R2
På två hjul sen -89
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- skvde
- Hoj
- ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Följande motorkonfigurationer har de vinnande hojarna haft genom tiderna.
edit: OBS, gäller märkesmästerskapet.
årtal, märke, 2/4takt, cylinderkonfig, cylinderantal.
1949 AJS 4 Parallel 2
1950 Norton 4 Single 1
1951 Norton 4 Single 1
1952 Gilera 4 Parallel 4
1953 Gilera 4 Parallel 4
1954 Gilera 4 Parallel 4
1955 Gilera 4 Parallel 4
1956 Gilera 4 Parallel 4
1957 MV Agusta 4 Parallel 4
1958 Gilera 4 Parallel 4
1959 MV Agusta 4 Parallel 4
1960 MV Agusta 4 Parallel 4
1961 MV Agusta 4 Parallel 4
1962 MV Agusta 4 Parallel 4
1963 MV Agusta 4 Parallel 4
1964 MV Agusta 4 Parallel 4
1965 MV Agusta 4 Parallel 4
1966 Honda 4 Parallel 4
1967 MV Agusta 4 Parallel 3
1968 MV Agusta 4 Parallel 3
1969 MV Agusta 4 Parallel 3
1970 MV Agusta 4 Parallel 3
1971 MV Agusta 4 Parallel 3
1972 MV Agusta 4 Parallel 3
1973 MV Agusta 4 Parallel 3
1974 Yamaha 2 Parallel 4
1975 Yamaha 2 Parallel 4
1976 Suzuki 2 Square 4
1977 Suzuki 2 Square 4
1978 Suzuki 2 Square 4
1979 Suzuki 2 Square 4
1980 Suzuki 2 Square 4
1981 Suzuki 2 Square 4
1982 Suzuki 2 Square 4
1983 Honda 2 V-type 3
1984 Honda 2 V-type 3&4
1985 Honda 2 V-type 4
1986 Yamaha 2 V-type 4
1987 Yamaha 2 V-type 4
1988 Yamaha 2 V-type 4
1989 Honda 2 V-type 4
1990 Yamaha 2 V-type 4
1991 Yamaha 2 V-type 4
1992 Honda 2 V-type 4
1993 Yamaha 2 V-type 4
1994 Honda 2 V-type 4
1995 Honda 2 V-type 4
1996 Honda 2 V-type 4
1997 Honda 2 V-type 4
1998 Honda 2 V-type 4
1999 Honda 2 V-type 4
2000 Yamaha 2 V-type 4
2001 Honda 2 V-type 4
senaste åren vet ni ju, framtiden tycks tillhöra 4takt men 3-4-5 cylindrar, ja vem vet.
I F1 har väl alla V10 nu? ser ju ut som om dom har hittat nått optimalt utifrån dagen regler och material.
edit: OBS, gäller märkesmästerskapet.
årtal, märke, 2/4takt, cylinderkonfig, cylinderantal.
1949 AJS 4 Parallel 2
1950 Norton 4 Single 1
1951 Norton 4 Single 1
1952 Gilera 4 Parallel 4
1953 Gilera 4 Parallel 4
1954 Gilera 4 Parallel 4
1955 Gilera 4 Parallel 4
1956 Gilera 4 Parallel 4
1957 MV Agusta 4 Parallel 4
1958 Gilera 4 Parallel 4
1959 MV Agusta 4 Parallel 4
1960 MV Agusta 4 Parallel 4
1961 MV Agusta 4 Parallel 4
1962 MV Agusta 4 Parallel 4
1963 MV Agusta 4 Parallel 4
1964 MV Agusta 4 Parallel 4
1965 MV Agusta 4 Parallel 4
1966 Honda 4 Parallel 4
1967 MV Agusta 4 Parallel 3
1968 MV Agusta 4 Parallel 3
1969 MV Agusta 4 Parallel 3
1970 MV Agusta 4 Parallel 3
1971 MV Agusta 4 Parallel 3
1972 MV Agusta 4 Parallel 3
1973 MV Agusta 4 Parallel 3
1974 Yamaha 2 Parallel 4
1975 Yamaha 2 Parallel 4
1976 Suzuki 2 Square 4
1977 Suzuki 2 Square 4
1978 Suzuki 2 Square 4
1979 Suzuki 2 Square 4
1980 Suzuki 2 Square 4
1981 Suzuki 2 Square 4
1982 Suzuki 2 Square 4
1983 Honda 2 V-type 3
1984 Honda 2 V-type 3&4
1985 Honda 2 V-type 4
1986 Yamaha 2 V-type 4
1987 Yamaha 2 V-type 4
1988 Yamaha 2 V-type 4
1989 Honda 2 V-type 4
1990 Yamaha 2 V-type 4
1991 Yamaha 2 V-type 4
1992 Honda 2 V-type 4
1993 Yamaha 2 V-type 4
1994 Honda 2 V-type 4
1995 Honda 2 V-type 4
1996 Honda 2 V-type 4
1997 Honda 2 V-type 4
1998 Honda 2 V-type 4
1999 Honda 2 V-type 4
2000 Yamaha 2 V-type 4
2001 Honda 2 V-type 4
senaste åren vet ni ju, framtiden tycks tillhöra 4takt men 3-4-5 cylindrar, ja vem vet.
I F1 har väl alla V10 nu? ser ju ut som om dom har hittat nått optimalt utifrån dagen regler och material.
Last edited: