"Motorcyklist prejades ner i dike"

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Efter att ha ringt till polisen en gång i veckan i ett halvår så fick dem tilllslut tid att ta upp mitt ärende, veckan efter ringer en ispektör och säger att han lägger ner målet pga de inte kan bevisa att förövaren uppsåtligt prejat ner mig i diket och smitit från olycksplatsen. Lack som fan berättade jag för inspektören att jag skulle ha "tagit" honom själv och inte ringer dem nästa gång det händer nåt och då svarade han med att jag nu är anmäld för olaga hot gentemot förövaren. Fick hjälp av en juridiskt insatt person att skriva en överklagan till åklagarmyndigheten, så får se vart det här slutar.
Jag minns när jag läste denna tråd för ett halvår sedan. Då tänkte jag att jag troligtvis kommer att få se en uppdatering om ett halvår att utredningen var nerlagd. Nu blev jag besviken, men knappast förvånad, över att jag hade rätt. Min personliga åsikt är att man inte ska ringa polisen när man blir utsatt för ett brott. 95 % av gångerna så blir det exakt som i ditt fall. De väntar ett tag för att sen meddela att utredningen har lagts ner i brist på bevis. Vill man ha rättvisa får man alltså fixa det själv, för ingen annan kommer att göra det tyvärr.

En gång blev min brorsa nedprejad i diket av en bilist. Det var inte med flit men bilföraren smet. Brorsan tog regnumret och ringde snuten för att berätta vad som hänt. Ungefär ett halvår senare ringde polisen till honom och sa "Jo nu har vi ringt han som ägde bilen och han säger att han inte minns vem som körde bilen då. Utredningen läggs ner i brist på bevis.". Kunde de inte ringt puckot direkt så hade han inte bara kunnat säga att han inte kom ihåg!?
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Hur gick det med din överklagan?

Synd att du inte fick tag i nyckeln då han smet. : /
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Återigen visar det sig precis hur jävla mycket fel det är på det svenska rättsväsendet och likaså att själv är bäste dräng. Ingen nytt med andra ord:huvet Surt som fan måste det vara för dig, hoppas att allt löser sig!:)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Då vet man hur man ska handla nästa gång man hamnar i nåt skit, snutjävlarna lyckas inte ens göra nåt saken trotts att de får lön för att göra nåt vettigt. inte fan får de löner för att hålla på så här!
 

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX9R
fanns det inga andra vittnen?Om ingen annan stannade och berättade för polisen hur det gick till så kanske det går att få tag i nån nu genom nån typ av annons i lokaltidningen där det inträffade,,får du tag i nån så kan dom väl knappast lägga ner det igen då du har oberoende vittnen som kan peka ut gubbjävlen som körde (ioförsig är det ju sverige vi befinner oss i,o alla vet vi ju hur lagens makt brukar funka här,eller rättare sagt inte funka).Oavsett vilket så önskar jag dig lycka till och hoppas att du får upprättelse.
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Efter att ha ringt till polisen en gång i veckan i ett halvår så fick dem tilllslut tid att ta upp mitt ärende, veckan efter ringer en ispektör och säger att han lägger ner målet pga de inte kan bevisa att förövaren uppsåtligt prejat ner mig i diket och smitit från olycksplatsen. Lack som fan berättade jag för inspektören att jag skulle ha "tagit" honom själv och inte ringer dem nästa gång det händer nåt och då svarade han med att jag nu är anmäld för olaga hot gentemot förövaren. Fick hjälp av en juridiskt insatt person att skriva en överklagan till åklagarmyndigheten, så får se vart det här slutar.

Men polisen hade ju själv sagt att det inte fanns någon förövare? Eftersom de la ner det hela. Och bevisligen så hade ju bilisten lämnat olycksplatsen innan polisen kom dit??
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Efter att ha ringt till polisen en gång i veckan i ett halvår så fick dem tilllslut tid att ta upp mitt ärende, veckan efter ringer en ispektör och säger att han lägger ner målet pga de inte kan bevisa att förövaren uppsåtligt prejat ner mig i diket och smitit från olycksplatsen.

Polisen insinuerar alltså att det är okej att utan uppsåt preja ner någon i ett dike? Intressant argument, det betyder ju alltså att om man kör in i någon bakifrån utan att göra det med uppsåt så är det lungt?
 

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Västerhaninge
Hoj
690 SMR
Men polisen hade ju själv sagt att det inte fanns någon förövare? Eftersom de la ner det hela. Och bevisligen så hade ju bilisten lämnat olycksplatsen innan polisen kom dit??



Till försäkringsbolaget han har sagt att han hörde en smäll i bilen, svängde in till vägkanten för att kontrollera vad det var, gick runt bilen och råkade komma åt mig så jag ramlade i diket. Sen vågade han inte stanna kvar för att jag vart hotfull och skrek på honnom.

Vad han sagt till polisen vet jag inte men han borde väll köra samma berättelse för dem oxå.

Det jag tycker är sjukast med hela grejen är att han erkänt smitning och att han gjort så jag ramlade i diket och snuten verkar inte vilja driva det vidare av någon andledning
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Till försäkringsbolaget han har sagt att han hörde en smäll i bilen, svängde in till vägkanten för att kontrollera vad det var, gick runt bilen och råkade komma åt mig så jag ramlade i diket. Sen vågade han inte stanna kvar för att jag vart hotfull och skrek på honnom.

Vad han sagt till polisen vet jag inte men han borde väll köra samma berättelse för dem oxå.

Det jag tycker är sjukast med hela grejen är att han erkänt smitning och att han gjort så jag ramlade i diket och snuten verkar inte vilja driva det vidare av någon andledning

Och dom köpte hans argument på riktigt?
som så många har skrivit innan mig... Den siste idioten är inte född...
kan va bra å veta ang. prejjningarna iof..
om man nu ouppsåtligen skulle få för sig att prejja ner en polisbil eller liknande HÖGST ouppsåtligen så är de helt ok..

shit se till att få papper på de där... då kan du köra riktigt outlåw sen!

btw... denna tråden innehåller
1. en av sveriges dummaste bilförare
2. korkad polis
3. ett försäkringsbolag som ja inte finner ord för...
4. en livsfarlig outlaw_sporthoj_åkare med trasig cykel som han får betala själv för att laga..

urk..
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
...gick runt bilen och råkade komma åt mig så jag ramlade i diket.

helt otroligt, så vadå? han gick runt bilen och där råkade du bara av ren slump stå lite undangömd så han inte såg dig? vilket i sig ledde till att han "råkade komma åt dig" så du ramlade i diket?"

tror man på det så står man ju å håller för öronen å ropar "bingo, bingo, bingo!"
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
vilken jävla historia, helt jävla otroligt...

dock tycker jag det är fel utav många att dra alla poliser över en kam. bara för att denne utredaren var ett generalpucko så behöver inte alla vara det. Fredde, skönt att du går vidare med det och lycka till!

PS glöm inte att uppdatera oss!

/J
 

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Västerhaninge
Hoj
690 SMR
Jag hoppas och tror att den snuten som höll i ärendet är allmänt jävla arbetskygg/dum i huvudet och att åklagarn ser det här som lika självklart som jag och mitt försäkringsbolag gör. Om inte så vet jag ju iaf vem gubben är och vart han bor så jag kan ju alltid åka dit och "be" honnom göra rätt för sig
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
vilken jävla historia, helt jävla otroligt...

dock tycker jag det är fel utav många att dra alla poliser över en kam. bara för att denne utredaren var ett generalpucko så behöver inte alla vara det.
/J

I mina ögon är alla människor bra och trevliga med ett fåtal undantag lite då och då. Däremot när det gäller poliser (tyvärr måste jag säga) så förutsätter jag att varje enskild individ är en dryg maktmissbrukande jubelidiot tills motsatsen bevisats.

Hoppas du får upprättelse i detta ärende... det låter ju helt sjukt!
 

springstone

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha XVZ 1300 Royal Star
I mina ögon är alla människor bra och trevliga med ett fåtal undantag lite då och då. Däremot när det gäller poliser (tyvärr måste jag säga) så förutsätter jag att varje enskild individ är en dryg maktmissbrukande jubelidiot tills motsatsen bevisats.

Hoppas du får upprättelse i detta ärende... det låter ju helt sjukt!

Surströmmingsspad i friskluftsinsläppet eller liknande.
Då får han skrota bilen.......
Billigt hämdbus.....:yoparty
 

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Att preja ner en motorcyklist av vägen men en bil är ju fan mordfösök!! Eller?? Jag blev så jävla arg när jag läste detta! När åker vi och bankar skiten ur den jäveln?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top