MotoGP Mugello.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Dags igen till helgen. Kommer Ducati att köra ifrån resten av fältet på Mugellos raka? Kommer Rossi kunna trolla med knäna igen och bäras fram av publiken? Är Suzuki ett reellt hot i torrt? Har Kawasakis påstådda 12 nya hk sedan Qatar verkligen klivit in i stallet och börjat verka? Kan Capirex få till det till slut eller är nattvaken för tröttande? Har Honda hittat en lösning på sina problem?
Kommer Lorenzo fortsätta att dominera sina konkurrenter? Kan Dovizioso dra nytta av hemmabana? Är Bradley Smith en återkommande gäst på podiet? När får KTM till det?
Men viktigast av allt är ju hur det kommer att gå för Robban Gull i Red Bull Rookies Cup. :yoparty

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Är Bradley Smith en återkommande gäst på podiet?

Klart han kommer han såg het ut sist (Rabat är väl med nu också, han har ju fått lite fart också), precis som Mattia Pasini kommer ta pole men inte komma i mål. Stackarn, han måste ha ett psyke av stål som kan få upp hoppet hela tiden efter allt mekaniskt strul. Han är värd en vinst nu!

sandstream

Guest
Rossi kan ta sin 5:e raka seger på Mugello så han verkar ju trivas på banan.

Tror vi kommer att få se samma gäng fajtas i toppen som vanligt när det är torrt, dvs Rossi och Stoner slåss om segern, Butter, Melandri och Hopper om sista pallplatsen.
Återkommer med pallen efter träningar och kval.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
jag är 99% säker på att det blir italiensk seger, eller stoner...
varför kallas pedrosa "butter", jag är inte på sh så ofta nu så jag har missat det..

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Rakan på Mugello är över 1100 m lång. Uppförsbacke också vill jag minnas. Det talar väl för att Stoner kan ha en liten fördel nu igen. Men den här gången är det do or die för Vale. Tar han sig i mål är det före Stoner.

Pallen.
1. Rossi
2. Stoner
3. Capirossi

sandstream

Guest
varför kallas pedrosa "butter", jag är inte på sh så ofta nu så jag har missat det..
Dels för att han ofta ser sur ut och dels för att han är liten.
(Butter, en av de sju dvärgarna).

Tycker Butter är klart bättre än Peddot.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det är ändå ett öknamn och sådana är egentligen rätt trista, till och med om namnet ifråga avser Skägget.
Skyll på motogpnews.com, det är därifrån som The Beard, Tumbelina, MRNG, Horseface, Hooligan, McRoberts, Haystack, Jester med flera öknamn kommer.

sandstream

Guest
Det är ändå ett öknamn och sådana är egentligen rätt trista, till och med om namnet ifråga avser Skägget.
Tycker det är helt okej med öknamn på kändisar som ändå inte läser och man kan med öknamnen rätt enkelt visa vad man tycker genom att använda dem.

Kenny "all you can eat buffé" Roberts är ju tex klockrent, likaså T-Rex och självklart Butter.

Men öknamnens vara eller icke vara kanske borde ha en egen tråd.

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
När vi ändå är inne på detta ämne, vem fan är "vingmuttern"??:va

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Höhö, det är ju John Hopkins. Han har jätteutstående öron. :fnitter

Edit: Suck, jag får bara komma först i sovrummet. Men där vinner jag med hästlängder!!!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring