MotoGP Sachsenring.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
2307131 Nej, höjdpunkten var när Doohan åkte upp jämsides med Skägget och skakade på huvudet när den senare "vunnit" med en svartflagg hängande på rakan i halva racet. När sedan den pinsamme "vinnaren" åkte påhittat ärevarv och ville in i parc fermé slog man igen grinden framför näsan på honom. Jag inte skrattat så gott sedan samme Skägg lowsidade i varannan tävling när han yrade om att han skulle vinna VM.

Tycker nog domarna var pinsammare än biaggi. Incidenten var på första flygande varvet i första kurvan. Barros och Biaggi missade gulflaggen eftersom den dök upp väldigt sent. På varv 15 av 25, så dyker stop and go-skylten ut. Tre varv senare dyker svartflaggen ut.
Det löjliga var att flera andra förare gjort samma missar utan samma bestraffning. Men nu led ju hela repsol-teamet, criville vurpat, och doohan nära att förlora mästerskapet till baiggi. Konstigt att det tog tävlingsledingen 14 varv på catalunya att bestämma sig..

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Så här efter kvalet så tippar jag.

1. Hayden
2. Peddo
3. Melandi
4. Stoner
5. Carpirex

Roberts äter 5 kg citroner och surar ner sig, Rossi verkar inte gilla skumpiga banor, Nakano är bara snabb i kval.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
oFFkeFF skrev:
2307123 Särskilt för en lirare som sågar en förare som vunnit 4 250-vm, 58 podium och tagit 13 vinster i största klassen.

Jo men så har ju samme lirare en bild på Hayden på dass han brukar runka till på kvällarna..

/Jörgen

oFFkeFF skrev:
2307162 Tycker nog domarna var pinsammare än biaggi. Incidenten var på första flygande varvet i första kurvan. Barros och Biaggi missade gulflaggen eftersom den dök upp väldigt sent. På varv 15 av 25, så dyker stop and go-skylten ut. Tre varv senare dyker svartflaggen ut.
Det löjliga var att flera andra förare gjort samma missar utan samma bestraffning. Men nu led ju hela repsol-teamet, criville vurpat, och doohan nära att förlora mästerskapet till baiggi. Konstigt att det tog tävlingsledingen 14 varv på catalunya att bestämma sig..

Pinsamma domare, eller pinsamma beslut ser man ju tyvärr här hemma med. tyvärr...

/Jörgen

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
kvalresultat:

Bifogat

• Bild 1.png
    Bild 1.png
    113.2 KB · Visningar: 137

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
GSXR1100R skrev:
2307338 Så här efter kvalet så tippar jag.

1. Hayden
2. Peddo
3. Melandi
4. Stoner
5. Carpirex

Roberts äter 5 kg citroner och surar ner sig, Rossi verkar inte gilla skumpiga banor, Nakano är bara snabb i kval.

Hayden etta? Han har ju vunnit ett lopp i år. Du får nog vänta tills nästa åt innan han kliver upp på pallen igen :tungan

/Jörgen

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Victor skrev:
2307376 Näej, igår var det träning 14.00.
Men om jag fattat det rätt så kommer 250 köras 11.nånting och GP1 12.15 och sist ut är 125-klassen.
Ja, det var ju det jag skrev ju :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Extra arbetet sent igår med inställningarna hos Kawasaki har avgjort bara fört team Fuchs framåt o i morron är d pallen igen.. :) Bra kval av många o samtidigt mkt svårt o förstå hur Camel Yamaha funkar med ännu ett dåligt kval..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Swedie skrev:
2307403 Usch Roberts så högt? Vad gör han rätt?

Trots de sura åren med Suzuki, trots att han är en surkart, rätt hoj och han har lyckats vinna VM en gång. Det är inte kul att köra hoj när inget fungerar, när det funkar finns det inget bättre.

selin skrev:
2307422 Frågan är ju vad Rossi pysslar med? Helt sämst på att kvala.

Yamaha verkar ha nåt problem helt klart iaf

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
1. Rossi - Som vaknar upp ur sin koma
2. Hayden - Gör en snygg omkörning av:
3. Capirex - som förtjänar en pallplats
4. Melandri - smyger lite och kommer före
5. Pedrosa - som fajtas med
6. Stoner - som i sin tur lämnar
7. Hopper - väl distansierad.
8. Roberts - som slår surkart nummer II
9. Sete.... - Misery agrees with me!
10. Nakano - Grönt är inte så skönt......

Lågoddsare?

/Anders

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Webspy skrev:
2308003 1. Rossi - Som vaknar upp ur sin koma
2. Hayden - Gör en snygg omkörning av:
3. Capirex - som förtjänar en pallplats
4. Melandri - smyger lite och kommer före
5. Pedrosa - som fajtas med
6. Stoner - som i sin tur lämnar
7. Hopper - väl distansierad.
8. Roberts - som slår surkart nummer II
9. Sete.... - Misery agrees with me!
10. Nakano - Grönt är inte så skönt......

Lågoddsare?

/Anders
Nej, en högoddsare av rang.

Att Rossi skulle vinna från elfte kvalplats verkar inte troligt. Jag hoppas att han gör det, men det ser definitivt mörkt ut. Pedrosa, Hayden & Co kommer försvinna tidigt och bli omöjliga att hinna upp. Ungefär som på Donington.

Hopkins före Roberts?! Vad tyder på det?

Capirossi före Pedrosa och Melandri? Återigen: vad efter förra racet och detta kval tyder på det?

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Nyteknik skrev:
2308019 Nej, en högoddsare av rang.

Skojja bara lite
Nyteknik skrev:
Att Rossi skulle vinna från elfte kvalplats verkar inte troligt. Jag hoppas att han gör det, men det ser definitivt mörkt ut. Pedrosa, Hayden & Co kommer försvinna tidigt och bli omöjliga att hinna upp. Ungefär som på Donington.

Kan någon kan Rossi.

Han är förvisso lite skadad - men jag önskar verkligen honom en vinst. Tror topp 5 första varvet.

Pedrosa gjorde ju ett superlopp sist - även om han hade galen tur som inte vurpade vid ett tillfälle ganska tidigt i loppet. tror han gör en miss o hamnar med stoner.

Nyteknik skrev:
Hopkins före Roberts?! Vad tyder på det?

John har visat sig vara riktigt stark i början av många rejs, och jag tror han kommer ta lite extra.

Nyteknik skrev:
Capirossi före Pedrosa och Melandri? Återigen: vad efter förra racet och detta kval tyder på det?

Capirex såg riktigt stark ut igår. Han är nog revanchsugen till tusen.

Jag har självklart ingen tyngd att lägga bakom min lista - utan det är mer hur jag VILL att det ska se ut imorgon.

Men som ni alla vet kan man inte leva på gamla meriter om vad man presterat tidigare och saker man nästan vunnit. Det är DETTA lopp som gäller. Inte VM 1977.... typ

/Anders

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Valentino hoppas på ett hyffsat racesetup i morron o säger vidare skadan på handleden inte bekymrar honom under körning..Jag tror oxå att han har en rejäl chans till pall i morron trotts det sämre kvalet..

Håller fast vid Pallen på Söndag.. :)

1. Marco
2. Nicky
3. Shinya

Valentino Rossi (11th – 1'22.868; 32 laps)

"The race setting is not so bad but things were very different on the qualifying tyre.."

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...