Motorcykeltyp tillåten på tisdagsturen?

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Tjena allihop.

Nu har jag skaffat bredband hemma så nu kan jag kika in hit lite oftare :tummenupp

En fråga: Med tanke på att jag körde omkull med min brors, Fahrers, hoj förra året tänkte jag skaffa en egen. Vill gärna vara med på fler tisdagsturer och undrar hur lång ifrån en Racerhoj man får ha för att bli "accepterad"? En V-Max, är det ok?

Fråga två: Inom street, vad kan ni rekommendera runt 600-900cc. Yamaha, Honda, Suzuki?

Tacksam för era synpunkter.
I.S

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Motorrad skrev:
Tjena allihop.

Nu har jag skaffat bredband hemma så nu kan jag kika in hit lite oftare :tummenupp

En fråga: Med tanke på att jag körde omkull med min brors, Fahrers, hoj förra året tänkte jag skaffa en egen. Vill gärna vara med på fler tisdagsturer och undrar hur lång ifrån en Racerhoj man får ha för att bli "accepterad"? En V-Max, är det ok?

Fråga två: Inom street, vad kan ni rekommendera runt 600-900cc. Yamaha, Honda, Suzuki?

Tacksam för era synpunkter.
I.S

:hej

En "motard" är tydligen för långt ifrån för jag blir aldrig accepterad :(
Jag skulle rekommendera en kawasaki Z750, grym hoj!
Annars om du är manlig nog att ha en tjejhoj så kanske en suzuki sv650 eller kawasaki er6. Den nya er6'an verkar väldigt fin. Den är även billig, både att köpa och äga.
Honda hornet 600 och 900 verkar också bra! Nu kan man även försäkra hornet 900 i IF's märkesförsäkring som är förmånlig.

Last edited:

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Boffen skrev:
:hej
Annars om du är manlig nog att ha en tjejhoj så kanske en suzuki sv650 eller kawasaki er6.

Vad är "tjejigt" med en SV 650 :va
Förbannat trevlig hoj om man inte är effektkåt

Tuben

Har inte tid!!!
Gick med
18 May 2003
Hoj
DSB
Känsligt område :D
SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,
SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,
Henke skrev:
Vad är "tjejigt" med en SV 650 :va
Förbannat trevlig hoj om man inte är effektkåt

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Välkommen! :hej

V-max är nog fan på gränsen.. klart att det skulle gå men det lär vara bra mycket svårare att åka i hyfsat tempo med dem på kurviga(och raka) vägar jämnfört med nått lättare sportigare.

p.s. Tack för taxi turen på nyår :)

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Tuben skrev:
Känsligt område :D
SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,
SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,SUZUKI SV650 ÄR EN TJEJHOJ,

Du menar alltså att Weloz är en tjej? :confused:

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
kajlyl skrev:
p.s. Tack för taxi turen på nyår :)

Det var så lite så.

Ska se om jag får lite tid över idag så jag kan åka ut till Yamaha Center och kolla in några hojar och snacka med Ralf o company. Klar att det är en sporthoj egentligen man vill ha men försäkringen tar mycket av njutningen...

Weloz

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
GSX-R 750
Kom att tänka på Triump Speed-Triple, verkar vare en trevlig hoj vet bara inte hur de är med försäkringarna nu.
Annars kanske en SV1000 om man tycker 650 saknar effekt eller Firestormen, borde väl gå att försäkra vettigt i Honda-försäkringen nu?

Ut o testa lite o lycka till :tummenupp

Sniper

Guest
Motorrad skrev:
Det var så lite så.

Ska se om jag får lite tid över idag så jag kan åka ut till Yamaha Center och kolla in några hojar och snacka med Ralf o company. Klar att det är en sporthoj egentligen man vill ha men försäkringen tar mycket av njutningen...

Kan man tänka sig en hoj som är äldre än 5 år så sjunker premien en del.

Prata med Tuben en sån där broms o kurv kurs för smc ger 30% rabatt
på premien hos folksam, kursen kostar ca 1200:-

i mitt fall skulle jag betala 8500:- hel/helår på min R1 -05 efter genomförd
bkk, så en 00-01,a sporthoj borde det nog gå att få en human premie på....

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Sniper skrev:

10% rabatt är det. fick 700:- billigare, men det e ju alltid något

sedan var iofs folksam redan billigast redan från början. :tummenupp

Sniper

Guest
wonderwizard skrev:

Jag fick i alla fall 30% av en säljare på mässan :) Du får inte va så lättlurad
ring o klaga :7peta

Tuben

Har inte tid!!!
Gick med
18 May 2003
Hoj
DSB
idag e det 10% efter 1april är det nytt och då är det större rabbater
man får//Anders

wonderwizard skrev:

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Sniper skrev:
Kan man tänka sig en hoj som är äldre än 5 år så sjunker premien en del.

Ska kolla aktivt på blocket.se efter hojar också. 00:eek:rna ser ju fortfarande moderna ut så det är helt klart ett alternativ för mig.

Jag hör av mig Tuben när det blir dags för en sådan kurs vill jag gå på. Hade jag haft det förra året kanske brorsans MC fortfarande hade haft kåpor... :(

Har lärt mig en sak efter det. Man ska inte ligga i täten och försöka hinna med...speciellt inte när man redan var vaken kl. 4 och jobbat hela dagen.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha