MotoGP Philip Island.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nyteknik skrev:
2461183 Verkar mycket rimligt på det hela taget. Låt oss nu, för att få en så spännande avslutning på säsongen som möjligt, hoppas att Hayden av någon anledning (det är verkligen hans tur) bidrar med en DNF. Då blir avståndet mellan honom och Pedrosa några enstaka poäng. Jag ser sedan framför mig hur Pedrosa i ett avslutande race gestaltar Capirossi i Brasilien och torpederar Hayden alias Harada ut i omloppsbana.
Hayden skall altså DNF:a för att ge dom "bättre förarna" en chans att komma ikapp....

:rolleyes:

Jag säger bara GO Nicky :yoparty

sandstream

Guest
gthyni skrev:
2461105 hur är det med Pedrosas knä?
Han bröt ena tån vid förra vurpan så han lär ha smärtstillanden i båda bena hela helgen.

En intressant detalj var när de svenska kommentatorerna pratade om att Colin och Rossi hade helt olika inställningar på sina hojar.
Läste en intervju med Colin (och Rossi) i morse där Colin säger att han kunde ha använt exakt samma inställningar som Rossi på sin M1:a vid slutet av förra säsongen.

Suzuki är av förklarliga skäl missnöjda med fredagens resultat men båda förarna (Hopper och Vermeulen) känner att det iaf går åt rätt håll.
De hade tydligen inte så mycket data att gå på då KR kraschade på fredagen förra året och Suzuki körde inga tester på PI i vintras.
Nyteknik skrev:
2450948Den har alltid "gått som fan" precis som alla prototyper i MotoGP gör.
Så Kawasakin, Suzukin och KR211V är inte mediokra hojar? :hihi

GSXR1100R skrev:
Jag säger bara GO Nicky :yoparty
Sällan har jag hållt tummarna så hårt för Nicky som den här helgen :D

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2461480 Han bröt ena tån vid förra vurpan så han lär ha smärtstillanden i båda bena hela helgen.

En intressant detalj var när de svenska kommentatorerna pratade om att Colin och Rossi hade helt olika inställningar på sina hojar.
Läste en intervju med Colin (och Rossi) i morse där Colin säger att han kunde ha använt exakt samma inställningar som Rossi på sin M1:a vid slutet av förra säsongen.
Edwards har vid flera tillfällen under de senaste två säsongerna talat om att han testat Rossis inställningar, lagt om körstilen och försökt hörma Rossis körning etc etc men det har varje gång verkat lovande för att sedan sluta med en åttondeplats....

sandstream skrev:
2461480
Sällan har jag hållt tummarna så hårt för Nicky som den här helgen :D
Det lär inte hjälpa. :hihi

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Madhonda skrev:
2461364 Klockan ställs självklart på ringning vid 5 rycket, så att man kan se det hela i realtid. YES!!! :tummenupp
Min ringde 04.00 i morrse!! så jag verkligen inte missade den tysktalande styrkeredskaps reklamen fram till 06.00 :va Som nån tidigare påtalat så stämmer inte alltid eurosport`s egna tidsangivelser på nätet! dock var d riktigt på texttv

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jisses vad Duccarna verkar gå.

Ska vi få se Sete prestera något denna helgen tro? 324,2 km/h bär lite respekt med sig.

Tror ändå det står mellan Capirex, Rossi och Hayden med Stoner som outsider.

sandstream

Guest
#space skrev:
2461518 Min ringde 04.00 i morrse!! så jag verkligen inte missade den tysktalande styrkeredskaps reklamen fram till 06.00 :va Som nån tidigare påtalat så stämmer inte alltid eurosport`s egna tidsangivelser på nätet! dock var d riktigt på texttv
Det stod 04:00 på www.eurosport.com men 06:00 på www.eurosport.se
Antar att det har med tidsskillnaderna att göra.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Maverick_ou812 skrev:
2461534 Jisses vad Duccarna verkar gå.

Ska vi få se Sete prestera något denna helgen tro? 324,2 km/h bär lite respekt med sig.

Ja för Tamadas 324,0 km/h är ju ganska slätt. Börjar inte tjatet om att Duccarna går så jävla fort bli lite tjatigt? Cardosos Ducce är ju tex långsammast av alla...

485575.jpg

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Gustav O skrev:
2461539 Ja för Tamadas 324,0 km/h är ju ganska slätt. Börjar inte tjatet om att Duccarna går så jävla fort bli lite tjatigt? Cardosos Ducce är ju tex långsammast av alla...
:D Kul att nån högg. :tummenupp
Klart det är tjatigt. Som Nyteknik och xyx skrev i nåt inlägg tidigare, piloten har ju en viss betydelse också.

sandstream skrev:
oväntat att du hänger på det inlägget sandis... :tungan

Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Maverick_ou812 skrev:
2461534 Jisses vad Duccarna verkar gå.

Ducati körde 352km/h förra året.
Vilken bana ??
Orkar inte söka.

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
#space skrev:
2461518 Min ringde 04.00 i morrse!! så jag verkligen inte missade den tysktalande styrkeredskaps reklamen fram till 06.00 :va Som nån tidigare påtalat så stämmer inte alltid eurosport`s egna tidsangivelser på nätet! dock var d riktigt på texttv
Och min ringde 4.45 :) Finns det verkligen folk som shoppar på Tv-shop:va :D
Men imorgon får vi sovmorgon iaf... :)

sandstream

Guest
Maverick_ou812 skrev:
oväntat att du hänger på det inlägget sandis... :tungan
Nån måste ju få dagdrömmande och floskelsväljande ducatiägare att vakna till då och då :D

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Hayden tog året första pole

Kenny och Colin också med i topp fem.

Bifogat

• 486102.jpeg
    486102.jpeg
    74 KB · Visningar: 115