Motorcykelspel till datorn?

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Det finns bara ett som gäller och det är GP500. Grafiken är inte bra men känslan är helt oöverträffad. MotoGP-spelen är simpla arkadspel som bara duger att lira med kompisarna över ett flak bira. GP500 är svårt och kräver att du verkligen tränar för att bli bra. Detta gör också spelet väldigt långlivat.

Last edited:

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
Bästa spelet måste ju vara Moto racer och du behöver bara ha en Pentium 90, 16MB, Win95, DirectX för att kunna spela haha :gnissla :tummenupp

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Spel ska liras på konsol (med undantaget vissa FPS). Om du har en xbox360 så tycker jag att du ska testa "Testdrive Unlimited", trevligt att köra på vanliga trafikerade vägar (Hawaii) i värsta GR stil... :) Däremot så krävs det nästan ratt för att man ska kunna styra hojarna på bästa sätt. Märkligt nog så suger ratten när det gäller ratta bilarna. Finns gratisdemo att ladda hem från xbox Live. Vill inte påstå att det är det bästa bil/mc-spel som gjorts, men det är en trevlig frisk fläkt!

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Vissa FPS? Vilka FPS är det som inte faller under det undantaget? Nej, alla spel kan liras på PC men alla spel kan inte liras på konsol. :fakta

För att återknyta till trådens ämne håller jag med detta inlägg

Jadu, det finns vissa av oss som faktiskt gillar att sitta i en bekväm soffa, med 7.1 hembiosystem och 42" plasma på väggen och fötterna på soffbordet. :)

Jag tog klivet från PC till konsol för några år sedan, och utan att på något sätt säga att det inte är kul att spela på PC, så är det faktiskt jäkligt kul med konsol också, och så slipper man allt krångel med hårdvaruppdateringar osv...

Men en sak är säker, mus och tangentbord är överlägset när man spelar FPS och strategi, men med lite träning så går det riktigt bra med handkontroll också, jag blev väldigt positivt överaskad själv hur bra vissa spel fungerar. Det viktigaste är förståss att man blir underhållen och att det kommer bra spel, t ex vem fan vill spela GTA/Assasins creed/Mass effekt/ osv osv med mus/tangenbord?

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Inget annat hojspel kommer i mina ögon i närheten av GP500 i känsla och realism. :tummenupp Nästan lika bra som att köra riktig hoj. :)

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Vissa FPS? Vilka FPS är det som inte faller under det undantaget? Nej, alla spel kan liras på PC men alla spel kan inte liras på konsol. :fakta

För att återknyta till trådens ämne håller jag med detta inlägg

Halo 1, 2 och 3! Dock suger 2:an *** men känslan när man siktar är såpass klockrent gjord att man kan kontrollera Master Chief hur bra som helst med handkontroll. Även då jag testade 1:an och 2:an på PC vart jag besviken på den bristande känslan. Om du inte provat, gör det!

Edit: On topic, köp inte MotoGP om du har xbox 360, som någon sa tidigare; ren arkad med otroligt dålig känsla men Test Drive Unlimited är svårslaget på MC-känsla när det gäller nyare spel som jag har testat. Finns ju också till både dator och 360. :tummenupp

Last edited:

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
ingen :(
Jadu, det finns vissa av oss som faktiskt gillar att sitta i en bekväm soffa, med 7.1 hembiosystem och 42" plasma på väggen och fötterna på soffbordet. :)

Jag tog klivet från PC till konsol för några år sedan, och utan att på något sätt säga att det inte är kul att spela på PC, så är det faktiskt jäkligt kul med konsol också, och så slipper man allt krångel med hårdvaruppdateringar osv...

Men en sak är säker, mus och tangentbord är överlägset när man spelar FPS och strategi, men med lite träning så går det riktigt bra med handkontroll också, jag blev väldigt positivt överaskad själv hur bra vissa spel fungerar. Det viktigaste är förståss att man blir underhållen och att det kommer bra spel, t ex vem fan vill spela GTA/Assasins creed/Mass effekt/ osv osv med mus/tangenbord?

Datorn med trådlösa dosor och emulator klarar både xbox snes nes playstation och allt vad som nu går att hitta på och hårdvaran i en dator för 8000 klarar nog dubbla livslängden än en ps3 innan den blir gammal :)

själv sitter jag vid min htpc och lirar. och handkontrollerna till en dator kostar ungefär 500kr

själv skulle jag vilja nämna elastomania med big map pack såklart:tuttar

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Datorn med trådlösa dosor och emulator klarar både xbox snes nes playstation och allt vad som nu går att hitta på och hårdvaran i en dator för 8000 klarar nog dubbla livslängden än en ps3 innan den blir gammal :)

själv sitter jag vid min htpc och lirar. och handkontrollerna till en dator kostar ungefär 500kr

själv skulle jag vilja nämna elastomania med big map pack såklart:tuttar

Xbox och Playstation ja. För att en dator skall kunna driva en emulator av ett playstation 2 får man punga ut åtskilligt mycket mer än vad själva konsolen i sig kostar. PS3 är inte att tänka på under de närmaste 5-6 åren. Anledningen till detta är för att processorer till datorer fungerar helt annorlunda och ska fungera mer omfattande (obs, ett PS3 har 7 processorer). De är långsammare men stabilare. Vill man kunna spela med en xbox 360 emulator (som förövrigt inte existerar pga. bristande processorkraft från datorernas sida då ett 360 har 3 snabbare processorer) så får man säkert vänta ett par år eller så. Minst.
Sammanfattning: tjoep ett tevespel föffan! :D

Edit: Dock inte sagt att jag föredrar konsol framför PC då jag sitter 90% av tiden framför datorn ist för tv-liret.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Döpte om rubriken från "Hoj spel" (särskrivning) till mer relevant trådnamn.

GP500 var "the shit". Grindade det hårt :D

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Är det ingen som spelat den här serien? Spenderat många timmar med dom spelen både hemma och i skolan.

elasto.jpg

Inga motorcyklar men ett gammalt spel som förtjänar att nämnas, riktigt bra körkänsla för att vara ett litet Dos-spel som fick plats på en floppy, gick att ha på sitt användarkonto i skolan som bara hade 5Mb utrymme.
rally sport.jpg

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Hoj
Suka
Datorer som inte matchar ett 360 och gaming på 42-tummare...nu börjar man ju känna sig gammal på riktigt.

On topic så är Ride-serien avgjort bra och de äldre spelen hittas ofta på rea. Är ju ändå mest 80 och 90-talshojarna man vill åt så det gör inte så mycket att man eventuellt råkar missa de allra senaste om man nöjer sig med tvåan eller trean. (Gillade av någon anledning inte riktigt ettan lika mycket som de andra inom serien).

EDIT: Test Drive Unlimited var förövrigt riktigt underhållande på sin tid. Mig veterligen har inget liknande gjorts förutom möjligtvis Forza Horizon-serien. Men det blir ändå inte samma sköna, avslappnande stuk.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring