Stencool!
Kromad blingblingsving dessutom!
Fast det vore bra att sätta tillbaka framskärmen,
eller i alla fall fästesdelen mellan gaffelbenen.
Den bär inte bara skärmen utan funkar även som
wobbelstag. Alternativ montera separat stag.
När jag skrev elände menade jag iofs själva läckaget.
Bilder på det?
Hur illa är det?
1.Fuktar lite efter normal körning.
2.Rinner en droppe längs motorn efter normal....
3.Droppar ner på marken......
4.Får fylla olja efter varje.....
5.Fylla vid varje rödljus.....
fyllisar)
6.Man kan stoppa in huvudet hålet och se sig omkring.
Och angående min 550 motor så kom jag på att jag ljög.
Eller rättare sagt glömde. Det är helt tät förutom att den drabbats
av packbox vs. o-ringskedjesyndromet.
Dvs, när man monterar o-ringskedja så skaver den ofta på grund
av sin större bredd upp ett hål i packboxen framför huvudaxeln
med oljeläckage som följd. Oftast märker man inte så mycket av
detta eftersom oljan hamnar på kedjan. Autmagisk kedjesmörjning.
För att byta packboxen måste motorn klyvas plus att själva packboxen
inte längre går att få tag på. (Går säkert att fixa utan att klyva om
man är kreativ och händig.) Funkar dock rätt hyggligt att bara täta
med lämpligt gucka, någon droppe på kedjan lite då och får man leva med.
Packboxen sitter till vänster bakom drevet:
Och for the record så var det inte jag som monterade o-ringskedja.
Jag skulle aldrig göra något så dumt.
/e