FARTGALEN <<
Fartfeber
Haha vilken trög jävla snut!
Jag minns när jag läste denna tråd för ett halvår sedan. Då tänkte jag att jag troligtvis kommer att få se en uppdatering om ett halvår att utredningen var nerlagd. Nu blev jag besviken, men knappast förvånad, över att jag hade rätt. Min personliga åsikt är att man inte ska ringa polisen när man blir utsatt för ett brott. 95 % av gångerna så blir det exakt som i ditt fall. De väntar ett tag för att sen meddela att utredningen har lagts ner i brist på bevis. Vill man ha rättvisa får man alltså fixa det själv, för ingen annan kommer att göra det tyvärr.Efter att ha ringt till polisen en gång i veckan i ett halvår så fick dem tilllslut tid att ta upp mitt ärende, veckan efter ringer en ispektör och säger att han lägger ner målet pga de inte kan bevisa att förövaren uppsåtligt prejat ner mig i diket och smitit från olycksplatsen. Lack som fan berättade jag för inspektören att jag skulle ha "tagit" honom själv och inte ringer dem nästa gång det händer nåt och då svarade han med att jag nu är anmäld för olaga hot gentemot förövaren. Fick hjälp av en juridiskt insatt person att skriva en överklagan till åklagarmyndigheten, så får se vart det här slutar.
Efter att ha ringt till polisen en gång i veckan i ett halvår så fick dem tilllslut tid att ta upp mitt ärende, veckan efter ringer en ispektör och säger att han lägger ner målet pga de inte kan bevisa att förövaren uppsåtligt prejat ner mig i diket och smitit från olycksplatsen. Lack som fan berättade jag för inspektören att jag skulle ha "tagit" honom själv och inte ringer dem nästa gång det händer nåt och då svarade han med att jag nu är anmäld för olaga hot gentemot förövaren. Fick hjälp av en juridiskt insatt person att skriva en överklagan till åklagarmyndigheten, så får se vart det här slutar.
Efter att ha ringt till polisen en gång i veckan i ett halvår så fick dem tilllslut tid att ta upp mitt ärende, veckan efter ringer en ispektör och säger att han lägger ner målet pga de inte kan bevisa att förövaren uppsåtligt prejat ner mig i diket och smitit från olycksplatsen.
Men polisen hade ju själv sagt att det inte fanns någon förövare? Eftersom de la ner det hela. Och bevisligen så hade ju bilisten lämnat olycksplatsen innan polisen kom dit??
råkade komma åt mig så jag ramlade i diket. Sen vågade han inte stanna kvar
Till försäkringsbolaget han har sagt att han hörde en smäll i bilen, svängde in till vägkanten för att kontrollera vad det var, gick runt bilen och råkade komma åt mig så jag ramlade i diket. Sen vågade han inte stanna kvar för att jag vart hotfull och skrek på honnom.
Vad han sagt till polisen vet jag inte men han borde väll köra samma berättelse för dem oxå.
Det jag tycker är sjukast med hela grejen är att han erkänt smitning och att han gjort så jag ramlade i diket och snuten verkar inte vilja driva det vidare av någon andledning
...gick runt bilen och råkade komma åt mig så jag ramlade i diket.
vilken jävla historia, helt jävla otroligt...
dock tycker jag det är fel utav många att dra alla poliser över en kam. bara för att denne utredaren var ett generalpucko så behöver inte alla vara det.
/J
I mina ögon är alla människor bra och trevliga med ett fåtal undantag lite då och då. Däremot när det gäller poliser (tyvärr måste jag säga) så förutsätter jag att varje enskild individ är en dryg maktmissbrukande jubelidiot tills motsatsen bevisats.
Hoppas du får upprättelse i detta ärende... det låter ju helt sjukt!
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |