MotoGP sändningar 2009?

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Man kan ju även nu, innan det är klart vem som kommer att sända, påminna dem om vikten av att agera för att vi ska ha kvar MotoGP i utbudet.
Jag frågade Canal Digital detta:
"Eurosport kommer 2009 att mista sändningsrätten till MotoGP. Att kunna se dessa tävlingar är för mig, och många andra, den enskilt största anledningen till att ha ert abonnemang. Kommer ni att agera för att era kunder även fortsättningsvis ska få tillgång till dessa sändningar?"

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Man kan ju även nu, innan det är klart vem som kommer att sända, påminna dem om vikten av att agera för att vi ska ha kvar MotoGP i utbudet.
Jag frågade Canal Digital detta:
"Eurosport kommer 2009 att mista sändningsrätten till MotoGP. Att kunna se dessa tävlingar är för mig, och många andra, den enskilt största anledningen till att ha ert abonnemang. Kommer ni att agera för att era kunder även fortsättningsvis ska få tillgång till dessa sändningar?"

Skulle förvåna mig storligen om du får ett vettigt svar från de nötterna. JAg har inte lyckats få det. :mad:

J-zer

Happy!
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
BMW S1000XR 2018 HP Style
Ingen som hört någonting vem dom kan tänkas förhandla med när det gäller Sverige ?

Jag läste i nån motortidning att Viasat ska starta en kanal som heter Viasat Motor. Och till den skulle dom försöka få både F1, Motogp, Rally och Speedway, sen kan det väl tänkas fylla på med annan motorsport också. Men det är väl en förhandlingsfråga.
Vi får se vad som händer............................

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Är det bara för mig sidan inte funkar eller?? :huvet
Kan du inte öppna sidan eller? Jag kan öppna den men under LATEST NEWS står det

"Worldsbk.com takes a break

We wish to inform you that the official http://www.worldsbk.com/ website will be taking a break for the next two weeks, from 11th to 25th August. Join us again in time for the next round of the HANNspree FIM Superbike World Championship, scheduled for 5-7 September at Donington Park.

Have a great holiday
"

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Skulle förvåna mig storligen om du får ett vettigt svar från de nötterna. JAg har inte lyckats få det. :mad:

Vi har åtminstone skrivit. Ju fler som gör det desto större blir chansen att de agerar på något sätt.

Dosen

Numera motardpilot
Gick med
26 Mar 2007
Hoj
Speed4=R.I.P Eldstorm=såld, KTM 690 SMR
Kan du inte öppna sidan eller? Jag kan öppna den men under LATEST NEWS står det

"Worldsbk.com takes a break

We wish to inform you that the official http://www.worldsbk.com/ website will be taking a break for the next two weeks, from 11th to 25th August. Join us again in time for the next round of the HANNspree FIM Superbike World Championship, scheduled for 5-7 September at Donington Park.

Have a great holiday
"

Okej, det måste bara ha varit något tillfälligt fel för mig. Idag funkar det....

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
trådlyft

trådlyft...

Nån som vet nåt??

Gör ett trådlyft då jag inte hittar någon vettig info om sändningarna
Motogp ? Viasat sport??
Wsbk ? eurosport ?
Jag sitter på iptv från Canal digital men bara på gratiskanalerna än så länge har möjlighet att lägga till eurosport om det skulle vara aktuellt.
Eller ska man helt enkelt ge fan i det o tanka ned allt ?
Mvh Per

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
MotoGP kommer sändas på Viasat Motor enbart.
WSBK sänds väl på eurosport och MotorTV... eller?

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
MotoGp kommer sändas i ViasatMotor och blir det en krock med Formel1 så lägger man det i någon av dom andra sportkanalerna. Dom kommer visa alla125,250 och GP kval och race live.
Med ComHem kostar det 99kr i månaden för dom 3 Viasatsportkanalerna.
From med Torsdag 26/2 kommer man börja visa klassiska race då dom har sändningsrättigheterna från race 1992 och framåt.
Man kan önska vad man vill se för race på deras hemsida i forumdelen.

MotoGp har även beslutat att endast ha friträning under fredagen pga ekonomiska skäl.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Eurosport kör väl WSB.

Hittade följande på www.worldsbk.com

"Eurosport has confirmed it will continue to provide extensive television coverage of the World Superbike Championship into 2009.

With five British riders set to line-up on the grid for the opening round at Phillip Island, Australia, Eurosport are keen to capitalise on the increased level of interest that surrounds this year's title race.

As ever, weekend coverage will be extensive, with live action from both World Superbike races, as well as from the World Supersport Championship, where Cal Crutchlow and Eugene Laverty also provide local interest.

Tony Carter will continue to provide expert knowledge from the studio and be joined by a host of guests throughout the season, while James Whitham and Jack Burnicle will take up the microphone in the commentary booth."

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Om man kollar eurosport 1 och 2 programtablå visas ingen superpole eller varken wsbk eller wss race live från PI..bara eftersändningar av wsbk racen...pissigt...de som skulle satsa..trodde man skulle få se allt live även nån fri träning :tummenner

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
För många
Själv har man precis tecknat om från canal digital till viasat när man fick detta beskedet. Viasat stod ju på mc mässan och informerade om detta så vi tecknade om direkt.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning