motogp2?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hittade det spelet på en hubb.
Råkade ladda ner av misstag och testade.
Helsurt, alla hojar har samma förarmiljö och låter likadant.
Det måste vara nån förkopia det här va?
ims-mgp2.bin hetter filen.
Är det så här dåligt och ska föreställa färdigt så är det illa.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Jag har hela och det är kasst. Enda balla är att det fadar omgivningen när det går riktigt fort...

Det är ju snyggt och så, men spelkänslan är så gott som obefintlig.

Ekholm

Trottoarbiker
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RX1SP
Fick hem MotoGP 2 igår, och satt och lekte med det hela kvällen. Som gammal konservativ GP500 bakåtsträvare, så är man ju inte särskilt mottaglig för förändring, men jag tror ändå att jag måste ge detta spel en chans. Snyggt som f-n, roligare hojar, samt ALLA 2002-års banor. Om jag ska vara snäll så säger jag att körkänslan är ANNORLUNDA mot GP500, men inte nödvändigtvis sämre...

Ärligt talat så börjar man väl tröttna lite på banorna och hojarna i GP500, och jag hoppas att MotoGP 2 kan bli den ersättare jag har längtat efter. Jag tycker i alla fall att spelet är värt en chans, och tänker personligen inte döma ut det förrän jag har spelat det i några veckor!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
skiljer sig dina hojar nåt åt i från förarplats?
Låter de olika?
jag kan ha fått en förstadie version eller nåt.
På min är alla hojar grå med röd varv och h-mätare, exakt likadana allihop (utom om man ser dem bakifrån eller så förstås).

Ekholm

Trottoarbiker
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RX1SP
Från förarplatsen är jag osäker på hur det ser ut, ska kolla det.
Motorljudet är olika på olika fabrikat, men däremot så har dom misslyckats fullständigt med M1:an.... den låter mer som en V-twin.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
aha, tydligen väldigt få som provat det här spelet.
Kanske lika bra om det är som den version som jag har.
När fasen ska de lära sig göra åtminstonde någorlunda vettiga hojspel?
Jag vill ha ett där man kan åka längs vägen, och en trave med olika hojar ur verkligheten, allt från gammla klassiker till de senaste grejorna.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
jag har kört moto gp2 ett tag nu och jag tycker det är skitbra jämfört med vad jag testat hitils, superbike tyckte jag inte alls om har testat ett par olika sb spel och inget har jag gillat.
Motoracer är juh heller ingen dröm.
om förarmiljöerna skiftar mellan dom olika hojarna har jag ingen större behållning av, jag vill att dom istället utveklar spelen på det plan som spelar roll och det är juh spelkänsla och glädje.
Visst det har hög impfaktor om det skulle vara exakta kopior man körde omkring med.
Men spelkänslan är för mig det viktigaste och det tycker jag moto gp har gett mig mycket mer av än vad ngn annan konkurent har lyckats med.

Så jag tycker att moto gp är idag det vassaste hojliret, MEN då har jag inte sagt att det inte är lång väg tills dom kommer med ett hojspel som kan matcha dom bästa bilspelen i känsla.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...