Motorguzzi v85TT

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Finns det någon som testat denna och är det bara probike som säljer guzzi i Sverige.

Prissättning är ju helt rätt o den är ju faktiskt relativt snygg med.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Trivsam, lättkörd, bra allroundhoj. Snygg!
Guzzi-karaktär i maskinen, men ganska snäll sådan. Min Bellagio bullrar och brôtar mer (=bra). :)

Behöver en högre ruta för att minska vindbruset, åtminstone för mig som är 1,73 m. Är man längre eller kortare är det kanske annorlunda? 80 hästar funkar. Även om jag är en sådan som hellre hade haft 120 så är 80 är ok på en sådan hoj.

Testade inte på grusväg, bara på asfalt.

Det måste väl finnas någon mer än Probike...? Det hänger ju lite ihop med var du bor.
"i skogen"?

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Trivsamt, lättkörd, bra allroundhoj. Snygg!
Guzzi-karaktär i maskinen, men ganska snäll sådan. Min Bellagio bullrar och brôtar mer (=bra). :)

Behöver en högre ruta för att minska vindbruset, åtminstone för mig som är 1,73 m. Är man längre eller kortare är det kanske annorlunda? 80 hästar funkar. Även om jag är en sådan som hellre hade haft 120 så är det så att 80 är ok på en sådan hoj.

Testade inte på grusväg, bara på asfalt.

Det måste väl finnas någon mer än Probike...? Det hänger ju lite ihop med var du bor.
"i skogen"?
Bor i Dalsland så närmast är ju probike i Göteborg men är lite tvekande på dessa då jag hört en del mindre intressanta saker om probike.

Naturligtvis skall man skaffa en egen uppfattning.

Men Guzzin är ju prismässigt intressant.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Bor i Dalsland så närmast är ju probike i Göteborg men är lite tvekande på dessa då jag hört en del mindre intressanta saker om probike.
Det blir en massa tyckande nu, men eftersom du frågar. Min erfarenhet är lite både och. Ibland väldigt bra, ibland mera o-bra.

Butiken: "Jaha, är det ingen H-D? Ja, i så fall vet jag inte."

Butiken: "Du kanske kan tala med XXX om din scooter, de brukar serva moppar."
Jag: "Fast detta är ingen moppe. Den är visserligen inte så stor, men teknisk sett är det en tung motorcykel."

Butiken: "Hon som kan italienarna är ledig idag, kan du komma tillbaka i morgon?"

Jo, detta är sant. Detta är svar som jag fått.

Men jag ha goda erfarenheter också.
De som jobbar i Reservdelsdisken nu är engagerade, trevliga och försöker verkligen hjälpa till. Mycket bra! Och "hon som kunde italienarna" gjorde ett bra jobb är hon kom dagen därpå. Väl godkänt!

Säljare känner jag bara till en. Snacka med Anders där, han är känd för att vara seriös och trevlig.

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Det blir en massa tyckande nu, men eftersom du frågar. Min erfarenhet är lite både och. Ibland väldigt bra, ibland mera o-bra.

Butiken: "Jaha, är det ingen H-D? Ja, i så fall vet jag inte."

Butiken: "Du kanske kan tala med XXX om din scooter, de brukar serva moppar."
Jag: "Fast detta är ingen moppe. Den är visserligen inte så stor, men teknisk sett är det en tung motorcykel."

Butiken: "Hon som kan italienarna är ledig idag, kan du komma tillbaka i morgon?"

Jo, detta är sant. Detta är svar som jag fått.

Men jag ha goda erfarenheter också.
De som jobbar i Reservdelsdisken nu är engagerade, trevliga och försöker verkligen hjälpa till. Mycket bra! Och "hon som kunde italienarna" gjorde ett bra jobb är hon kom dagen därpå. Väl godkänt!

Säljare känner jag bara till en. Snacka med Anders där, han är känd för att vara seriös och trevlig.

Även jag har blivit hänvisad till "hon som kan italienarna" vid mitt enda besök hos Probike.

Konstig attityd, men tjejen i sig kunde sin sak och körde en Rally Raid privat.

Länge sedan nu. Samma person? Isf har dom i vart fall en personalpolitik som håller kvar bra folk.

Undrar varför dom andra inte vill "lära sig italienarna"?
Det skapar en känsla av att bjuda med armbågen.

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Jag har varit och provkört den två gånger, jag gillar den, skulle gärna haft en hemma i garaget, men värmepumpen gick sönder i samma sväng, så det fick tyvärr bli en Thermia istället för en Guzzi.

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag har varit och provkört den två gånger, jag gillar den, skulle gärna haft en hemma i garaget, men värmepumpen gick sönder i samma sväng, så det fick tyvärr bli en Thermia istället för en Guzzi.

Same < - > Same

Baserat på den urgamla legenden att Guzzitwinnen skulle härstamma från en bevattningspump som står och tuffar och går på varje odlande gård längs Po och alla andra norditalienska vattendrag.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Skannade av youtube o det verkar ju generelt att den är likvärdig triump tiger 900 o ktm 990, kvalitén verkar ju vara väldigt bra samt lätt att serva ventiler typ bmw boxer.

Fanns ett par som bytt från 850 Gs o ansåg att det inte är ett nedbyte.

Sedan ingår ju väldigt mycket i Guzzin som är köpa extra på andra.

Jag får väll se om jag kan röva mej ned till götet o kolla på en den är ju 20-25 k billigare än Yamaha T7.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag tycker Guzzin är riktigt snygg.
Jag har inget behov av en sådan, och skulle jag få det så blir det väl en Desert X istället (mycket dyrare)
Det måste väl finnas mer än en återförsäljare av Guzzi i landet?

Edit: https://motoguzzinordic.com/sv/dealers

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Köper man en i "giallo mojave" borde man få rabatt på McDonalds...

Jag har provkört ett par gånger och var på vippen att handla, men åkte via Desmocenter hem när jag skulle fundera.

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Apriliasäljaren i Eskilstuna säljer väl Guzzi? Mamma köpte sin v7 där iaf.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA