Motorcykelns dag 16/5-Gruppkörning 125-klassen?

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Stocktown
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
Tänkte vara ut lite hyfsat god tid med detta!
Är det några som är intresserade av att tillsammans med andra 125-åkare köra i grupp till kungsträdgården? Även om "vi bara kör 2-takt", så måste det ju vara rätt mäktigt om vi får ihop ett 20-tal hojjar som åker tillsammans. Eller e det bara jag som inbillar mig konstiga saker i min egna lilla fantasivärld? :va :rofl
Om vi väl fick ihop så många hojar, så vore det ballt att ställa upp alla hojar lite snyggt å få ta lite schyssta bilder! Jamena, vi måste ju ha lite bilder i historieböckerna innan vi lämnar 125a tiden =) och inte bara en massa babbel å gnäll om hojar som skurit dagarna i ända! Lite bilder att visa barnbarnen kanske?

Förslagsvis att vi bestämmer en mötesplats som passar för alla parter, även de som bor lite längre från Stockholm! Sedan tar vi en liten vända, som slutligen leder till Kungsträdgården, dagens mål!

Kom gärna med förslag om huruvida vi skall lägga upp det hela! :tomten alla seriösa förslag välkomnas! Så vrid nu ur era gamla å nya plastraketer å tvåtaktstroll och säg vad du tycker! Detta är din chans att visa att du representerar 125-klassen :tummenupp
 
Last edited:

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
AddE <TM> skrev:
Tänkte vara ut lite hyfsat god tid med detta!
Är det några som är intresserade av att tillsammans med andra 125-åkare köra i grupp till kungsträdgården? Även om "vi bara kör 2-takt", så måste det ju vara rätt mäktigt om vi får ihop ett 20-tal hojjar som åker tillsammans. Eller e det bara jag som inbillar mig konstiga saker i min egna lilla fantasivärld? :va :rofl
Om vi väl fick ihop så många hojar, så vore det ballt att ställa upp alla hojar lite snyggt å få ta lite schyssta bilder! Jamena, vi måste ju ha lite bilder i historieböckerna innan vi lämnar 125a tiden =) och inte bara en massa babbel å gnäll om hojar som skurit dagarna i ända! Lite bilder att visa barnbarnen kanske?

Förslagsvis att vi bestämmer en mötesplats som passar för alla parter, även de som bor lite längre från Stockholm! Sedan tar vi en liten vända, som slutligen leder till Kungsträdgården, dagens mål!

Kom gärna med förslag om huruvida vi skall lägga upp det hela! :tomten alla seriösa förslag välkomnas! Så vrid nu ur era gamla å nya plastraketer å tråtaktstroll och säg vad du tycker! Detta är din chans att visa att du representerar 125-klassen :tummenupp

bra idé dock känns det inte så lockande att åka 20 mil för detta kalas..
 

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Stocktown
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
Fluxir skrev:
bra idé dock känns det inte så lockande att åka 20 mil för detta kalas..

Det har du iofs rätt i!... men det lär bli en upplevelse utöver det normala! Garanterat! :tummenupp
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Fluxir skrev:
bra idé dock känns det inte så lockande att åka 20 mil för detta kalas..

Äsch, 20 mil är väll inte så farligt, går på ett naffs... :yoparty

Blir det stor träff med mer än 10 hojar, och jag hunnit få kortet lär jag komma upp och hälsa på er! :Bugar
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Sånna här träffar låter skitkul, mer sånt!

Somsagt, det är ju en bit och åka ändå, blir ju 60 mil på en dag, plus några mil som vi kör med, så ska det va lönt vil ldet till att det blir ett gäng, annars kommer jag inte...
 

Solid snake

Guest
Det blir ju en bra bit o åka från skåne ju.... :gnissla


Kan vi inte ha det i skåne istället? :va :rofl
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Ja e på så det ryker om de! Förutsatt att jag får tag i en fungerande CDI-box, har fan ingen lust att puttra omkring me en strypt hoj :död
 

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös för tillfället =(
De kommer även att ha en tävling om vem som har den finaste 125:an (med pris) så det är ytterligare en anledning att komma!

Jag kommer att vara där men måste tyvärr övningsköra dit eftersom jag har uppkörning veckan efter!
 

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Stocktown
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
NSR_Martin skrev:
Äsch, 20 mil är väll inte så farligt, går på ett naffs... :yoparty

Blir det stor träff med mer än 10 hojar, och jag hunnit få kortet lär jag komma upp och hälsa på er! :Bugar

Precis sådär ska det låta!
Hör upp nu alla stockholmare och tänk likadant :tummenupp !

Lycka till med lappen! :)
 

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Stocktown
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
nicke skrev:
låter väldigt lockande.. men det är bara så att kalmar är en bra jävla bit att ligga och trycka med en tvåtaktare.. vet aldrig om det hela ska hålla...

Fundera över saken och meddela om du kommer eller inte sedan...
Håller med dig fullständigt, dessa hojjar är inte att lita på i sådana ändamål. Har som längst åkt ca 20 mil i sträck med min, dock var det inte jag som körde, men den höll trots allt :tummenupp sen ska man ta d gånger tre också :huvet
 

steffo

&#1073;&#1072;&#1085;&#1076;&#1080;&#1090;
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Får se om jag och nån kompis fått koret till dess så kikar vi lätt ner! :)
 

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Stocktown
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
Biifer skrev:
Ja e på så det ryker om de! Förutsatt att jag får tag i en fungerande CDI-box, har fan ingen lust att puttra omkring me en strypt hoj :död

Äsch! klart du ska med vare sig du kör strypt eller inte! Vi kommer inte att köra ifrån dig! :tomten
 

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Stocktown
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
Mac skrev:
De kommer även att ha en tävling om vem som har den finaste 125:an (med pris) så det är ytterligare en anledning att komma!

Jag kommer att vara där men måste tyvärr övningsköra dit eftersom jag har uppkörning veckan efter!

Spelar ingen roll! Det är att du är där med hojen som räknas =)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top