En V4:a?
Det är väl vad de har sagt hittills.
En V4:a?
Vad jag har hört så är de hyfsat färdiga med konstruktion såväl som bromsbänkstester av ett första utkast till motor och de har precis satt ihop ett internt testteam som kommer att börja testa direkt efter nyår. Jag skulle bli mycket överraskad om deras chassie är något annat än ett pinnstaket liknande det de använder i Moto3. Enkelt och logiskt och lätt att ändra väsentliga styvheter på tio minuter med rondell och svets. En bra startpunkt för att lära sig vad som behövs, helt enkelt.
De har börjat ragga folk till 2017 och de betalar bra, så de är nog hyfsat seriösa. Att bedöma deras prestanda utifrån detta är dock stört omöjligt. Det kan hända att introduktionen av Michelin och enhetselektronik spelar dem i händerna och gör deras introduktion i klassen lite lättare än vad som annars är brukligt.
Pramac har väl om jag minns rätt ett väl utarbetat avtal med Ducati vad och när under året Hernandez o Petrucci ska få nya uppfraderade delar/cyklar, alltså ett klassiskt satelitteam. Avantia kör väl idag bara i Open eller?
Kallio och Italtrans ledsnade visst på varann. Är SpeedUp/QMMF bättre, eller kan det liksom inte bli sämre?
MM har brutit handen. Trist.
Hernandez til Aspar. Vem stryker på foten där?
Hayden drar till WSBK och Honda där han kliver in och fyller Sylvain's plats....?
http://www.sportmediaset.mediaset.i...en-accordo-con-la-honda_1078601-201502a.shtml
Hayden drar till WSBK och Honda där han kliver in och fyller Sylvain's plats....?
http://www.sportmediaset.mediaset.i...en-accordo-con-la-honda_1078601-201502a.shtml
Ska bli spännande att se vad han kan hitta på där. Guintoli ska väl köra Yamaha om jag mins rätt så VDM & Hayden blir kompisar.
Honda har ju inte varit konkurrenskraftiga i WSBK på flera år och kliver Yamaha in nästa år med nya R1 kommer dom hamna ännu längre ner i listan. Spelar ingen roll att Hayden antagligen är bättre och mer erfaren än samtliga då hondan inte har tillräckligt med hk.
Edit:
Såg nu att han skall vara med första året som invänjning och sen prestera ordentligt 2017 med den nya firebladen http://www.sportrider.com/nicky-hayden-to-wsbkaprilia-or-honda
Håller med dig att det är en helt annan disciplin på andra hojar och andra banor. Men se hur fort Simoncelli (visserligen bara ett race, eller var det två?) och Biaggi anpassade sig. Och de toppförare i WSBK som kommit till MotoGP har ju haft mycket svårt att hävda sig.Kanske kan skaka lite liv i WSBK! Behövs fler toppnamn där!
Jag tror inte heller att Hayden kommer ha en chans första året iaf. Det går nog "apfort" i WSBK. Det är ju helt olika hojar och även banor och layouter på banor.
Håller med dig att det är en helt annan disciplin på andra hojar och andra banor. Men se hur fort Simoncelli (visserligen bara ett race, eller var det två?) och Biaggi anpassade sig. Och de toppförare i WSBK som kommit till MotoGP har ju haft mycket svårt att hävda sig.
Jag hoppas och tror att Hayden blir den första att vara mästare i både MotoGP och WSBK. Kanske till och med första året.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari