För att skifta motor på en XT600 så behövs det ingen särskilt häftig verkstad. Du kanske kan klara dig med en normalstor hylsnyckelsats och kanske någon tång.jag har dock ingen verkstad att jobba i
Haha jaa för de behövs ju verkligen en stor sten å en wire för att sänka en xt600 den lär ju flyta upp annars
Ja jag har hört att de ska vara riktigt jäkliga att ta kål på så det är nog bäst att ta i för kung och fosterland nu när den är nere för räkning!
(edit: NÄSTAN lika odödlig som valfri Honda. Krävs 2 stora stenar för en sån)
Har börjat ge upp idén om att köpa en begagnad motor. Beskte mc-demonteringen i Partille, men dom hade ingen sådan motor. Har nog inte riktigt orken att beställa från utlandet osv.
Köper folk ramar till motorcyklar? Tänkte om man skulle lägga ut liket på blocket. Vad tror ni?
Några tusingar vore ju bra om man fick ut.
Den som sätter in en ny motor i den kan ju säkert sälja den för 10 000 -14 000 kr. De motorer jag sett på ebay osv. kostar 3000-4000 kr.
Förutom den trasiga motorn så är den i fint skick.
Intresserad?
Det står -93 i första inläggetÅrsmodell?
Ajaj! Inte så konstigt att den tog livet av sig kanske?Så här ser den ut. Inte snyggaste färgerna
Ajaj! Inte så konstigt att den tog livet av sig kanske?
Du borde lackat om den innan det var för sent.
Small den bara till och dog, eller hade du varit dum mot den?
Bara hjulen borde du kunna få 2-3000 för.
Sedan gaffel 1000:-, CDI 500:-, förgasare 500:-, ram med papper 1500:- etc etc. Tutti 5-10 utan vidare.
/e
Nämen, jag som trodde det var tvärt om.Riktiga män meckar vid vägkanten, garage är för posörer !!!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|