Motorcykelns Dag 3/5.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Körde till Claessons i Bromölla denna dag som tydligen är tillägnad mc åkandet i landet och träffade en hel del olika folk.Men vad som slog mig när jag gick där och tittade på anlända hojar var hur skitiga många var bland en och annan nyputsad mc och en undran blev ju hur kul det är att åka omkring en solig Lördag på en smutsig hoj !?.Var bla en Victory med böljande kåpor som inte verkade ha sett vatten på bra länge bland alla insekter och annan skit när den knappast tillhörde ratbike segmentet.

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Vi är alla olika.
En del föredrar att köra hojen mer än putsa, och vissa gillar att putsa mer än att köra. Och allt däremellan.

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Är vädret tillräckligt bra för att tvätta, så är det bra nog för att köra. Då kör jag hellre!

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Var en sväng till Bike Göteborg och Johans MC. Båda hade ordentilgt med hojar, provade 3st. Finns en trevlig kuperad väg som alla kör både från Bike och Johans så det var säkert 30-40 hojar på vägen samtidigt.

Men motorcykelns dag och så lägger dom en jävla trampcykeltävling på "testbanan", flaggvakter som stoppar trafiken och snutar i varje korsning.... Var ju mer som att åka spöktåget på Grönalund än provkörning. :huvet

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
va på storaholm i gbg.. kostade 100kr å fanns la 20 hojar att provköra... shit va fattigt.. johansmc hade fler hojar än de hade tillsammans på storaholm... FAAAAATTTIIIIGGGGTTTT!!!!!

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
va på storaholm i gbg.. kostade 100kr å fanns la 20 hojar att provköra... shit va fattigt.. johansmc hade fler hojar än de hade tillsammans på storaholm... FAAAAATTTIIIIGGGGTTTT!!!!!

Kostade?

Fast det kan man nästan förstå att de tar betalt, var och provade två intressanta hojar förra helgen då tre mc-firmor häromkring hade gemensam provkörningsdag.
Så kom det fram en kille i tjocktröja och jeans med en hjälm i näven och kläcker ur sig "Jag vill köra" handlaren frågade vilken och får svaret: "Vad har ni för motorcyklar man får köra?", som om de är på tivoli och ska prova åkturerna.
Han får se en lista och ser ut som ett frågetecken, sen såg jag honom och hans kompisar komma ut med varsin nyckel och visste inte ens vilken hoj de fått nyckel till.

Säkert JÄTTEuppskattat av handlarna :dummer

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
mmm 100kr... för att få kunna provköra 20hojar typ... va fan coolare på parkeringen än på storaholm området där de tog 100 faaacking spänn...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Var på Probike i Malmö.
Bra bemötande och mycket folk. :tummenupp
Men inte mycket till erbjudanden. :(

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Så dåligt med info om denna dag, bara datum och lista på handlare... åkte aldrig.

Var det några intressanta hojar man kunde prova?

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Var hos Biscaya i Fredags och körde Ducati samt hos Johans MC i Lördags och körde lite blandat, mycket trevligt stämning och bemötande på båda ställena måste jag säga! :tummenupp

20140503_154334-1.jpg

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...