på banan. Då underlättar det ju onekligen om även Rossi måste följa reglerna för gulflagg, eller hur? Tänk om det hade varit Pedrosa istället, då hade talibanerna stått på barikaderna och krävt tävlingsledningens huvud på ett fat. Ibland är ni så förutsägbara att man bara kan le åt eländet.

Jag hade haft exakt samma åsikt vem det än hade varit. Problemet här var väl att flaggvakterna gjorde ett misstag. Precis som domare i alla sporter gör misstag.Tror du själv på allvar att Hayden hade kört om Rossi om denna incident inte hade inträffat.
Pinsamt att han gnäller på det sättet bara för att mästerskapet rinner ifrån honom.
Nä, släpp din överjordiska kärlek till gulleplutten och inse att han faktiskt inte har riktigt samma talang/förmåga som Rossi, även om han tillhör de allra bästa för tillfället.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Akesson skrev:
2479020 Jag hade haft exakt samma åsikt vem det än hade varit. Problemet här var väl att flaggvakterna gjorde ett misstag. Precis som domare i alla sporter gör misstag.Tror du själv på allvar att Hayden hade kört om Rossi om denna incident inte hade inträffat.
Pinsamt att han gnäller på det sättet bara för att mästerskapet rinner ifrån honom.
Nä, släpp din överjordiska kärlek till gulleplutten och inse att han faktiskt inte har riktigt samma talang/förmåga som Rossi, även om han tillhör de allra bästa för tillfället.
Men om du öppnar ögonen och läser intervjuerna kommer du att se att Hayden inte tyckte att det var så mycket att orda om, och att Rossi slog honom fair and square.
Fast det är väl lättare att hitta på något eget om gnäll.

sandstream

Guest
Hayden hade ju enligt kommentatorerna på Eurosport sagt att incidenten med Rossi är glömd och att det är Japan som gäller nu.
Tror alla förare i toppen hade kommenterat en omkörning under gulflagg.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
nu börjas det igen: att räkna bort Rossi,
det är ALLTID ett misstag!

att han inte varit så framgångsrik i Japan är heller knappast sant:
2001: seger
2002: seger
2003: seger
2004: 2:a
2005: DNF

och nu på FP2 idag:
488958.jpg

pedrosa verkar fortfarande lite mosig men kommer nog igen,
det är Hondas hemmaplan tots allt

mitt tips:
1. Vale
2. Dani
3. Marco

sandstream

Guest
Rossi satte väl sin tid med kvaldäck eftersom många är rädda att morgondagen ska regna bort och att tävlingsledningen då väljer att starta enligt FP2.
Melandri var den enda jag såg som fick ett kvaldäck men med tanke på tiderna så var det säkert fler.

Hopper körde enbart på racedäck och testade olika inställningar för racet.
Vermeulen är på banan för första gången och bör köra snabbare i morgon.

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390
DR-Zätare skrev:
2479971 Vem ligger egentligen pretty boy Hayden med för att landa sådana där styrningar gång på gång??

Leder man VM behöver man nog inte ligga med någon, kanske att han gör det med sin flickvän om han har någon. Tror kanske det blir svårt för Hayden att vinna VM men kommer nog som sämst 3:a oc det är ju inte helt pissnödigt.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
homerone skrev:
2479981 Leder man VM behöver man nog inte ligga med någon, kanske att han gör det med sin flickvän om han har någon. Tror kanske det blir svårt för Hayden att vinna VM men kommer nog som sämst 3:a oc det är ju inte helt pissnödigt.

Ganska självklart att den kommentaren skulle komma. Han har kört bästa eller näst bästa hojen i depån under sex säsonger (om jag inte räknar helt fel, 2002-2006) och största meriten hittills är väl att han har leder VM såhär sent på säsongen. Visst, han kan vinna när det är slut men å andra sidan skrivs kontraktet nu när han inte vunnit VM. Känns också som ganska vågat av HRC att ge honom två år på 800-kubikaren, det kan ju visa sig att han inte kan anpassa sig till den. Något säger mig att hans amerikanska påbrå värderas högt i $ av Honda.

Men men, den här diskussionen hör väl hemma i Silly season-tråden antar jag?

Edit: Jag räknade fel, fem år har han kört (2003-2006).

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
sandstream skrev:
2480000 Du räknar fortfarande fel, prova igen :D

Hehe, klockan tre på fredag eftermiddag är min enda ursäkt. Jag ska nog inte ägna min uppmärksamhet åt räkneövningar den här tiden på veckan utan vända min uppmärksamhet mot den där vetelängden som enligt ryktet skall återfinnas i fikarummet...

Fyra år är det han kört... (Ja, jag räknade på fingrarna!)

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
DR-Zätare skrev:
2479971 Vem ligger egentligen pretty boy Hayden med för att landa sådana där styrningar gång på gång??

trots dåligt med vinster har han ju 9 pallplatser och 0 DNF hittils i år. inte speciellt dåligt enligt mig iaf..... han gasar helvete nu mot slutet å tar hem VM.

GOOOOOO HAYDEN!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
madmagnus skrev:
2480047 trots dåligt med vinster har han ju 9 pallplatser och 0 DNF hittils i år. inte speciellt dåligt enligt mig iaf..... han gasar helvete nu mot slutet å tar hem VM.

GOOOOOO HAYDEN!

Sådär säger du bara för att du kör Honda! Delar av en Honda i alla fall...

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM