Jag har köpt en 50cc knattekross till grabben. Cylindern var avplockad och kolven kass. Gav bara några hundra för den, och tänkte att i värsta fall kan jag ju muttra dit nån gammal moppemotor. Men har kollat lite, och cylindern värkar ha klarat sej fint, så får man tag i en kolv skulle det ju vara bättre. Frågan är ju bara var man hittar nån.
Tyvär vet jag inte vad det är för hoj...Har inte hittat nån typskylt eller nått. Sitter dekaler på tanken, och står samma sak på sadeln, men det går inte att se vad det har stått, mer än att det börjar på A, och förmodligen är två "i" i namnet.
På motorn står det "Motori Minarelli", men har inte hittat nån typskylt eller nått på den heller tyvär.
Kolven verkar vara ca. 38.8mm.
Var till Lelles i Uppsala och tänkte att dom kanse kunde mäta sej till en kolv som passade, men det kunde dom tydligen inte...
Vet någon var man kan få tag på en kolv?
Tyvär vet jag inte vad det är för hoj...Har inte hittat nån typskylt eller nått. Sitter dekaler på tanken, och står samma sak på sadeln, men det går inte att se vad det har stått, mer än att det börjar på A, och förmodligen är två "i" i namnet.
På motorn står det "Motori Minarelli", men har inte hittat nån typskylt eller nått på den heller tyvär.
Kolven verkar vara ca. 38.8mm.
Var till Lelles i Uppsala och tänkte att dom kanse kunde mäta sej till en kolv som passade, men det kunde dom tydligen inte...
Vet någon var man kan få tag på en kolv?