sandstream
Guest
Nu är det knappt 6 timmar kvar tills Eursport börjar sända från Japan:
06:15 - 125
07:00 - MotoGP
08:15 - 250
Dags att sova några timmar kanske
06:15 - 125
07:00 - MotoGP
08:15 - 250
Dags att sova några timmar kanske

Perfekt schema:sandstream skrev:Nu är det knappt 6 timmar kvar tills Eursport börjar sända från Japan:
06:15 - 125
07:00 - MotoGP
08:15 - 250
Dags att sova några timmar kanske![]()
Men håll med om att det luktar lite "vi-vill-synas-så-vi-slänger-på-lite-bättre-däck-på-slutet".Goodstuff skrev:Hopkins körde ju grymt bra där förra året och det är en Bridgestonebana.
Det jag undrar är vad det är som gör att en viss bana funkar bättre med vissa däck, som tex Rio och Motegi förra året. Det skulle jag vilja veta.sandstream skrev:Men håll med om att det luktar lite "vi-vill-synas-så-vi-slänger-på-lite-bättre-däck-på-slutet".
Vi får se imorrn vid den här tiden hur väl Bridgestone kan hävda sig när Yamaha och Honda langat på kvaldäcken från Michelin.
BTW: Jag gillar din nya avatar![]()
Kanske kan ha något med luftfuktighet och temperatur att göra, men då borde Bridgestone fungera bra i Malaysia och det minns jag inte om de gjorde förra året.Goodstuff skrev:Det jag undrar är vad det är som gör att en viss bana funkar bättre med vissa däck, som tex Rio och Motegi förra året. Det skulle jag vilja veta.
Japp, jag garvar nästan ännu mer nu när jag läser det igenGoodstuff skrev:Visst är det ett klockrent svar?
eller 15 km/h på sina resp. snabbaste varv. Toppfart är inte allt. Cajbacks sunkhoj är från hedenhös så han måste bromsa liite tidigare än alla andra kanske...Goodstuff skrev:Det jag undrar är vad det är som gör att en viss bana funkar bättre med vissa däck, som tex Rio och Motegi förra året. Det skulle jag vilja veta.
Nicklas har 36 km/h lägre toppfart än Porto - det är en hel del...
Visst är det ett klockrent svar?
Tror snarare det har att göra med asfalten och dess egenskaper, kombinerat med miljön också, samt i fallet med MOtegi att de testar mer där än på någon annan bana. Skulle vara intressant att få läsa en ingående intervju med någon guru. Dock tror jag inte på din teori om att nu slänger de på bra däck på hemmaplan.sandstream skrev:Kanske kan ha något med luftfuktighet och temperatur att göra, men då borde Bridgestone fungera bra i Malaysia och det minns jag inte om de gjorde förra året.
Att däck är en mindre vetenskap på den här nivån är ett under statement![]()
Sjukt bra.sandstream skrev:Japp, jag garvar nästan ännu mer nu när jag läser det igen![]()
Enda kvalet menar du?fezt skrev:När går andra kvalet???
Självklart är toppfarten som sådan inte så intressant eftersom det också beror på var man bromsar etc. Det ger dock en indikation på att det inte är lika bra acc i Nicklas maskin som i tex de andra Yammorna.Bollox skrev:eller 15 km/h på sina resp. snabbaste varv. Toppfart är inte allt. Cajbacks sunkhoj är från hedenhös så han måste bromsa liite tidigare än alla andra kanske...
Webspy skrev:Vad kostar startavgiften i VM? eftersom dom "sämsta" teamen verkar ha sopgrejer... I VM kan man tycka att alla team borde ha nya hojar osv... även om alla inte har råd att utveckla sina hojar lika mycket så borde väl alla team starta på årets hojar eller ev förra årets.
Det borde finnas team med pengar som vill köra VM.... lika väl som det finns team som kanske inte borde vara där. I F1 ska det till helt sjuka pengar för att köpa en plats på startgridden. (48 mille - o då tallar vi $)
Är 250 sååå mycket dyrare än tex WSS?
Stiggy´s årsbudget var 4 mille i år, för hela teamet. Watz fick väl betala knappa hälften för sin sits i 250-VM.... Är det sååååå mycket dyrare att driva ett 250 team? man kan väl knappast påstå att det är pga hög material samt utvecklingskostnad för ett team som Kurz eller vad dom nu heter?
Goodstuff skrev:Det är så mycket politik inblandad i vilka team som får köra så det är omöjligt att säga. Dorna betalar ju även ut startbidrag till en del team för att ha dem kvar, tror Kurz ligger på den nivån. Det som gör det dyrt är ju att det är fler tävlingar och även längre bort än i SBK som ju inte åker till USA eller Japan i år.
Goodstuff skrev:Varför inte köra ett seriöst team i sverige med lite unga talanger? Det behövs.
Make them, eller kör i EM.Webspy skrev:För att pengarna kommer från arabvärlden..... dom tittar inte i sverige.
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |