MotoGP Sachsenring.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ny tävling och nya givar på den kurviga och långsamma Sacshenring. Vem blir vinnare och vem blir förlorare?
Honda eller Yamaha? Suzuki kanske?
Ska Ducatis fina fomr från försäsongen komma tillbaka?

Personligen tror jag att Pedrosa blir svårstoppad i helgen. Hondan ser bra ut och Dani är en mycket vass förare. Rossi vet att han bara måste vinna så jag tror det blir knallhårt i toppen. nakano brukar köra bra på Sacshenring så han är en liten outsider.

1. Pedrosa
2. Rossi
3. Nakano

Checa kommer återigen göra en stark insats och tar en sjundeplats. hayden mellan fjärde och sjätte, the heat is on...
:)

Observera de annorlunda tiderna med tidigare race jämfört med vanliga helger.

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
Tror också pedrosa blir svårstoppad.

1. Pedrosa
2. Edwards
3. Stoner

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Pallen på Söndag..

1. Marco
2. Nicky
3. Shinya

Capirex är ännu inte helt tillbaka annars vore han given tvåa i mitt tipps :tummenupp Läste Capirex uttalande ang Sacshenring o att den första delen är för trång o långsam för moto gp cyklarna,mer lämpat för gocart! Men att efter böj 6 o 7 så blir den bara bättre o bättre o att kurva 12 är riktigt svår o spännande då Du kommer ut ur 11.an på trean o växlar fyran o femman o går in i kurva 12 i 200 knyck för att sedan ta kurva 13 som är blind :)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
2302382Stoner ska tydligen vara jagad av Yamaha som teamkompis till Rossi. Tror han sitte ri en bra sits för att få mycket deg.
Får hans nuvarande teamchef något av den degen om han byter arbetsgivare? Så måste det nästan vara.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
På söndag är Rossi tillbaka överst på pallen. Stoner tvåa och Hayden trea.
Pedrosa vurpar bort sig.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
2302498 Får hans nuvarande teamchef något av den degen om han byter arbetsgivare? Så måste det nästan vara.
Det beror väl på hur Stoners kontrakt med LCR ser ut. har han kontrakt för nästa år också, tror inte det eftersom teamet inte ens hade pengar för den här säsongen, så kanske det blir ersättning. Är han kontrktalös är det ju en annan femma. Stoner har ju iofs flera gånger sagt att han verkligen gillar och är tacksam mot Lucio Cecchinello men å andra sidan vet han att pedrosa är HRCs Golden Boy och ska han klå honom måste han nog ha mer ändet näst bästa från HRC. jag tycker att han borde byta för att ge sig själv en än bättre chans.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
2302589 Det beror väl på hur Stoners kontrakt med LCR ser ut. har han kontrakt för nästa år också, tror inte det eftersom teamet inte ens hade pengar för den här säsongen, så kanske det blir ersättning. Är han kontrktalös är det ju en annan femma. Stoner har ju iofs flera gånger sagt att han verkligen gillar och är tacksam mot Lucio Cecchinello men å andra sidan vet han att pedrosa är HRCs Golden Boy och ska han klå honom måste han nog ha mer ändet näst bästa från HRC. jag tycker att han borde byta för att ge sig själv en än bättre chans.
Cecchinello satsade tydligen allt på ett kort med Stoner i MotoGP. Jag tänker att en teamchef som Cecchinello måste försäkra sig om att sin investering (Stoner). Det är ju lätt hänt att en oprövad förare med stor talang ges chansen att köra MotoGP, gör succé och efter en säsong står hans teamchef (som tog riskerna) med lång näsa.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
2302831 Cecchinello satsade tydligen allt på ett kort med Stoner i MotoGP. Jag tänker att en teamchef som Cecchinello måste försäkra sig om att sin investering (Stoner). Det är ju lätt hänt att en oprövad förare med stor talang ges chansen att köra MotoGP, gör succé och efter en säsong står hans teamchef (som tog riskerna) med lång näsa.

Cecchinello har ju lyckats rätt bra, både med den vilda risken, samt att han faktiskt hittat lite sponsstålar. Sen får man väl se om han kan fixa stålar till nästa säsong också. Sen kan det ju vara så att Stoner trivs med Cechinello, och det kanske är teamet som byter hoj istället.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Ankan skrev:
2302585 På söndag är Rossi tillbaka överst på pallen. Stoner tvåa och Hayden trea.
Pedrosa vurpar bort sig.
pedrosa ligger två och jagar rossi,
smäller på gasen för tidigt och BAM ligger i marken

byebye evil midget :Bugar

:tungan

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Oddjob skrev:
2302875 pedrosa ligger två och jagar rossi,
smäller på gasen för tidigt och BAM ligger i marken

byebye evil midget :Bugar

:tungan

Även om han skulle stå på huvudet har han en bättre vinstprocent än sin teamkompis :tungan

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Nyteknik skrev:
2302831 Cecchinello satsade tydligen allt på ett kort med Stoner i MotoGP. Jag tänker att en teamchef som Cecchinello måste försäkra sig om att sin investering (Stoner). Det är ju lätt hänt att en oprövad förare med stor talang ges chansen att köra MotoGP, gör succé och efter en säsong står hans teamchef (som tog riskerna) med lång näsa.

Jag känner inte till något officiellt där ett team har fått pengar av ett annat team/fabrik för en förare (övergångssumma) Men man kan ju tycka att tex Ajo borde fått en rimlig slant av KTM när dom mitt under sesongen råffade åt sig Mika (han kunde bryta kontraktet för att dom var sena med lönen)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gustav O skrev:
2302589 Det beror väl på hur Stoners kontrakt med LCR ser ut. har han kontrakt för nästa år också, tror inte det eftersom teamet inte ens hade pengar för den här säsongen..

Så här lät det iallafall i December 2005 från Cecchinello..

Cecchinello told motogp.com. " The new deal will specify that he will race for us, in the MotoGP class, for the two next seasons"

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gustav O skrev:
...

Stoner ska tydligen vara jagad av Yamaha som teamkompis till Rossi. Tror han sitte ri en bra sits för att få mycket deg. han har talangen att utmana Pedrosa helt klart så att Yamaha vill ha honom är inte alls konstigt.

Enligt en så ska Stoner ha blivit erbjuden motsvarande 135 miljoner i sek av Yamaha och 190 miljoner av Ducati för att gå över till dom nästa år.

Har för mig att Honda köpte ut en del av hans nuvarande kontrakt, för att hans team skulle ha råd att köra, och att det var på 2 år. Isf får Honda välja först och går han någon annan stans så får han lösas ut från Hondakontraktet.

Läste en intervju med honnom och han verkar ha höga krav inför nästa år. Vilket är bra.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Axxexs skrev:
2303059 Enligt en så ska Stoner ha blivit erbjuden motsvarande 135 miljoner i sek av Yamaha och 190 miljoner av Ducati för att gå över till dom nästa år.

Har för mig att Honda köpte ut en del av hans nuvarande kontrakt, för att hans team skulle ha råd att köra, och att det var på 2 år. Isf får Honda välja först och går han någon annan stans så får han lösas ut från Hondakontraktet.

Läste en intervju med honnom och han verkar ha höga krav inför nästa år. Vilket är bra.

Haha om d stämmer så lär han köra Honda nästa år...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
2303059 Enligt en så ska Stoner ha blivit erbjuden motsvarande 135 miljoner i sek av Yamaha och 190 miljoner av Ducati för att gå över till dom nästa år.

Har Honda köpt ut delar av hans kontrakt blir det säkert svårt för Yamaha eller Ducati att signa honom.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...