Wuushu
Tejpa rullen i botten!
Hej! Har för ett par dagar sedan inhandlat en CB600 Hornet '01 utt. '02. Den har gått ca 200 mil och haft service efter 100 mil gjort.
Har märkt en liten sak och undrar om allt är som det ska, och ifall inte.. vad det kan vara.
Det är så att om jag har växeln i NEUTRAL och låter motorn gå på tomgång och sedan trycker in kopplingen, så låter den litet annorlunda.. *litet*. Det verkar som om det finns en skillnad på neutralläget om jag håller in kopplingen och inte håller in kopplingen.
Om jag håller in koppligen och sedan släpper ut den på tomgång så surrar den litet mer.. som om den driver nånting.. observera.. detta är knappt så det märks.. Men undrar ifall det är början på nånting som måste fixas? Man kan säga att man kan detektera en annan "vibration" i hojjen när man trycker in/släpper ut kopplingen på neutralläget. (Den driver inte med koppling utsläppt i neutralläge överhuvudtaget).
Tacksam för svar!
-Christian
Har märkt en liten sak och undrar om allt är som det ska, och ifall inte.. vad det kan vara.
Det är så att om jag har växeln i NEUTRAL och låter motorn gå på tomgång och sedan trycker in kopplingen, så låter den litet annorlunda.. *litet*. Det verkar som om det finns en skillnad på neutralläget om jag håller in kopplingen och inte håller in kopplingen.
Om jag håller in koppligen och sedan släpper ut den på tomgång så surrar den litet mer.. som om den driver nånting.. observera.. detta är knappt så det märks.. Men undrar ifall det är början på nånting som måste fixas? Man kan säga att man kan detektera en annan "vibration" i hojjen när man trycker in/släpper ut kopplingen på neutralläget. (Den driver inte med koppling utsläppt i neutralläge överhuvudtaget).
Tacksam för svar!
-Christian