FettSnok
96% enligt läkaren
Hade varit trecligt, nä jävligt roligt, med Kallio på lcr eller tech3..
Fantastiskt rolig rubrik
http://www.motorcyclenews.com/MCN/sport/sportresults/MotoGP/2014/July/jul0414-crutchlow-honda
Ser inga skäl till att de ska prata med CC, de har redan mycket bättre förare. CC visar ju gång på gång lika dåliga resultat som humör - och tog ju nuvarande styrning för pengarna. Klart de slänger på luren i örat på honom.
Det är väl allmänt känt att Honda föraktar förare som inte presterar, ständigt gråter ut i media och ständigt har nya bortförklaringar. Av den anledningen är det väl fullt förståeligt att Honda INTE har kontaktat Crutchlow...? Suck. Kan bara vara hemmablinda, engelska journalister som ser något som helst värde i denna förare och som tror att andra tillverkare står i kö för att "rädda" honom från Ducati...
"Wag the dog"-klass på den mustiga soppa de kokar på den tunna spikenFantastiskt rolig rubrik...
Hur funkar det med "arbetsplats" för personer med ditt jobb. Jag antar att de bästa tar med sig sin tekniker mellan åren och teamen, men hur blir det för resten? Blir ni tilldelade en eller flera förare eller är det teamen som väljer själva vem de önskar anlita? Finns det tex någon risk för dig att behöva jobba med CC, som du inte verkar beundra?
Hur många är ni i GP, och vilka andra Öhlins-arbetsuppgifter finns det där? Hur kommer man sig uppåt?Är det så enkelt som att det sker efter resultat?
Man är ju bra nyfiken på vem/vilka du jobbar med, men det antar jag förblir okänt här tills någon klurar ut det.
Sen vill jag även säga att dina inlägg alltid är intressanta att läsa. I trådar fyllda av tippningar om händelser identiska med de senaste 1-2 racen och insider-info om att Yama svänger bra, så skrollas det friskt.
Bradl och Bautistas styrningar känns osäkra, med tanke på materialet de sitter på borde prestationerna kanske vara bättre? Rabat på en av de maskinerna?
Sedan har vi ju AEsp. Tror ändå inte han tar sig ända upp till något av de största teamen men en bra satellitmaskin kanske kan vara aktuell?
Önskvärt vore ju naturligtvis att Gresini kunde haft två riktiga satellithondor. Men jag har för mig att Alatalo har nämnt att Fausto Gresini är en girigbuk av rang, så det lär väl inte hända.
Jahaja. Där ser man. Du menar alltså att du uppskattar inläggen från en Öhlins fjädringstekniker, med mångårig erfarenhet av att arbeta ute på fältet, direkt med MotoGP-team och -förare, än en vanlig lekmans? Det förvånar mig faktiskt stort. Jag är säker på att du är helt unik med den uppfattningen. Om vi låter detta gå några steg längre, är jag rädd jag att vi alla behöver frukta att Du, oh så vackre och viktige sporthoj.com-läsare, kommer att hota med att sluta läsa forumet, ifall inte Giacomo Agostini, Lin Jarvis, och Andrea Dovizioso, ansluter sig, för att regelbundet dela med sig av analyser och åsikter i trådarna.
Man skulle väl kunna säga att man försöker uppfylla kundens önskemål i så stor utsträckning som möjligt....
En fundering jag haft är att Fausto Gresini:s cyklar med Bautista i MGP o Redding i Open kategorin (rätta mig om jag har fel) är de enda som håller på med Showa dämpare. Kanske skulle fråga farbror Fausto Gresini men iallafall. Vad är grejen med det? Misstänker att Honda inte slängt grejerna på Fausto Gresini bara för att få vara med o så kan han inte tacka nej![]()
UnderbartSer Showas medverkan som enbart positivt med all respekt för Öhlins verksamhet. Personligen ser jag mer än gärna konkurens på alla fält inom MGP. Det skulle inspirera andra att våga satsa o försöka mäta sig med de största.
Jag vet inte om alla inser det, men just detta betyder - med mycket stor sannolikhet - att Marc blir svårstoppad fram till slutet av 2016. Man kan ha många åsikter om Dani, men det är i alla fall stort av bönräknarna på Honda att förstå vem det egentligen är som utvecklar hojen och vem som kan dra nytta av det...
Ja, att peta i ett minst sagt vinnande team, just nu historiskt framgångsrikt, hade väl varit sällsynt korkat? Egentligen? Och när det gäller nya team, som t ex Suzuki, är det ju att utveckla hojen som är den viktigaste egenskapen primärt. Ingen blir världsmästare idag på undermåligt material.Jag vet inte om alla inser det, men just detta betyder - med mycket stor sannolikhet - att Marc blir svårstoppad fram till slutet av 2016. Man kan ha många åsikter om Dani, men det är i alla fall stort av bönräknarna på Honda att förstå vem det egentligen är som utvecklar hojen och vem som kan dra nytta av det...
Tittar man på de återstående styrningarna och lämnar Lorenzo därhän (där är allt annat än Yamaha en sensation, outsidertipset är möjligen Dall'Ignas röda hoj) återstår ju frågan vem som skulle kunna göra Suzuki mest nytta i utvecklingsarbetet? Hayden, vår hårt arbetande perfektionist? Dovi? Bradl, tillhör nya generationen utan att riktigt lyckas nå ända fram? Någon annan med goda talanger i utvecklingsarbetet?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |