Motori Minarelli?

Som sagt, i värsta fall stoppar jag dit en annan motor. Vem vet, kanse blir en Yamaha.. Beror nog på vad jag ramlar över...Men byter jag maskin blir det nog en med riktig växellåda som sagt. Synd att jag gav bort alla mina Casal motorer för några år sedan...

Jag hade två stycken med samma tillverkare av motor, såna fast äldre, Batbaby och Batboy. Fanns rätt mycket delar att få tag i ( 2 år sedan ) fast bägge startade lätt som en PW50 och såg betydligt halare ut på grästmattan med ungarna på. Jag hittade en gammal orginal reklamannons med en åttaåring i skinnpaj och brylecreme på väg ut på de Italienska vägarna. Italien har haft hundratals motorcykeltillverkare och det har funnits tiotusentals sköna 50cc lekfordon sen femtiotalet.

IMG_20130131_205110.jpg

Har en växlad motori-minarelli 50cc i garaget . enl bild (vevstakslager kass). Ska kolla kolvdiameter. Har även en utan växlar som tänkt obj. ska kolla dn oxå om kolven är någt att ha (saknar cyl, topp o någon kåpa).

det finns en APRILLIA touareg som har dessa kolv dimentioner

APRILIA
50 cc. AF-1 Tuareg
38,76
38 77
38,78

om detta kan vara till hjälp

Cyl loppet är 38,8mm, kolven märkt med G till den motorn med växlar på.SANY2299.jpgSANY2300.jpgSANY2301.jpg Motorn jag har utan växlar som för övrigt sitter i en Italjet ram har grövre kolv.SANY2302.jpg Är du intresserad kan vi ta det via PM el dyl.

//Daniel

View attachment 392847

Har en växlad motori-minarelli 50cc i garaget . enl bild (vevstakslager kass). Ska kolla kolvdiameter. Har även en utan växlar som tänkt obj. ska kolla dn oxå om kolven är någt att ha (saknar cyl, topp o någon kåpa).

Jag och en polare hade en italjet med minarelli motor, den käkade kolvringar till frukost. Var såååååå länge sen men vi åkte till nån liten mc/moped handlare i häggvik Sollentuna tror jag, var lite som att kliva in i en cykelaffär som luktade mobbförråd.. Vi snackar mitten av 80- talet.. Men nån annan kanske vet om han finns kvar . 83kr minns jag att vi betalade för ringarna haha

Last edited:
Cylindern ser inte riktigt ut som min. Min är i gjutjärn och har gängad fläns till avgaskröken. Men kolven kan ju vara lika endå. Ser den ut så här http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-PISTO...54?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item359ec4ae26
Om inte annat är jag nog spekulant på hela motorn för framtida behov om du kan tänkas sälja den och det går att lösa frakten på nått bra vis. Är den 4-växlad?

Kolven är helt plan uppe på. Ska se om det går o se hur många växlar det är. Jag kan sälja det. Finns i Växjö.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick