MotoGp Silverstone 2014

Henke690sm

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2013
Hoj
Husqvarna 125 SM -07 (SÅLD) KTM 690 SM -07 (SÅLD) KTM 990 SMR -12
Hej!
Funderar på att åka och titta på MotoGp på Silverstone i sommar och undrar ifall någon av er har varit där och kan berätta lite av era erfarenheter? Vart ska man sitta? Finns det boende i närheten av banan? Finns det någon flygplats i närheten? (Har bara fått fram flyg till London) om inte, hur är bästa sättet att ta sig till och från London, går det bussar direkt till banan? Känns som att taxi kan bli en dyr historia...
Kanske blev lite rörigt, men om någon sitter på bra information så får ni gärna dela med er.:)

/ Henrik

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Min personliga åsikt är att Silverstone tyvärr är ett ganska dåligt GP för åskådare. Snabb bana, helt platt och märkliga placeringar av vissa läktare. Och nästan garanterat regn. Dessutom är infrastrukturen kring banan fullständigt usel med långa köer morgon som kväll. Hit åker du bara om du har ett särintresse i England, möjligtvis för att se Day of Champions (brukar vara på torsdagen) eller för att se den omgivande F1-industrin (det finns en ganska intressant företagspark vid infarten till banan).

Närmaste flygplats är nog Luton följt av Birmingham och Heathrow. Ont om riktiga hotell om du inte vill åka från/till Milton Keynes, Oxford eller Banbury. Däremot gott om bed and breakfast i de omgivande byarna Brackley, Buckingham och Towchester och även i mindre hålor däremellan.

Henke690sm

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2013
Hoj
Min personliga åsikt är att Silverstone tyvärr är ett ganska dåligt GP för åskådare. Snabb bana, helt platt och märkliga placeringar av vissa läktare. Och nästan garanterat regn. Dessutom är infrastrukturen kring banan fullständigt usel med långa köer morgon som kväll. Hit åker du bara om du har ett särintresse i England, möjligtvis för att se Day of Champions (brukar vara på torsdagen) eller för att se den omgivande F1-industrin (det finns en ganska intressant företagspark vid infarten till banan).

Närmaste flygplats är nog Luton följt av Birmingham och Heathrow. Ont om riktiga hotell om du inte vill åka från/till Milton Keynes, Oxford eller Banbury. Däremot gott om bed and breakfast i de omgivande byarna Brackley, Buckingham och Towchester och även i mindre hålor däremellan.
Tack så mycket för dina åsikter, kanske ska försöka pricka in en resa till Spanien och Valencia istället då!:tummenupp

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag säger inte att Silverstone är fullständigt uselt, men om du inte har varit på ett GP förr så kommer du garanterat att få en bättre upplevelse på någon av de banor som är erkänt bra publikbanor - Brno, Catalunya, Mugello, Jerez, Aragon och till viss del även Valencia och Misano (även om de inte är mina personliga favoriter). För mig skulle Silverstone vara ett alternativ man provar först då man provat några av de andra, om du inte går och hittar en kalasdeal på resa och boende, förstås.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
En liten fördel är att BSB superstock1000 ska köra support den helgen, alltså Backlund på pallen.

Henke690sm

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2013
Hoj
Jag säger inte att Silverstone är fullständigt uselt, men om du inte har varit på ett GP förr så kommer du garanterat att få en bättre upplevelse på någon av de banor som är erkänt bra publikbanor - Brno, Catalunya, Mugello, Jerez, Aragon och till viss del även Valencia och Misano (även om de inte är mina personliga favoriter). För mig skulle Silverstone vara ett alternativ man provar först då man provat några av de andra, om du inte går och hittar en kalasdeal på resa och boende, förstås.
Ja det var framförallt resekostnaden som lockade att åka till Silverstone, 590:- tur och retur till London, Gatwick, restid på 2h 30 min...så det var ju bra pris tycker jag, boende har jag inte kikat närmare på, men kanske ska ta mig en titt på det också:tummenupp

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
De hotell som ligger någorlunda nära banan är garanterat redan bokade av teamen, journalisterna och TV-folket. I detta fall finns en uppenbar fördel med England - även de minsta byhålorna med bara några hundra personer brukar ha tre-fyra pubar var och nästan alla pubar erbjuder någon form av bed and breakfast. Kan vara jobbigt att ringa runt till alla, men om du söker finns säkert websidor för bokning av sådant.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...