MotoGP vs GP500 (Spel)

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Haha, den var rolig...såg riktig kul ut med en massa ryckiga motorcyklar som försöker se snygga ut...nä, GP500 går tyvärr bort direkt, ryckigare spelkänsla får man leta efter...

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Fan, det gamla GP500 är fortfarande det enda mc-spelet som kommer i närheten av bra känsla! Alla andra skitspel känns ju som hojen vrider sig runt sin egen axel i svängarna. Skitsura vurpor osv...
Och chassin-nställningarna man kan göra HAR inverkan på hojen. Det är ingen "valla mot räckena" -arkad, där hojen beter sig som en flipperkula. Ryckig? Ähhh, precis som på riktigt tar det lite tid för hojen att "sätta" sig i kurvorna, man kan inte rycka o slita i spaken för då skiter det sig totalt. Synd som fan att den inte går att spela med WinXP, jag lyckas inte iaf... :(

EvilEd

The Show Must Go On
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
TL1000s
GP 500 är utan tvekan det bästa spelet , SBK 2001 är en annan höjdare . :tummenupp

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Hmm... Om någon kan tala om för mig hur, om det ens går, jag får GP500 funka med XP vore det väl ganska kul att köra race över internet. :tummenupp Om det inte redan körs ett sporthoj® cup i det... :rolleyes:

Busen

Gick med
16 Apr 2003
Hoj
ZZR600-92 såld, Hayabusa-99 Såld, gixxer1000K3 Såld, ZX10-r -04 Såld, Honda XR650R
Bollox skrev:
Hmm... Om någon kan tala om för mig hur, om det ens går, jag får GP500 funka med XP vore det väl ganska kul att köra race över internet. :tummenupp Om det inte redan körs ett sporthoj® cup i det... :rolleyes:

Jag fick det att funka genom att ladda hem en XPfix, tror jag att den hette.

Finns att ladda ner här: http://www.gp500store.co.uk/patches.htm
Filen heter Windows XP patch

Coola Ola

Guest
Hur gammalt är gp500 egentligen? Jag kanske är helt blind men jag tyckte att hojarna (iaf kawan) såg ut som från 2004 års säsong?

Sen såg det ju riktigt kass ut när hojarna flög en bit ovanför marken. Har inte spelat GP500 men MotoGP2 har riktigt schysst känsla när man kommer över att man måste använda en handkontroll och inte de reglagen man är van vid från hojen.

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Bollox skrev:
Du måste köra det i Win98-kompatibelt läge för att det ska funka.
Iaf är det så för mig.

Sedan att någon undrade över hojarna i spelet och när det kom så är det så enkelt
att det finns moddar att tanka hem med de senaste årgångarna på hojar.

Älskar det där spelet, det är som sagt det enda som känns som på riktigt...

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Coola Ola skrev:
Hur gammalt är gp500 egentligen? Jag kanske är helt blind men jag tyckte att hojarna (iaf kawan) såg ut som från 2004 års säsong?

Sen såg det ju riktigt kass ut när hojarna flög en bit ovanför marken. Har inte spelat GP500 men MotoGP2 har riktigt schysst känsla när man kommer över att man måste använda en handkontroll och inte de reglagen man är van vid från hojen.
Du kan ladda ner nya bikesets, ljud till en massa klasser 125R, 250R motogp sbk. Har heller aldrig spelat nåt annat spel med samma känsla, gp500 rular!

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Daniel88 skrev:
mitt funkade kanon med xp utan patch så länge jag körde nvidias grafikkort... med ati funkade det däremot inte alls

Jag har ju ATI... :(

Men det ska nog fungera snart. Tackar alla GP500 älskare för hjälpen!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det här med ryckigt o fladdrigt har endast med Preview-mode som spelet är i där. Under tiden man spelar flyter det på och är inga problem. sen visst, ser ut som hojen flyter ovan marken. Men det är oxå i Preview.

MotoGP har NOLL motorcykelkänsla. Det är ett rent arkadspel. har ingen verklighetsanknipning alls. Skitspel.

GP500 :rock :hihi

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
GP500 rules =)
Självklart ett spel man måste spel
måste lyckas så slå Swedies tider nångång :hihi
i mina drömmar iallafall :3freak

Coola Ola

Guest
Swedie skrev:
Det här med ryckigt o fladdrigt har endast med Preview-mode som spelet är i där. Under tiden man spelar flyter det på och är inga problem. sen visst, ser ut som hojen flyter ovan marken. Men det är oxå i Preview.

MotoGP har NOLL motorcykelkänsla. Det är ett rent arkadspel. har ingen verklighetsanknipning alls. Skitspel.

GP500 :rock :hihi

Måste ju argumentera lite mot detta. Tycker känslan i MotoGP 2 på Xbox är helt ok, du kan göra kontrollerade powerslides, man får grym feedback när däck fram o bak börja släppa. Finns olika vädertyper, wetrace kräver rejält med kontroll av hojen. Olika banor har också olika halt underlag. Man har steglös kontroll av både broms och gas, gör mycket för känslan och kontrollen vid inbromsningar inför kurvor.

Sen är det skillnad om man spelar på PS2 eller PC/Xbox och om man kör med simulering eller inte. I mitt tycke är spelet betydligt bättre på Xbox, särskilt som man kan välja simulering från 0% -100% i 5%-steg. På 100% simulering har jag få klagomål på realismen. Enda jag tycker är orealistiskt är att man ibland kan ha lite nedlägg när man åker ut i gruset men ändå klara sig upprät.

PS2 har antingen simulering av eller på och utan simulering är spelet löjligt orealistiskt, man kan blåsa på i 300 knyck rakt genom lecakulorna i en chikan och fortsätta som om inget hänt t.e.x.

Bottomline är väl att om man bara spelat på PS2 med simulering avstängt så får man nog en rätt dålig uppfattning av spelet.

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Du Ola, kör GP500 ett tag och kom sedan tillbaka och säg att MotoGP2 är bra och realistiskt.
Jag tror du har ändrat uppfattning då.. :tummenupp :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Coola Ola, har du spelat GP500?

jag har spelat båda och MotoGP är orealistiskt som du säger. Sen det här med att skärmen stretchas för att simulera ofattbara 300km/h. Som knappast känns så på riktigt. För det enda det gör är det omöjligt att veta när nästa kurva kommer. Sen som sagt nerlägg i bollhavet. Det bara sprätter lite i 200+ o sen fortsätter man.

Sen dessa powerslides. Men jaaa va dom är verklighetstrogna.... :rolleyes: Tryck på en knapp så får du powerslide... lol. Jo men så är det på riktigt oxå. not. i GP500 gasar du dig ut ur kurvorna o är det powerslide du vill ha gasar du mer o lägger ner lite extra så sprättar det loss som det ska. Och man kan inte ha powerslide hur länge som helst. Till slut blire allvar av situationen.

Nä, ska vi starta ett GP500 championship kanske? Den med snabbast uppkoppling hostar. :)

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Jaa! GP500 fungerar! :Bugar

För dom som påstår att det inte är verklighetstroget. Jag har spelet packat till 52MB. Kan skicka det. Prova.
MotoGP och liknande skitspel suger. Ljudet är skräp, ljudet tycks öka med hastigheten, inte med varvtalet...
GP500 är en simulator, ingen arkad. Jag testade MotoGP EN gång. Det var helt sunkigt. Det gick att slå på fullt ur alldeles för många kurvor. Gör det i GP500 så highsidar du ganska omgående. Precis som i verkligheten... Bromsa med nedlägg är inte lätt heller. I MotoGP var det inga som helst problem...

GP500 - Svårt, verklighetstroget, en ren simulator. Kräver tid med inställningstester för varje bana...
MotoGP - Ett arkadspel gjort för att en 5 åring ska kunna sätta varvrekord och tänka att Bikerboyz och Torque ÄR verklighetstrogna...

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Bollox skrev:
Jaa! GP500 fungerar! :Bugar

För dom som påstår att det inte är verklighetstroget. Jag har spelet packat till 52MB. Kan skicka det. Prova.

Skicka hur då? ICQ? MSN? :)

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Finns det fler än ett gp500? jag har det första isf.. för jag har inga 4t. eller har ni ladda hem dem hojarna? måste haaaa ju :yoparty

Bollox- kan du lägga upp det?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...