Tebax
Kör mindre än önskat
- Gick med
- 14 Mar 2021
- Hoj
- Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Stod och testade att montera en actionkamera på min ”nya” hoj för några veckor sedan i slutet av februari.
Vädret var väldigt fint, och vägarna var torra, så varför inte testa köra en runda i grannskapet, bara för att man kan?
det blev ändå snart kallare och solen skulle snart sänka sig mot horisonten.
Det var bara lite bränsle i tanken och varningslampan varnade.
Men hej, det räcker till en liten runda, visst...?
Efter en 2-3 mil började hojen hosta. Givetvis.
Snabbt från 2-1 vägen med mittvajer, vill ju inte stå där i kanten med obefintlig väggren...
Hojen dör precis när jag kom av från stora vägen.
Några hus fanns på den lilla avfartsvägen ute på landsbygden.
Ut kommer en gentleman av äldre årsmodel (ja jag är inte heller någon ungdom direkt) och frågar vad som hänt, han hörde på motorljudet att något var galet.
Bara soppan som lite pinsamt tagit slut svarade jag.
Då går han och hämtar en bensindunk och skänker mig de litrarna som var kvar!
Han visade sig vara en motorcyklist själv, och hans yngre granne som kom hem just då var en inbiten Ducatist.
En stunds trevligt hojsnack blev det! ??
Tänk om jag hade brytt mig om att tanka först, då hade jag missat denna trevliga hojstund, och bara anonymt kört runt i min ensamhet och parkerat hoj i garaget igen.
Stort tack till denna gentleman som ytterst vänligt skänkte mig lite bensin! ?
Vädret var väldigt fint, och vägarna var torra, så varför inte testa köra en runda i grannskapet, bara för att man kan?
det blev ändå snart kallare och solen skulle snart sänka sig mot horisonten.
Det var bara lite bränsle i tanken och varningslampan varnade.
Men hej, det räcker till en liten runda, visst...?
Efter en 2-3 mil började hojen hosta. Givetvis.
Snabbt från 2-1 vägen med mittvajer, vill ju inte stå där i kanten med obefintlig väggren...
Hojen dör precis när jag kom av från stora vägen.
Några hus fanns på den lilla avfartsvägen ute på landsbygden.
Ut kommer en gentleman av äldre årsmodel (ja jag är inte heller någon ungdom direkt) och frågar vad som hänt, han hörde på motorljudet att något var galet.
Bara soppan som lite pinsamt tagit slut svarade jag.
Då går han och hämtar en bensindunk och skänker mig de litrarna som var kvar!
Han visade sig vara en motorcyklist själv, och hans yngre granne som kom hem just då var en inbiten Ducatist.
En stunds trevligt hojsnack blev det! ??
Tänk om jag hade brytt mig om att tanka först, då hade jag missat denna trevliga hojstund, och bara anonymt kört runt i min ensamhet och parkerat hoj i garaget igen.
Stort tack till denna gentleman som ytterst vänligt skänkte mig lite bensin! ?