"Motorcyklist prejades ner i dike"

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Västerhaninge
Hoj
690 SMR
:mad: Idag fick jag tummen ur arslet å ringde å frågade hur det gick med utredningen. Fick till svar av en riktigt dryg och otrevlig polishona att hon inte hade tid med mig och mitt fall på länge, fanns tydligen jatte mkt viktigare fall att utreda så det lär inte lösa sig innan den här sesongen är över iaf.
 

Blåbusen

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Sthlm/Haninge
Hoj
Orange ZX10R -08
Blir ju inte direkt förvånad av svaret du fick,blir väl som vanligt att
fallet läggs ned.
Hurra för det Svenska rättsväsendet.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:) Kul o se dig på Sveavägen föresten! Konstigt att man inte stött på varandra tidigare.. har dock inte varit på svea och onsdagsåkning alls mycket i sommar, åkt mest på helgerna!

Detsamma! :tummenupp
Jag har inte varit bättre jag, jag har mest åkt själv och bara några enstaka onsdagsgruppkörningar i sommar.

/J
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
jupp blir troligen nedlagt i brist på bevis.
köp en hydraulsax alá brandkåren o klipp taket av hans bilfan, gå sen vidare till huvudet... han använde det ju inte ändå.
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
:mad: Idag fick jag tummen ur arslet å ringde å frågade hur det gick med utredningen. Fick till svar av en riktigt dryg och otrevlig polishona att hon inte hade tid med mig och mitt fall på länge, fanns tydligen jatte mkt viktigare fall att utreda så det lär inte lösa sig innan den här sesongen är över iaf.

Fan sa surt!
Kanske las ner pga att du inte hade miniblinkers eller liten regplat:gnissla

Men jag har for mig du skrev tidigare i traden att du hade regnr fran bilen, kan du inte hetsa foraren till bilen lite, med polisanmalningar etc?
 

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Västerhaninge
Hoj
690 SMR
ska ringa handlägaren en gång i veckan å fråga hur det går tills dem löser det. Och skulle dem lägga ner det så har dem bevisat en gång för alla att man inte ska ringa när det händer nåt.

//Frede
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
ska ringa handlägaren en gång i veckan å fråga hur det går tills dem löser det. Och skulle dem lägga ner det så har dem bevisat en gång för alla att man inte ska ringa när det händer nåt.

//Frede

du e ju sporthojåkare= kriminell:pannkyss

polisen e snabba....väntat i 2 år på ett papper från min utredning.. som utreds fortfarande...:tummenupp :va :va
 

Pizzabagarn

Guest
men om du ringer polisen så får du kanske pengarna tillbaka :tummenupp
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Dem är inte alltid slöa. Dem som kommer ihåg tråden om pundarna som fick nicka batong när dem stal farsans motorcykel.

Rättegång på fredag!

Eftersom den andra tråden låstes så startar jag en ny på fredag när den är avklarad, så länge jag själv inte får åka in :)
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
ska ringa handlägaren en gång i veckan å fråga hur det går tills dem löser det. Och skulle dem lägga ner det så har dem bevisat en gång för alla att man inte ska ringa när det händer nåt.

//Frede

Gör som min grabb gjorde när han blev misshandlad och utredningen drog ut på tiden, trots vittnen och så. Han åkte helt enkelt hem till polisen som hande hand om utredningen och ringde på dörren, eftersom hon aldrig svarade i telefon på jobbet. Hur går det med utredningen?, sa han. Den blev klar nån vecka senare...

Fast det var inte så konstigt som det lät kanske, polistjejen är den som har hand om alla ungdomsbrott här i området, och alla vet var hon bor, och känner henne. Men hon blev ändå lite störd när grabben ringde på dörren en kväll.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Å andra sidan öppnar ju polisens situation möjligheter för dig att hämnas. Jag menar om de inte har tid att spärra in folk som prejjar sporthojare av vägen lär de väl knappast ha tid att utreda sönderslagen volvo ?
 

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Västerhaninge
Hoj
690 SMR
Å andra sidan öppnar ju polisens situation möjligheter för dig att hämnas. Jag menar om de inte har tid att spärra in folk som prejjar sporthojare av vägen lär de väl knappast ha tid att utreda sönderslagen volvo ?


Tyvär så vet jag att dem har en massa tid över för övergrepp i rättssak.
 

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Å andra sidan öppnar ju polisens situation möjligheter för dig att hämnas. Jag menar om de inte har tid att spärra in folk som prejjar sporthojare av vägen lär de väl knappast ha tid att utreda sönderslagen volvo ?

Sant, ska man vara säker på att polisen ska agera måste det ske framför näsan på dem, en kvinnlig bekant fick erfara detta för några årsen då en galenpanna upprepade gånger började ramma hennes bil bakifrån efter en mindre dispyt, livrädd ringde hon polisen som mötte upp längre fram och tog idioten på bar gärning, killen blev tydligen utryckt av poliserna, man kan väl hoppas att han lärt sig ett och annat ......

Siste idioten är inte född än.....:rolleyes:
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
så har dem bevisat en gång för alla att man inte ska ringa när det händer nåt.

//Frede

Det har dom tyvärr gjort för länge sen. Har ringt bla om en pundare som släpade en mc med en stor kätting i framhjulet. Fick till svar av polistjejen "som lät som en fjortis" jag pratade med att: Men asså...skit i det där!! Har även ringt 2 ggr, när jag sett bilar som vinglat över ALLA filer på motorvägen. Som vanligt, inget hände. Bra jobbat polisen:tummenupp
 

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Västerhaninge
Hoj
690 SMR
Efter att ha ringt till polisen en gång i veckan i ett halvår så fick dem tilllslut tid att ta upp mitt ärende, veckan efter ringer en ispektör och säger att han lägger ner målet pga de inte kan bevisa att förövaren uppsåtligt prejat ner mig i diket och smitit från olycksplatsen. Lack som fan berättade jag för inspektören att jag skulle ha "tagit" honom själv och inte ringer dem nästa gång det händer nåt och då svarade han med att jag nu är anmäld för olaga hot gentemot förövaren. Fick hjälp av en juridiskt insatt person att skriva en överklagan till åklagarmyndigheten, så får se vart det här slutar.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Efter att ha ringt till polisen en gång i veckan i ett halvår så fick dem tilllslut tid att ta upp mitt ärende, veckan efter ringer en ispektör och säger att han lägger ner målet pga de inte kan bevisa att förövaren uppsåtligt prejat ner mig i diket och smitit från olycksplatsen. Lack som fan berättade jag för inspektören att jag skulle ha "tagit" honom själv och inte ringer dem nästa gång det händer nåt och då svarade han med att jag nu är anmäld för olaga hot gentemot förövaren. Fick hjälp av en juridiskt insatt person att skriva en överklagan till åklagarmyndigheten, så får se vart det här slutar.

Det är sådana poliser som inte borde få ha jobbet kvar.
 

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Nytt försök
Hoj
två hjul
Olaga hot kan bara vara i futurum inte i passerad tid -?!??!?
Jävla pucko snut,,, skulle ha gjort,,, är inte ett hot
helt rätt,, begär överprövning
och så anmäler du snuten för _olaga hot_ alt. _okynnesanmälan_
eller om han menar framtida trafikbrott så får han väl först
hitta den eventuella framtida gärningsman

hjälmkamera på då blir det inget snack
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top