Motordag i Västerås!! 17/4

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
gsitobbe skrev:
är det någon som kan fixa fram en väg beskrivning?? kommer från sthlm!!!! :7peta

Från S-holm:
E18!
Sväng av andra avfarten, mot Tillberga. Sväng höger efter avfartrampen.
Åk rakt på i ca 2km. (Rakt igenom trafikljuskorsning och nästkommande rondell,) Sväng av höger mot Tillberga och Motorstadion.
Vid först fyrvägskorningen efter ca 3km sväng vänster. (Finns en skylt vid sidan av vägen med VMS märke) Ta direkt höger och sen vänster.
Nu är ni på en grusväg som leder in till Motorstadion.
Sväng höger efter ca 100-150m. Sen är det bara rakt på och ni är framme! :tummenupp

Från Örebro!
E18

Sväng av mot Tillberga (Typ 6 el 7 avfarten) och sväng vänster på avfartsrampen...
Följ sedan ovanstående beskrivning... :tummenupp

Om det är någon som kommer från något annat håll så tjoa till :4skrika så fixar jag en beskrivning därifrån oxå!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Abris skrev:
Från S-holm:
...

Från Örebro!
...

Om det är någon som kommer från något annat håll så tjoa till :4skrika så fixar jag en beskrivning därifrån oxå!
Jag tänkte hoppa fallskärm.... Kommer alltså uppifrån. Hur gör jag då :va

Abris

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Då börjar det närma sig!! :tummenupp

Lista på klara racers så här långt!!

Abris: KTM 525
Supermoto: Husa 650
Mindraper: Husa 650
Superknutte: Yammaha 450
Wazze: XR 650
gsitobbe CRF 450
Benzzon: XR 600
whheeliemange: Yammaha 426

Racers som ev. kommer!!

Daniel E
megagossen
Jacob H

Last edited:

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
Jag får banga för en ålandsresa. blir mer träning där. men blir det fler ggr är svaret enkelt...
tack ändå!

gsitobbe

Gick med
4 Sep 2003
Hoj
CBR 1000
tänkte bara informera att jag inte kommer att komma då min bil pajat måte fixa den i första hand!! :( ville ju heldre köra med er

Abris

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
OBS OBS OBS!!! :4skrika :4skrika

Uppvisningen börjar kl 10.00!!

Alltså en timme tidigare !!!

Och slutar kl 15.00!!

/

M

Abris

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Jaha... Då var motordagen genomförd!! :yoparty

Med ett lyckat resultat... :tummenupp
Jag hade hoppats på lite mer åkning, men det löste sig ganska ok trots lite väntan!
VMS tyckte att det var kanon att få se lite motard åkning och dom hoppas på ett permanent tillstånd för hojåkning!!
Men vi får väl se när det blir!

Tack alla som ställde upp:

Mange
Andreas
Tommy
Nils-Olov
Linus
Jocke
Danne

/
M

P.S Jocke... En dator till en KTM kostar 2644kr.... Kanske är billigare till Husa :( D.S

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Abris skrev:
Jaha... Då var motordagen genomförd!! :yoparty

Med ett lyckat resultat... :tummenupp
Jag hade hoppats på lite mer åkning, men det löste sig ganska ok trots lite väntan!
VMS tyckte att det var kanon att få se lite motard åkning och dom hoppas på ett permanent tillstånd för hojåkning!!
Men vi får väl se när det blir!

Tack alla som ställde upp:

Mange
Andreas
Tommy
Nils-Olov
Linus
Jocke
Danne

/
M

P.S Jocke... En dator till en KTM kostar 2644kr.... Kanske är billigare till Husa :( D.S
DOOOHHHH!!!!!! :huvet :3freak
Får hoppas på :tomten.....

Kort resumé:
Uppvisningen var asskoj, de hade fått till en rätt schysst bana med massa olika kombinationer man kunde köra. Vi hittade en som funkade bra. Tyvärr var det dammigt och kladdigt som fasen överallt. Riktigt halt. Feta sladdar ut ur de flesta av asfaltskurvorna. Glad jag satte på gatdäcken och inte kom på slicks som jag tänkt först. Mot slutet började vi leka mer och mer. Jag fick till ett par feta stoppies med bra höjd. Sen gick det överstyr. På mer än ett sätt :crash. Slog över styret och fick hojen mitt i ögat (i princip). Är idag rätt öm i kroppen. Gjorde visst ondare än jag trodde.
Under en av pauserna noterade Abris att jag och 'raper inte demonterat hastighetsmätarna med (visdoms-)orden "det blir dyrt om man klotar sönder mätaren". Vi tyckte väl det lät vettigt men sa "hur fanken ska man lyckas slå sönder den då???" :3freak JAG VET DET NU!!! I övrigt hände inget med hojen förutom ett par repor i framskärmen.

PS Håller på och försöker få fram bilder som "vår" Mange tog. Han fick ~150 ungefär och låter meddela via SMS att de flesta faktiskt blev hyfsade. Axplock kommer här så fort det går.

Tack Abris och VMS för en skoj Lördag. Kul att det verkade som om de oxå tyckte det :tummenupp

Abris

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Supermoto skrev:
DOOOHHHH!!!!!! :huvet :3freak
Får hoppas på :tomten.....

Kort resumé:
Uppvisningen var asskoj, de hade fått till en rätt schysst bana med massa olika kombinationer man kunde köra. Vi hittade en som funkade bra. Tyvärr var det dammigt och kladdigt som fasen överallt. Riktigt halt. Feta sladdar ut ur de flesta av asfaltskurvorna. Glad jag satte på gatdäcken och inte kom på slicks som jag tänkt först. Mot slutet började vi leka mer och mer. Jag fick till ett par feta stoppies med bra höjd. Sen gick det överstyr. På mer än ett sätt :crash. Slog över styret och fick hojen mitt i ögat (i princip). Är idag rätt öm i kroppen. Gjorde visst ondare än jag trodde.
Under en av pauserna noterade Abris att jag och 'raper inte demonterat hastighetsmätarna med (visdoms-)orden "det blir dyrt om man klotar sönder mätaren". Vi tyckte väl det lät vettigt men sa "hur fanken ska man lyckas slå sönder den då???" :3freak JAG VET DET NU!!! I övrigt hände inget med hojen förutom ett par repor i framskärmen.

PS Håller på och försöker få fram bilder som "vår" Mange tog. Han fick ~150 ungefär och låter meddela via SMS att de flesta faktiskt blev hyfsade. Axplock kommer här så fort det går.

Tack Abris och VMS för en skoj Lördag. Kul att det verkade som om de oxå tyckte det :tummenupp

Jag kan medela att herrarna från Örebro pryder en sjysst actionbild i
Västmanlands Läns Tidning.... Med Daniel Engbom jagandes Mindraper!! :yoparty

Så nu kan ni titulera er "känd från tidning".... :banana

Väntar med spänning på lite sjyssta pix!! :tummenupp

/

M

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Abris skrev:
Jag kan medela att herrarna från Örebro pryder en sjysst actionbild i
Västmanlands Läns Tidning.... Med Daniel Engbom jagandes Mindraper!! :yoparty

Så nu kan ni titulera er "känd från tidning".... :banana

Väntar med spänning på lite sjyssta pix!! :tummenupp

/

M
Är det sant :yoparty
Keeeewlt!!!!!! Finns på nätet? Scanna? Nu?

Har kollat noggrananre vad mätaren kostar.
På Karlströms hemsida hittar vi följande: 80014069200 "SPEEDOMETER KM/H 17"" 1 766,16 SEK
Bättre än 2600:- iaf. Ska ringa hovleverantören och se vad han kan göra...

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Supermoto skrev:
Är det sant :yoparty
Keeeewlt!!!!!! Finns på nätet? Scanna? Nu?

Har kollat noggrananre vad mätaren kostar.
På Karlströms hemsida hittar vi följande: 80014069200 "SPEEDOMETER KM/H 17"" 1 766,16 SEK
Bättre än 2600:- iaf. Ska ringa hovleverantören och se vad han kan göra...

Honda CRF 450 mätaren kostar någonstans kring 700spänn om det är intressant, äkta cykeldator med lite varningslampor och sådant om jag förstog det hela rätt...

//@

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...