Motorcykeln till Gröna Lund?

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Funderar på att ta hojen till Grönan då jag är utan bil för tillfället, och kollektivbestraffningen lämnar jag åt pöbeln :arsele

Hur som, jag har förstått att man får stå på betalparkeringen utmot vattnet där det inte finns några P-rutar (efter några samtal med de lokala P-vakterna).
Men hur gör man när man väl kommit in på grönan? Finns det platser där man kan låsa in hjälm och kanske en rygga? Eller får man kanske gå omkring på grönan med hjälmen på skallen? Det sistnämnda skulle faktiskt funka för min del, så slipper det synas när jag gråter på fritt fall-attraktionen :rolleyes:

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Kanske tråkigt svar men du har ju redan hittat telefonen för att snacka med P - bolaget. Ring Grönan och hör om de har sådana där förvaringsskåp som brukar finnas på stationer! Jag kan inte påminna mig att jag sett några såna men det är ju ingen garanti för att det är så

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Där har min sambo fått p-bot, men finns en mc parkering typ mitt emot Skansen ingången (bland några bil parkeringar, fanns iaf där i vintras).

Honungsblomman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
Honda CBR 600FA
Hur får man en p-bot på en MC ?
Sätter dom dit en lapp... eller får man bara ett inbetalningsgkort med posten ?

Själv har jag alltid parkerat lite hursomhelst (fast alltid ur vägen) för jag trodde inte man kunde få böter...:lol

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Man kan få böter :huvet
De sätter en lapp på sadeln eller vid mätaren

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Kanske tråkigt svar men du har ju redan hittat telefonen för att snacka med P - bolaget. Ring Grönan och hör om de har sådana där förvaringsskåp som brukar finnas på stationer! Jag kan inte påminna mig att jag sett några såna men det är ju ingen garanti för att det är så

Kollade på grönans sida under frågor och blev hänvisad till deras ansiktsbokkonto, de var inte speciellt snabba på att svara där iaf :/ Kanske får ta och lyfta luren ändå :gnissla

Där har min sambo fått p-bot, men finns en mc parkering typ mitt emot Skansen ingången (bland några bil parkeringar, fanns iaf där i vintras).
Märkligt, har varit förbi där två gånger nu och pratat med två olika P-vakter och i bägge fallen så har de sagt att det skall vara ok och att vakterna som jobbar inte lappar hojar... Nåväl, finns det en riktig MC parkering vid skansen så kan jag faktiskt ta den lilla promenaden, tack för tipset :)

Hur får man en p-bot på en MC ?
Sätter dom dit en lapp... eller får man bara ett inbetalningsgkort med posten ?
Fick en p-bot (felaktivt förvisso, men jag hade varken ork eller lust att bråka om 300kr) inlindad i ramen sist... så visst kan de ge en böter bara de vill :huvet

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
OffT:
Om man har regplåten fäst med kardborreband (eller vingmuttrar, eller va fan som helst). Och tar med sig skylten varje gång (för man vill ju inte att nån ska kunna leta upp garaget den står i på kvällarna). Är man olaglig då? För man lär ju inte kunna få parkeringsböter då?

OT:
Vet ej riktigt.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
OffT:
Om man har regplåten fäst med kardborreband (eller vingmuttrar, eller va fan som helst). Och tar med sig skylten varje gång (för man vill ju inte att nån ska kunna leta upp garaget den står i på kvällarna). Är man olaglig då? För man lär ju inte kunna få parkeringsböter då?

OT:
Vet ej riktigt.

Utan regplåt är det i princip fritt fram för p-bolaget att bogsera bort fordonet, så det är väl inte direkt att rekommendera :rolleyes:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Jag har parkerat precis utanför entrén ett par gånger, senaste var väl iofs för två år sedan. Aldrig fått bot. Prylarna låser du in i förvaringsbox, finns massor av dem.

Skansens MC-parkering låter ju dock som det bästa riskfria alternativet.

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
OffT:

OT:
Vet ej riktigt.

Om fordon står utan regplåt (även hoj) så får parkeringsbolaget frakta bort fordonet.sedan hamnar fordonet på en uppställningsplats, och går sedan att lösa ut fordonet för en peng. Tror det är runda slängar 2000kr, sen beror det på antal dagar den står uppställd....står den längre så tillkommer dagstaxa....

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Jag har parkerat precis utanför entrén ett par gånger, senaste var väl iofs för två år sedan. Aldrig fått bot. Prylarna låser du in i förvaringsbox, finns massor av dem.

Skansens MC-parkering låter ju dock som det bästa riskfria alternativet.

Jag tar ditt svar som att förvaringsboxarna är stora nog att husera en MC hjälm då med andra ord, tack, skönt att slippa ringa :katt

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Utan regplåt är det i princip fritt fram för p-bolaget att bogsera bort fordonet, så det är väl inte direkt att rekommendera :rolleyes:

Om fordon står utan regplåt (även hoj) så får parkeringsbolaget frakta bort fordonet.sedan hamnar fordonet på en uppställningsplats, och går sedan att lösa ut fordonet för en peng. Tror det är runda slängar 2000kr, sen beror det på antal dagar den står uppställd....står den längre så tillkommer dagstaxa....

O fy fan. Dags att hitta en annan lösning :)

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Förut fanns det förvaringsskåp på Skansen men inte på Grönan, så du får betala in dig där, lämna prylarna, och sen gå på Grönan. Så gjorde vi när vi hade en massa sprit med oss i ungdomens glada dar iaf. :fyllisar

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Jag tar ditt svar som att förvaringsboxarna är stora nog att husera en MC hjälm då med andra ord, tack, skönt att slippa ringa :katt

Ja. Såvida de nu inte bytt boxar senaste åren.

Förut fanns det förvaringsskåp på Skansen men inte på Grönan, så du får betala in dig där, lämna prylarna, och sen gå på Grönan. Så gjorde vi när vi hade en massa sprit med oss i ungdomens glada dar iaf. :fyllisar

Det säger mer om din ålder än om Gröna lund :gnissla

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Hoj
CBR 600RR -04
Jag parkade vid en pissoar/toalett stuga straxt utanför Entrén pga det stod 4 andra hojar samt en scooter så jag levde på hoppen.. Gick bra.. Och ja, Längst bort vid "Spökhuset" inne på Grönan finns det förvaringsboxar som tar hjälm, ryggskydd och jacka, det är fan som att kliva in i Narnia.. Förvånansvärt stor box á 30 kr (3 tior) - litet tips, på kvällen blir spårvagnsrälsen glashala så kör förbövelen på asfalten och inte på metallen.. Höll på lägga min rr framför Grönans entré... Gick dock bra efter 7000 varv och lite "duck-walking"... Tur att man hade tonat visir.. Awkwaard.... :/

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Märkligt, har varit förbi där två gånger nu och pratat med två olika P-vakter och i bägge fallen så har de sagt att det skall vara ok och att vakterna som jobbar inte lappar hojar... Nåväl, finns det en riktig MC parkering vid skansen så kan jag faktiskt ta den lilla promenaden, tack för tipset :)

Kikade på kartan, precis utanför restaurang lilla hasselbacken på djurgårsslätten (gatan).

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy