"Motorcyklist prejades ner i dike"

Kent@

***************
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
...........

I trafiken har vi väldigt få rättigheter och desto fler skyldigheter.
och JA !! JAG börjar också bli jävligt trött på att bli trängd av idioter som kommer i bilar. Händer varje jävla vecka och visst fan vill jag ge igen, men inte ser du mig släpa omkring på fotanglar eller en stenjävel att kasta in genom rutan på dem.
jag inser att det är väldigt få av de där nötterna som sitter i bilen som verkligen vill ha ihjäl mig och drar ett streck i "bilförare är idioter som inte kan hantera sitt fordon" listan och går vidare med livet.

Det är inte olagligt att vara dum i huvudet. tyvärr.

:tummenupp kan bara hålla med.
//Kenta
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Jag och sebban kom åkande på Åbyvägen utanför mässan när en bilist fick för sig att "skrämmas" och vinglade till ordentligt in i min fil varpå jag smackade till rutan allt vad jag orkade där hans kärring satt. Gubben vart lack å prejjade ner mig i diket där jag och hojen gjorde ett par kullerbyttor. När jag kutar upp ur diket får han för sig att dra så jag sliter upp dörren för att ta nycklarna. Han rivstartar därifrån med mig halvt hängandes i bilen ca 20 meter innan jag lossnar. Jag klarade mig bra, lite blåmärken. Hojen vart det värre med, speglarna gick av och smårepor på kåpor och tank.

Men fy fan va klockrent gjort!! :D :D Hade jag varit inom "ruschavstånd" hade du kunnat räkna med mig!! Lite :sissy som resulterar i :kryckor hade inte varit fel! Jäkla bilister, inte alla såklart men vissa!
 

singel

Runka.com
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Kawasaki ZX10R
Exakt samma sak hände mig förra veckan på huddingevägen, fast inge dikeskörning.
Jag låg bakom en blå golf med 2 killar i, ej "blonda":rolleyes:
Dom vet att jag ligger bakom o vill om. Men jag ligger så ett tag bara för att kolla om dom går in i innerfil för att släppa förbi mig,men icke..
Då går jag in i innerfil för köra om varpå dom gör en häftig gir in på min fil då jag fullständigt hänger på bromsen för undvika en smäll..:mad:
Jag ser dom garva åt mig när man blev rädd...åh helvete vad jag blev förbannad. För att göra en historia kort så blev dom en backspegel fattigare:D
Jävla dårar det finns...:mad:


Fan vad du ljuger:D :D :D :D
 

granfan

PBracing bitch
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Uppsala
Hoj
125:a
Jag och sebban kom åkande på Åbyvägen utanför mässan när en bilist fick för sig att "skrämmas" och vinglade till ordentligt in i min fil varpå jag smackade till rutan allt vad jag orkade där hans kärring satt. Gubben vart lack å prejjade ner mig i diket där jag och hojen gjorde ett par kullerbyttor. När jag kutar upp ur diket får han för sig att dra så jag sliter upp dörren för att ta nycklarna. Han rivstartar därifrån med mig halvt hängandes i bilen ca 20 meter innan jag lossnar. Jag klarade mig bra, lite blåmärken. Hojen vart det värre med, speglarna gick av och smårepor på kåpor och tank.

Vilken jävla gubbe... Tur att du klarade dig bra i alla fall, värre med hojen :/
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Så här gör jag, när hojen pucklat klart tar jag bild på den med sina offer.
visabild.php


Gubben får nog åka dit för smitning antar jag, tycker sånt där ska dras med körkortsindragning eftersom det är ett uppkommet mordvapen gubben suttit i och prejat ut folk med. Hoppas det löser sig för er skull.

Haha använt granatkastare och "ketting" på dom va? :hihi
 

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
huddinge
Hoj
Mc-cykel
Folk blir jätte arga för att man kör för fort.
Folk blir jätte arga för att man kör för långsamt.

Folk blir lagom arga när man kör lagom fort eller?
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Jag och sebban kom åkande på Åbyvägen utanför mässan när en bilist fick för sig att "skrämmas" och vinglade till ordentligt in i min fil varpå jag smackade till rutan allt vad jag orkade där hans kärring satt. Gubben vart lack å prejjade ner mig i diket där jag och hojen gjorde ett par kullerbyttor. När jag kutar upp ur diket får han för sig att dra så jag sliter upp dörren för att ta nycklarna. Han rivstartar därifrån med mig halvt hängandes i bilen ca 20 meter innan jag lossnar. Jag klarade mig bra, lite blåmärken. Hojen vart det värre med, speglarna gick av och smårepor på kåpor och tank.

Undrar bara hur du till 100% kan vara säker på att han gjorde det med vilja att "skrämmas", att vingla till med ett fordon kan bero på många olika saker, om han gjorde det utan att mena det, är det väl inte konstigt att han blev förbannad när du slog i rutan, att preja ner någon i diket är väl att gå över gränsen, knappast försvarbart, men i stridens hetta kan allt hända tyvärr
 

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
huddinge
Hoj
Mc-cykel
Undrar bara hur du till 100% kan vara säker på att han gjorde det med vilja att "skrämmas", att vingla till med ett fordon kan bero på många olika saker, om han gjorde det utan att mena det, är det väl inte konstigt att han blev förbannad när du slog i rutan, att preja ner någon i diket är väl att gå över gränsen, knappast försvarbart, men i stridens hetta kan allt hända tyvärr



För att han låg alldeles bakom och hängde på tutan innan han "vinglade" till..
Då känns det iallafall för mig som om att det var en "frivillig vingling"..
men det är väll kanske en ren tolkningsfråga?
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Exakt samma sak hände mig förra veckan på huddingevägen, fast inge dikeskörning.
Jag låg bakom en blå golf med 2 killar i, ej "blonda":rolleyes:
Dom vet att jag ligger bakom o vill om. Men jag ligger så ett tag bara för att kolla om dom går in i innerfil för att släppa förbi mig,men icke..
Då går jag in i innerfil för köra om varpå dom gör en häftig gir in på min fil då jag fullständigt hänger på bromsen för undvika en smäll..:mad:
Jag ser dom garva åt mig när man blev rädd...åh helvete vad jag blev förbannad. För att göra en historia kort så blev dom en backspegel fattigare:D
Jävla dårar det finns...:mad:

Ahaaaaaaa dom var inte blonda det förklarar ju saken, eller vad har det med saken att göra :va ?
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
För att han låg alldeles bakom och hängde på tutan innan han "vinglade" till..
Då känns det iallafall för mig som om att det var en "frivillig vingling"..
men det är väll kanske en ren tolkningsfråga?


OK! det var lite nya uppgifter att han låg på tutan alldeles bakom er:tummenupp
 

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Västerhaninge
Hoj
690 SMR
Uppdatera nu!
Har du pratat med gubben, polis eller ngn/ngt?
Vad hander/kommer du gora nu?

Fick brev från polisen idag om att dem inlett förundersökning. ska ringa och snacka med handläggarn imorn å se hur dem ligger till. Återkommer med mer info när jag hör något.

//Fredde
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Ahaaaaaaa dom var inte blonda det förklarar ju saken, eller vad har det med saken att göra :va ?

Hade de varit blonda hade man inte kunnat klandra dem p.g.a. den låga intelligensnivån.

Nu var de ju som sagt inte blonda vilket gör det till en handling där förövarna var medvetna om att det kunde bli allvarliga konsekvenser!! :mad:






:va
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
jag kör ju själv bil o får väl kallas idiot då även om jag inte är det (oftast), blir förbannad på andra bilister och andra motorcyklister med.
Kör jag själv o nån mötande gör en idiotomkörning kan man inte vara helt hundra på att jag bromsar det minsta, dom får lösa sin situation bäst fan dom vill!! ok det gör mig till en idiot ibland.

Blir rätt irriterad på hojar med fritt blås oxå, låg till exempel o körde för ett par veckor sen på en kurvig väg och en sporthoj blåser förbi med ett j**** vrål.. kändes som nån tryckt upp ett kvastskaft i arslet på mig när jag inte var beredd så jag förstår hur bilister o fotgängare känner sig.

När man sitter på hojen är man så jäkla utsatt för idioter bakom bilrattar o det finns inte mycket man kan göra mer än följa efter till dom stannar, kan ju fasen inte ens plocka upp en telefon o ringa snuten :mad:, ibland vill man ha en teleskopbatong att dra i framrutan när man kör om.

btw.. är det inte så att ett fordon som används vid brott kan anses förverkat? isf kan ju gubben bli av med bil, kort, pengar, frihet och kanske kärringen med :) , får hoppas på full pott.

Tycker det var helt rätt att dra handen i rutan även om det bara hade varit en oskyldig vingling, det hade ju fått samma konsekvenser ändå.
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Hade de varit blonda hade man inte kunnat klandra dem p.g.a. den låga intelligensnivån.

Nu var de ju som sagt inte blonda vilket gör det till en handling där förövarna var medvetna om att det kunde bli allvarliga konsekvenser!! :mad:






:va

Okej rååå :tungan

Good point Ali!
:tummenupp

/J

:) Kul o se dig på Sveavägen föresten! Konstigt att man inte stött på varandra tidigare.. har dock inte varit på svea och onsdagsåkning alls mycket i sommar, åkt mest på helgerna!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top