Motorcykel airbag jeans på Draknästet

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Visst kan man tycka de är svindyrt me rabatterat pris på 22.000 kr eller ordinarie pris på 39.000 kr, men vänd på saken...
Var är ditt liv värt eller din kropp mot skador..

När du får lika säkra grejer eller säkrare för 20 i fullpris och mindre vid rabatt så blir det svårt av motivera

Skickat från min iPhone med Tapatalk

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
När du får lika säkra grejer eller säkrare för 20 i fullpris och mindre vid rabatt så blir det svårt av motivera

Själv är jag inte alls intresserad, har redan de jag vill ha..

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Hoj
Egenbygge

Du får ju inte lika säkre grejjer för 20K (om det är skinnställ du tänker på), det finns inga airbags för underkroppen på skinnställ. Om man hade lagt till en airbag på underkroppen samt överkroppen på ett skinnställ så hade priserna gått upp till 30-40K skulle jag gissa

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Du får ju inte lika säkre grejjer för 20K (om det är skinnställ du tänker på), det finns inga airbags för underkroppen på skinnställ. Om man hade lagt till en airbag på underkroppen samt överkroppen på ett skinnställ så hade priserna gått upp till 30-40K skulle jag gissa

För 23500 får du Alpinestars nyaste techair 10 airbagsystem med höfter inkluderade samt ett missile v2 ställ till, utan skarvar mellan byxa och jacka. Priserna hämtade från onebike.se så absolut inte det billigaste stället

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Hoj
Egenbygge
För 23500 får du Alpinestars nyaste techair 10 airbagsystem med höfter inkluderade samt ett missile v2 ställ till, utan skarvar mellan byxa och jacka. Priserna hämtade från onebike.se så absolut inte det billigaste stället

Vårt paket kostar 22.000 kr och deras 23.500....jaaa då är vi billigare.
Vår airbag täcker största delen av underkroppen, och deras endast höfterna!
Vi täcker större yta på kroppen med airbags och är dessutom billigare + att en UHMWPE jacka ingår.

Vill man bara ha airbag västen och airbag jeansen då kostar det 14.000 kr, betydligt mycket billigare än alpinestar 23.500 kr, och dessutom betydligt mycket mer airbag skydd då vi täcker större yta.

Last edited:

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Vårt paket kostar 22.000 kr och deras 23.500....jaaa då är vi billigare.
Vår airbag täcker största delen av underkroppen, och deras endast höfterna!
Vi täcker större yta på kroppen med airbags och är dessutom billigare.

Om erat kostar 22000 med 40% rabatt och Alpinestars kostar 23500 utan rabatt, hur får du det till att ni är billigare?
Håller ni er till 22000 som fullpris och kör rabatter på det ibland kan ni säkert sälja endel, dock svårt att tro att nån skulle köpa grejerna för 39000, tyvärr.
Men jag hoppas det går bra och att ni fortsätter utveckla produkten, alldeles för mycket folk som kör utan skydd på mc.

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Hoj
Egenbygge
Om erat kostar 22000 med 40% rabatt och Alpinestars kostar 23500 utan rabatt, hur får du det till att ni är billigare?
Håller ni er till 22000 som fullpris och kör rabatter på det ibland kan ni säkert sälja endel, dock svårt att tro att nån skulle köpa grejerna för 39000, tyvärr.
Men jag hoppas det går bra och att ni fortsätter utveckla produkten, alldeles för mycket folk som kör utan skydd på mc.

Det är 22.000 kr som gäller under lanseringen för hela outfiten, vilket är priset man faktiskt betalar för produkterna. Jag håller med om att 39.000 kr i orginal pris är mycket, men det är så det fungerar när man inte har massproduktion och kan pressa priserna på samma sätt som Alpinestar. Vi har även vår tillverkning i Italien och Frankrike...liksom...de dyraste länderna att tillverka i, men man får kvalité å andra sidan...vilket jag tycker är viktigt för airbag produkter.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping