"Motorcyklist prejades ner i dike"

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Vad i helvete. Gubbjävel!

Varför inget hembesök? Dabba skiten ur den jäveln. Det är han väl ändå värd efter ett dråpförsök samt en rad lögner.

Hade detta hänt mig så hade den jäveln garanterat fått pisk. Allt medan jag befann mig på betryggande avstånd med klanderfritt alibi.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Synd att det gick som det gick, men inte förvånad. Sånna här brott klaras upp inom 1h eller så klaras de aldrig upp, Sveriges polis jobbar inte med såna här brott de lägger resurser på kameraövervakning och span på med organiserad tung brottslighet. Det är lite synd eftersom såna där "vardagsbrott" som misshandel, våldtäkt etc. ofta förblir ouppklarade för det finns inga poliser som kan ta tag i saken direkt, förhöra på plats och skicka ut 4-5 bilar till för att leta efter idioten med reg nr. XXXXXX ..., eller som i USA, skicka upp en helikopter och 10 bilar för att sedan lägga ut spikmatta och storma bilen med dragna vapen :D

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
690 SMR
Igår fick jag brev från åklagaren, hon tyckte inte att brott kunde styrkas pga han uppfattade inte att han prejjade mig av vägen, det var inte meningen att knuffa mig i diket och han farade för sitt liv när han smet från olycksplatsen. Så nu vet vi att det är fritt fram att göra vad man vill i trafiken så länge man sitter i en bil och tar ut sina aggresioner på motorcycklister.

//Fredde

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
farade för sitt liv, haha, skitsnack, mordförsök och smitning och så lätt att komma undan, hela svenska rättsystemet är ett stort skämt.
Kan man ju göra ett hemsesök med basebollträ, även om man åker fast e det bara säga att man inte uppfattade att man slog honom sen farade för sitt liv och sprang

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Surströmmingsdax?

Hade för mig att det betraktas som smitning om man drar från en olycka man varit inblandad i oavsett om man är skyldig till olyckan eller inte, fel tydligen. Att komma undan med ett "ja råka ba' å sen lacka han ur så ja drog" låter billigt.

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Du visste väl vem det var?

Självrisken är det minsta han ska hjälpa dig med.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Igår fick jag brev från åklagaren, hon tyckte inte att brott kunde styrkas pga han uppfattade inte att han prejjade mig av vägen, det var inte meningen att knuffa mig i diket och han farade för sitt liv när han smet från olycksplatsen. Så nu vet vi att det är fritt fram att göra vad man vill i trafiken så länge man sitter i en bil och tar ut sina aggresioner på motorcycklister.

//Fredde

Fyfan det är förjävligt. Jag rekomenderar dock inte att hämnas snubben öppet för sådana personer är jävligt pigga att själva springa til polisen såfort det händer något. Det vet jag av egen erfarenhet.

Du kan väl alltid överklaga tills du inte får överklaga längre? Skicka brev till så många parter som möjöligt tills du får klart för dig att det absolut inte går att göra något mer juridiskt sett. Det vet jag också av egen erfarenhet att om man inte går alla vägar hela vägen så kommer man ångra sig i ett tag senare att man lät den jäveln komma undan.

Vill inte väcka mer aggresion hos dig men jag kan se framför mig hur nöjd det svinet är när han har prejat ner dig i diket och att han kom undan. Det här visar ju tyvärr att det är ok för alla andra. Det borde vara av intresse för polis och andra korrupta i rättsväsendet att inte ge en sån signal.

Går det att via ditt försäkringbolag hävda att han är skyldig. Men det kanske är svårt utan en fällande dom.

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99

//Fredde

Brott eller inte, men om han erkänner att var han som prejjade ned dig så måste man väl kunna få skadestånd eller ersättning i alla fall. Civilmål kanske, via ditt försäkringsbolag?

Tommy.exe

Guest
Som Lowflyer säger finns det möjligheter att ta det civilrättsligt. Göra en egen utredning, och sedan gå till åklagare. Vilken sjuk historia.... du har ju ett vittne ffs. Och Gubbens kärring skulle säkert skita ner sig i ett riktigt förhör, kanske gubbfan åxå.

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Man behöver inte göra nåt olagligt för att jävlas lite
PM: a alla som varit med i tråden om vad han heter och bor
och sen tar alla reda på så mycket man kan
och när han åker i sin bil så råkar det komma en hoj efter honom
och pekar och kollar vad han gör
nån här lär känna nån som känner honom eller jobbar på samma ställe
eller så vet man vem man skall akta sig för
men inte göra nån skadegörelse eller jävlas
utan bara så att han vet att andra vet !!!!

lyset

Socio#1314
Gick med
22 Feb 2004
Hoj
HYM 1100
Var med om nåt liknande förra året, då en bilist försökte trycka in oss i ett räcke( jag och en kompis, vid en omkörning). En tredje mc körde bakom och såg allt. Vi anmälde, utan resultat.
Han hade inte sett några motorcyklar. (hans käring var tydligen advokat)
Nästa gång dojjar jag till dörren, så att det finns bevis!!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Ska överklaga tills det inte går längre, sen kommer det komma ut en varningstråd.

gör ett civilmål av det

gå till kronofogden & begär ett betalningsföreläggande på grund av skadorna

1. han har erkänt att han "råkat" putta omkull dig
2. det fanns väl vittnen om jag kommer ihåg rätt

detta kostar runt 500:- o ha fogden efter sig e nog inte så roligt

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
spelar väl ingen roll då bilen sannolikt var stulen av "EJ BLONDA"

skämt o sido... bra gjort iallafall:tummenupp :tummenupp

från botten av mitt hjärta : FUCK U jävlabonnläpp!!!
Lågutbildade föräldrar skapar fördomsfulla nötter som du....
återigen..fuck u min vän ;)

Vad i helvete. Gubbjävel!

Varför inget hembesök? Dabba skiten ur den jäveln. Det är han väl ändå värd efter ett dråpförsök samt en rad lögner.

Hade detta hänt mig så hade den jäveln garanterat fått pisk. Allt medan jag befann mig på betryggande avstånd med klanderfritt alibi.

im there...:hihi :hihi

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Umm, han erkänner väl mer eller mindre att han vinglande ut dig i diket, och skyller smitningen på att han var rädd för livhanken.
Det är lite typiskt svenskt rättsväsende att man kan ta sig ur en såpass allvarlig tavla, med en så lam ursäkt (lögn?).

Överklaga, ta hjälp av försäkringsbolaget.

/J

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
från botten av mitt hjärta : FUCK U jävlabonnläpp!!!

från botten av mitt hjärta : FUCK U fuckface!!!

Vad är det för fel på bönder då.

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
då en bilist försökte trycka in oss i ett räcke( jag och en kompis, vid en omkörning). En tredje mc körde bakom och såg allt. Vi anmälde, utan resultat. Han hade inte sett några motorcyklar.

Sen när blev ..... jag såg inte ..... en giltig undanflykt i trafiken ????

Jag såg inte att skylten var skitig ... snälla konstapeln

Jag såg inte barnet på övergångstället ?????

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...