MotoGP: Vintertester 2008/2009

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tiderna kl 16:45.

1. Stoner (Ducati) 2.01.090 (25 di 35)
2. Rossi (Yamaha) 2.01.137 (42 di 43)
3. Capirossi (Suzuki) 2.01.262 (10 di 57)
4. Edwards (Yamaha) 2.01.413 (7 di 22)
5. Elias (Honda) 2.01.560 (17 di 37)
6. Vermeulen (Suzuki) 2.01.666 (4 di 42)
7. Lorenzo (Yamaha) 2.01.907 (21 di 61)
8. Dovizioso (Honda) 2.01.955 (35 di 54)
9. Kallio (Ducati) 2.02.386 (34 di 57)
10. Hayden (Ducati) 2.02.497 (23 di 57)
11. De Angelis (Honda) 2.02.523 (19 di 32)
12. Gibernau (Ducati) 2.02.727 (12 di 40)
13. De Puniet (Honda) 2.03.418 (24 di 45)
14. Takahashi (Honda) 2.03.474 (17 di 55)
15. Canepa (Ducati) 2.03.915 (26 di 36)
16. Toseland (Yamaha) 2.03.953 (31 di 36)
17. Fujiwara (Yamaha) 2.04.328 (14 di 38)
18. Yoshikawa (Yamaha) 2.04.614 (32 di 33)

Toseland måste ju vara den absoluta loosern på Sepang.
Kul med Kallio före six-fingers. ;)

20090702ston_G.jpg


20090702rossi_G.jpg


20090702capi2_G.jpg
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nope, skvaller från en normalt välunderrättad och tillförlitlig källa på en annan site (dock utan källhänvisning). Det var tydligen fel denna gång (av Din länk att döma)...:rodnar

Edit- kan också vara en felöversättning av mig då ordet "sore" användes, vad jag förstod som adjektiv -

Källan din är säkert överens med MotoGP-sajten men din översättning är som du misstänkte fel.

Sore är inte sur utan öm. I detta fall hans opererade knä som gjorde att han bara kunde köra 6-7 varv i stöten och tredje dagen skulle vara racesimulering.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tiderna efter avslutad testfinaldag. Inga större förändringar efter 15.45:

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 2min 1.043 sec
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 2min 1.137 sec
3. Loris Capirossi ITA Team Suzuki 2min 1.262 sec
4. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha 2min 1.413 sec
5. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 2min 1.560 sec
6. Chris Vermeulen AUS Team Suzuki 2min 1.666 sec
7. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 2min 1.907 sec
8. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 2min 1.955 sec
9. Mika Kallio FIN Pramac Racing 2min 2.386 sec
10. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 2min 2.497 sec
11. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 2min 2.523 sec
12. Sete Gibernau SPA Onde 2000 Ducati 2min 2.727 sec
13. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 2min 3.418 sec
14. Yuki Takahashi JPN Team Scot 2min 3.474 sec
15. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 2min 3.901 sec
16. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha 2min 3.953 sec
17. 'Bike #T' JPN Yamaha Test Rider 2min 4.328 sec
18. 'Bike #0' JPN Yamaha Test Rider 2min 4.614 sec
 
Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Tiderna efter avslutad testfinaldag. Inga större förändringar efter 15.45:

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 2min 1.043 sec
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 2min 1.137 sec
3. Loris Capirossi ITA Team Suzuki 2min 1.262 sec
4. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha 2min 1.413 sec
5. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 2min 1.560 sec
6. Chris Vermeulen AUS Team Suzuki 2min 1.666 sec
7. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 2min 1.907 sec
8. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 2min 1.955 sec
9. Mika Kallio FIN Pramac Racing 2min 2.386 sec
10. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 2min 2.497 sec
11. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 2min 2.523 sec
12. Sete Gibernau SPA Onde 2000 Ducati 2min 2.727 sec
13. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 2min 3.418 sec
14. Yuki Takahashi JPN Team Scot 2min 3.474 sec
15. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 2min 3.901 sec
16. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha 2min 3.953 sec
17. 'Bike #T' JPN Yamaha Test Rider 2min 4.328 sec
18. 'Bike #0' JPN Yamaha Test Rider 2min 4.614 sec

Jag hoppas att Gibernau kan lyfta sig ett snäpp, för det här är inge vidare. Han har randy, en kvaddad toseland och massa gröngölingar bakom sig bara. Men man får väl ge honom lite mer tid innan man dömer ut honom helt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan de inte uppdatera färgerna o designen en aning...

Dock skitkul med samma däck för alla... det BÖR kunna göra racen svårare att somna till. Yay
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag hoppas att Gibernau kan lyfta sig ett snäpp, för det här är inge vidare. Han har randy, en kvaddad toseland och massa gröngölingar bakom sig bara. Men man får väl ge honom lite mer tid innan man dömer ut honom helt.

Fast hayden är bara 2 platser framför och han kör fullfabrikscykel...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Dock skitkul med samma däck för alla... det BÖR kunna göra racen svårare att somna till. Yay

Intressant! Hur e d nu med sulorna?

Alltsa ingen favoriseras = bestaller Kallio o Toseland ex det mjukaste bak sulan som existerar i MGP depa sa kommer exakt samma mjukaste som Stoner o Valentino bestaller?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
111.jpg


1233921762_extras_albumes_0.jpg


1233922062_extras_albumes_0.jpg


1233922276_extras_albumes_0.jpg


1233922439_extras_albumes_0.jpg


1233836738_extras_albumes_0.jpg
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Antal varv vissa förare kört på detta testet. Antalet varv är säkert bara antal regristrerade varv med tider. Så ett antal in/ut-varv utan fullbordat vartider tillkommer nog.

Takahashi - 73 - 65 - 58 = 196
Hayden - 60 - 58 - 62 = 180
Kallio - 60 - 55 - 61 = 176
Lorenzo - 61 - 51 - 61 = 173
Dovicioso - 50 - 44 - 54 = 148
Elias - 52 - 51 - 43 = 146
Capirossi - 37 - 45 - 60 = 142
Sete - 54 - 40 - 42 = 136
Rossi - 31 - 40 - 43 = 114
Stoner - 34 - 29 - 38 = 101
Pedrosa - 44 - 51 - 0 = 95
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nope, skvaller från en normalt välunderrättad och tillförlitlig källa på en annan site (dock utan källhänvisning). Det var tydligen fel denna gång (av Din länk att döma)...:rodnar

Edit- kan också vara en felöversättning av mig då ordet "sore" användes, vad jag förstod som adjektiv -

SOUR betyder dock att vara sur.( bland annat)

Axxexs;4022698 [IMG skrev:
http://estaticos03.marca.com/albumes/2009/02/05/sepang_motogp1_2009/1233836738_extras_albumes_0.jpg[/IMG]

Rossis trasiga fingrar, nån som tror det där med gardinerna?
Snarare sista fylleslaget innan säsongen :)

Capirex fortsätter bra, och Kallio imponerar.
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
SOUR betyder dock att vara sur.( bland annat)...

Mmm - Du och neutral har med största sannolikhet rätt angående den aktuella posten (en finländare bosatt i Kanada som lusläser allt om racing), men jag vill nog trots det hävda att "sore" använts som slanguttryck för irriterad eller sur i andra poster jag läst på am. forum. Stöds bl.a. av Wiki... No big deal - jag hoppas i alla fall alla småskadade förare är i bra trim nästa gång det bränner till!

Mycket bra tider och däcksreglerna ger nog förutsättningar för bra racing och underhållning i år. Vad är sannolikheten för att Suki fortsätter att finnas med i toppen senare i vår? Det skulle vara roligt att se Capirossi utmana Rossi, Stoner och Pedrosa...
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Mmm - Du och neutral har med största sannolikhet rätt angående den aktuella posten (en finländare bosatt i Kanada som lusläser allt om racing), men jag vill nog trots det hävda att "sore" använts som slanguttryck för irriterad eller sur i andra poster jag läst på am. forum. Stöds bl.a. av Wiki... No big deal - jag hoppas i alla fall alla småskadade förare är i bra trim nästa gång det bränner till!

Beror ju på hur det används i sitt sammanhang. Om du postar en länk till din källa så kan ju fler titta på det i stället för att bara gissa. Fanns ju inget i intervjun på motogp.com som tydde på att han var sur över något.
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Tiderna efter avslutad testfinaldag. Inga större förändringar efter 15.45:

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 2min 1.043 sec
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 2min 1.137 sec
3. Loris Capirossi ITA Team Suzuki 2min 1.262 sec
4. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha 2min 1.413 sec
5. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 2min 1.560 sec
6. Chris Vermeulen AUS Team Suzuki 2min 1.666 sec
7. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 2min 1.907 sec
8. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 2min 1.955 sec
9. Mika Kallio FIN Pramac Racing 2min 2.386 sec
10. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 2min 2.497 sec
11. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 2min 2.523 sec
12. Sete Gibernau SPA Onde 2000 Ducati 2min 2.727 sec
13. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 2min 3.418 sec
14. Yuki Takahashi JPN Team Scot 2min 3.474 sec
15. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 2min 3.901 sec
16. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha 2min 3.953 sec
17. 'Bike #T' JPN Yamaha Test Rider 2min 4.328 sec
18. 'Bike #0' JPN Yamaha Test Rider 2min 4.614 sec

Hade väl inget tvivel om vem de 2 första skulle vara men..., det är riiiiiktigt kul att se Capirex så långt uppe och inte illa av Kallio heller att vara med ibland de 10 bästa :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top