"Motorcyklist prejades ner i dike"

Terra Pefften

Borrarn
Gick med
16 Aug 2008
Ort
Ektorp
Hoj
-08 R1200GS
Jag önskar att jag fick vara ensam med den jävja mega idiotbilisten i ett låst rum i en hel timme.
Bara för att prata om trafikregler
ELLER HUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:D :D :D :D :D :D :D :D
 

Plåtmoppe

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Fjollträsk
Hoj
SR500
Nu tänker jag inte försvara varken den ena eller den andre, men jag kan ju säga som så att hade jag haft en piggare bil så hade jag gjort detsamma idag då jag blev omkörd av en Kawaskaki som i höjd med bilen och med en halvmeters avstånd i sidled klipper till och slangar, ett rensat system på detta avstånd gjorde att ungarna (snudd på ) sket ner sig..snubben fortsätter och vinglar in i "fel fil" på slangen vilket innebär att bilen han möter får ställa sig på hejdarn..

hade jag haft en bil med klipp i så hade jag utan tvekan dragit ikapp Kawapiloten och med glädje skrämt skiten ut honom..

Tyvärr så är det ju nästan bara "guds bästa barn" som håller till på SH, i ena tråden så är det så j*vla coolt att man hängt av farbror blå , medan det i nästa tråd är gestapofasoner om han hänger på och det händer något..

Det är ju som så att man blir behandlad som man förtjänar.

Hehe.. nu har jag väl antagligen stuckit ut hakan ordentligt men "who cares":tummenupp någon måste ju röra om i grytan

EDIT: sen kan jag väl tillägga att man kör lite lugnare när man har tre polare som "gått åt" på hoj...av helt skilda anledningar dock
 
Last edited:

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
...då jag blev omkörd av en Kawaskaki som i höjd med bilen och med en halvmeters avstånd i sidled klipper till och slangar, ett rensat system på detta avstånd gjorde att ungarna (snudd på ) sket ner sig..snubben fortsätter och vinglar in i "fel fil" på slangen vilket innebär att bilen han möter får ställa sig på hejdarn..

Men det var ju inte riktigt så det gick till enligt de som hörs här i varje fall:

"Jag och sebban kom åkande på Åbyvägen utanför mässan när en bilist fick för sig att "skrämmas" och vinglade till ordentligt in i min fil ..."

Sedan kanske bilisten inte alls menade att skrämmas utan bara såg MCn för sent... jag tippar på att han kommer att hävda det. Vidare att MC-föraren attackerade hans tjej... allt har två sidor.
 
Last edited:

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Västerhaninge
Hoj
690 SMR
Men det var ju inte riktigt så det gick till enligt de som hörs här i varje fall:

"Jag och sebban kom åkande på Åbyvägen utanför mässan när en bilist fick för sig att "skrämmas" och vinglade till ordentligt in i min fil ..."

Sedan kanske bilisten inte alls menade att skrämmas utan bara såg MCn för sent... jag tippar på att han kommer att hävda det. Vidare att MC-föraren attackerade hans tjej... allt har två sidor.


Efter att han prejat mig så sprang han ut och skrek och sen smet från platsen. Då måste han ha varit medvten om att det var hans fel, annars hade han väll stannat tills polisen kom.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Efter att han prejat mig så sprang han ut och skrek och sen smet från platsen. Då måste han ha varit medvten om att det var hans fel, annars hade han väll stannat tills polisen kom.

Hans fru måste ha varit mäkta stolt över sin balanserade man i det läget :hihi
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Efter att han prejat mig så sprang han ut och skrek och sen smet från platsen. Då måste han ha varit medvten om att det var hans fel, annars hade han väll stannat tills polisen kom.

Jo, jag tror på er historia men förbered dig på att få någon tillbaka. T.ex. att hotbilden gjorde att han blev rädd och stack.

Att ni ringde och inväntade polisen ger er en massa + :tummenupp

Tror inte han kommer undan så lätt men han har ett vittne i bilen som antagligen talar för en annan historia än er.

Tuktuk somna om

snigen vakna :arsele
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Vad tror ni att ni gjort for att fa bilisten att skramma er?
Han kan ju inte bara fatt for sig att skramma nagon utan anledning?:va
 

Dominator-Rocks

Guest
Skönt att du klarade dig såpass.... :Bugar

Många mcpiloter har nog råkat ut för liknande galenpannor, jag har det iaf. :näsblod

En gång åkte jag upp jämsides och gestikulerade samt ett :finger då fick jag ursäktande gester tillbaks :tummenupp Jag nöjde mig så!

Har vid dom andra tillfällena inte vågat ge mig på en Entons klump på fyra hjul med mina lilla knarr.


Jag tror faktiskt helt ärligt att dom inte inser riskerna med sitt beteende utan att dom bara vill lära oss mctokar en "läxa"


Jag har lärt mig ett par "läxor!" :fakta
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Räcker att någon annan hoj har gjort nåt dumt ett par timmar tidigare för att vissa ska vara förbannade på alla mc-åkare.

Absolut, behöver inte gjort något själv. För ett par månader sedan möter jag en bil på en ganska lång raksträcka, jag ser att han tittar på vägen och väjer över en bra bit i mitt körfält! Själv väjer jag mot diket och ser jäveln flina i bilen innan han lägger sej i sitt körfält igen.... :mad: :va :huvet

För inte så länge sedan körde jag om en bil efter ha legat efter en ganska bra stund. Mitt i min omkörning bestämmer sej idioten för att nu är det tävling och stämplar plattan i mattan. Visst hinner jag om, men med idioten frustande efter mej försöker jag hålla avståndet genom att gasa tills dess att jag kommer ikapp ett par övningskörare på hoj... efter det verkar idioten ge sej iaf...

Finns fler puckostories, men dessa kommer jag på spontant...
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Efter att han prejat mig så sprang han ut och skrek och sen smet från platsen. Då måste han ha varit medvten om att det var hans fel, annars hade han väll stannat tills polisen kom.


Vilken jävla idiot:mad:

Det låter helt sjukt, fan det finns inte ord.......

Skönt att det gick bra med dig i alla fall, en avåkning kan sluta riktigt illa även om det går sakta. Hojen går alltid att fixa och i ditt fall så är det inget snack om vem som ska betala.

Hoppas verkligen att rättsväsendet fixar detta för hans eget bästa.
Det är inte småsaker han kommer att ställas inför.

Har du kollat upp vem som äger bilen?

/Magnus

Jo, jag tror på er historia men förbered dig på att få någon tillbaka. T.ex. att hotbilden gjorde att han blev rädd och stack.

Finns inget skäl att preja någon av vägen, svårt att komma med en "bra" ursäkt.
 
Last edited:

Plåtmoppe

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Fjollträsk
Hoj
SR500
Du hade prejat ner en hoj i diket för att han skrämde dina ungar ?

Nej det hade jag med all sannolikhet inte gjort..
vad jag menar på är att sitter man på hoj så får man uppenbarligen uppföra sig hur man vill.. händer det sedan någonting så är det helt ok att med gråt i strupen säga att "farbrorn var dum" och kräva medhåll av gud och alla.
:pannkyss

I detta fall kan man ju om man läser mellan raderna se att gubben uppenbarligen blir gängad på insidan, han kan ju hävda att han såg hojen i backspegeln och genast böt fil...

men som sagt jag var inte där..och mitt inlägg var väl mer OT då det handlade mer om ett generellt beteende än vad som hänt här..

vad som hänt här vet Fredde GSXR och gubben.
 

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Västerhaninge
Hoj
690 SMR
Nej det hade jag med all sannolikhet inte gjort..
vad jag menar på är att sitter man på hoj så får man uppenbarligen uppföra sig hur man vill.. händer det sedan någonting så är det helt ok att med gråt i strupen säga att "farbrorn var dum" och kräva medhåll av gud och alla.
:pannkyss

I detta fall kan man ju om man läser mellan raderna se att gubben uppenbarligen blir gängad på insidan, han kan ju hävda att han såg hojen i backspegeln och genast böt fil...

men som sagt jag var inte där..och mitt inlägg var väl mer OT då det handlade mer om ett generellt beteende än vad som hänt här..

vad som hänt här vet Fredde GSXR och gubben.

Jag låg i högerspår och gubben körde om mig, så han var helt medveten om vad han gjorde. :arsele
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top