"Motorcyklist prejades ner i dike"

fox9racing

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
Yamaha DT 125 LC -82, Cagiva V Raptor 1000 -00, KTM LC4 640 SM -03
Satt på Blocket och tittade lite när denna artikel dök upp:

Motorcyklist prejades ned i dike
Stockholm 31 aug 13:42

Det blev bråkigt efter att en motorcykel blivit nedprejad i diket vid Huddingevägen i Älvsjö på söndagen.

Motorcyklisten prejades enligt Stockholmspolisen ned i diket av en bilist vid 12.45 på söndagen. Det skedde i höjd med Stockholmsmässan. Enligt ett ögonvittne bröt sedan slagsmål ut mellan mc-föraren och bilisten innan bilföraren hoppade in i sitt fordon och försvann igen. Ingen blev fysiskt skadad vid bråket. Polisen letar efter mannen i bilen.

Någon som vet mer om detta?

Bifogat

• mc prejad.JPG
    mc prejad.JPG
    41.8 KB · Visningar: 649
Last edited:

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Fireblade -07
Tja, det här liknar väldigt mycket det som hände mig förra sommaren. En galen bilist som kör in framför mig och tvärnitar med flit. Några sekunder innan höll han på att preja av mig vägen när han inte hade någon koll, vilket resulterade i att han fick se ett finger vilket resulterade i det förstnämnda.
Det blev en del pucklande.
Kan lungt säga att jag aldrig i mitt liv känt mig så tillfreds med att låta mina aggressioner rinna ut över en annan människa, och då är jag ändå en fredlig person:)

Hoppas de får fast bilisten.....och torterar honom sedan!

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
Hoppas att det inte var Sebban(Jsmacko) eller Fredde(Fredde GSXR).
Dom borde ha passerat Älvsjö vid den tiden.

Någon som vet något? Klarade sig hojen, föraren verkade onekligen ha klarat sig bra.

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Hoppas att det inte var Sebban(Jsmacko) eller Fredde(Fredde GSXR).
Dom borde ha passerat Älvsjö vid den tiden.

Någon som vet något? Klarade sig hojen, föraren verkade onekligen ha klarat sig bra.

Hoppas den drabbade fick in ett par ordentliga stjärnsmällar på bilist cp:et!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ibland är det bra med rediga knog-förstärkningar på mc handskarna.

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
690 Enduro R -12
Eftersom att hojåkarn kunde slåss så var han nog inte så illa däran. Och det är ju bra det. :)
Jag hoppas att bilföraren fick sig en rejäl omgång, och han borde vara glad att han kunde sätta sig i bilen och köra iväg. :mad:

Hur gick det med hojen?

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
inte första gången sånt händer, tur att hoj-åkaren var oskadd bara.
andra har inte haft sådan tur.

synd att det inte är ett IQ & karaktärstest inbakat i teoriproven för körkorten..

Zeta84

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
05 Yamaha Yzf R6
tror nån av grabbarna kommer med en fullständig redogörelse snarast, kan väl säga som så att det va inte riktigt som artikeln antyder..när gubben stack därifrån så släpades fredde efter bilen över två körfält och lite till...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Varför håller man inte bilisten istället för att fäktas hejvilt?? :va

Ett ordentligt slag på näsan/munnen och sen koppla ett järngrepp i väntan på polisen.
Undrar varför jag aldrig råkar ut för sånt här?

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
det där höll på att hända mig i fredags på tranebergsbron av ett fucko i en XC90. Borde ha stannat på bron och ut kollat i fall savate träningen fortfarande satt i.

edit:
Förövrigt tycker jag att det var helrätt att ge bilisten en omgång, eller åtminstone försöka ge honom en omgång. Vissa förtjänar att få näsan bruten.

Last edited:

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
690 SMR
Jag och sebban kom åkande på Åbyvägen utanför mässan när en bilist fick för sig att "skrämmas" och vinglade till ordentligt in i min fil varpå jag smackade till rutan allt vad jag orkade där hans kärring satt. Gubben vart lack å prejjade ner mig i diket där jag och hojen gjorde ett par kullerbyttor. När jag kutar upp ur diket får han för sig att dra så jag sliter upp dörren för att ta nycklarna. Han rivstartar därifrån med mig halvt hängandes i bilen ca 20 meter innan jag lossnar. Jag klarade mig bra, lite blåmärken. Hojen vart det värre med, speglarna gick av och smårepor på kåpor och tank.

Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Jag och sebban kom åkande på Åbyvägen utanför mässan när en bilist fick för sig att "skrämmas" och vinglade till ordentligt in i min fil varpå jag smackade till rutan allt vad jag orkade där hans kärring satt. Gubben vart lack å prejjade ner mig i diket där jag och hojen gjorde ett par kullerbyttor. När jag kutar upp ur diket får han för sig att dra så jag sliter upp dörren för att ta nycklarna. Han rivstartar därifrån med mig halvt hängandes i bilen ca 20 meter innan jag lossnar. Jag klarade mig bra, lite blåmärken. Hojen vart det värre med, speglarna gick av och smårepor på kåpor och tank.
Vilken jävla gubbe:mad: Tur att DU klarade dig bra iaf!Gubben ska in på vatten och bröd samt betala en ny hoj till dig!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln