Motorcykeln till Gröna Lund?

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
här har du en mc parkering

parkering.jpg

Whitness

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
-00, Thunderace
Förvaringsboxar finns lite här o var på området men räkna med att du kommer få slåss om dem om du åker dit under semesterperioden. Sen om de sväljer en hjälm är jag osäker på.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Fick svar från Gröna Lund idag också, de tvekade på att hjälm och jacka skulle få plats i skåpen, men tydligen kunde de hålla sakerna i service centret så länge det inte var fullt :tummenupp

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Hemkommen från grönan, det var kärvt med parkeringar men jag hittade tillslut en tom mc ruta på nathe01's koordinater, tusen tack för det tipset :)

Vidare så fick hjälmen inte plats i de vanliga förvaringsskåpen, men det var på centimetern! Så, om man inte har en melonskalle som mig, och således lite mindre hjälm, ja då är det inga problem.

Jag fick dessutom gå omkring med hjälmen på huvudet där inne, men i den rådande värmen valde jag att efter ett väldigt kort tag lämna in den och ryggan på servicecentret vid huvudentrén... Tänkte att det kunde vara bra att veta för ev. framtida MC besökare :katt

Edit: Har en lite speciell hjälm kan man väl säga, vet inte vad vakterna tycker om att tralla omkring där inne med en helt vanlig MC hjälm på skallen, så testa på egen risk :rolleyes:

Last edited:

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Hoj
CBR 600RR -04
....really..? Igen, Jag har en AGV K-4 som utan problem fick plats i förvaringsboxarna bortåt spökhuset, bakom dedär läskiga trädet som ser ut som jag brukar göra innan stängningsdags på krogen... en trä-trappa upp...som t.o.m vid rådande jordbävning (?) förmodligen skulle skramla omkring i boxen. Utöver det fick jag även in min Lindenstrands skinnjacka med insydda skydd SAMT min Halvarsson ryggplatta... Borde nästan ha parkerar hojen i skåpet också... Vet iofs inte vilka "nyckelrings-förvarings-boxar" du hittade men hoppas det inte kostade massa soppa-pengar att låta nån nybliven 19-åring praoelev hantera din hjälm...

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
....really..? Igen, Jag har en AGV K-4 som utan problem fick plats i förvaringsboxarna bortåt spökhuset, bakom dedär läskiga trädet som ser ut som jag brukar göra innan stängningsdags på krogen... en trä-trappa upp...som t.o.m vid rådande jordbävning (?) förmodligen skulle skramla omkring i boxen. Utöver det fick jag även in min Lindenstrands skinnjacka med insydda skydd SAMT min Halvarsson ryggplatta... Borde nästan ha parkerar hojen i skåpet också... Vet iofs inte vilka "nyckelrings-förvarings-boxar" du hittade men hoppas det inte kostade massa soppa-pengar att låta nån nybliven 19-åring praoelev hantera din hjälm...

Det var ganska välpackat i skåpen, så det lediga skåpet jag hittade var vid huvudentrén (strax till höger om ingången). Det kostade bara en tia mer än ett skåp att lämna in det till en väldigt söt tjej bakom disken, så det var inte så farligt :katt
Jag slapp dessutom trängas med allt folk vid skåpen när jag skulle därifrån :tummenupp

Ja just ja, utrymmesmässigt hade det nog inte varit några problem att få plats med hjälm, skydd och allt möjligt i det skåpet jag testade, tyvärr var öppningen bara lite för liten för att få i hjälmfanskapet i :huvet

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy