Motorn på ryggen?

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Sporthojsåkarlivsstilen måste vara ensamma om att ha så många LSD-brukare i målgruppen. Ja sen moddsen från 60-talet försvann såklart.

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Jag har monterat ett drev på framhjulet istället. Nu löper kedjan emellan hjulen och motorn är bortplockad. Eftersom framhjulet nu driver bakhjulet istället sparar jag massvis i soppapengar. Dem lägger jag på däck och bandagar istället:tummenupp

Jag är oxå intresserad av denna lösning, har du någon länk till nån firma som säljer kedjor med svängbara länkar?.
I dom affärer jag har frågat efter dom, har dom inte varit särskilt hjälpsamma, utan mer eller mindre idiotförklarat mej:D

speedfreak no1

speedfreak no1
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 950 Super Enduro-08 & Honda CR 500
Jag såg en smidig downhill cykel med elmotor. Där hade man hela batteri paketet på ryggen, såg ball ut! :tummenupp

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu skall vi inte vara elaka mot trådskaparen, vill han klura ut hur han kan ha motorn på ryggen så får han göra det.

Själv vill jag spara ihop pengar till ett radhus i något tyst och lugnt område, samt ett litet hobbyprojekt man kan hålla på med på bakgården.
Där tänkte jag ställa en Duvant 9 V.O.S., som jag sedan startar upp en gång i veckan för att se att allting fortfarande fungerar.
Helst tidiga söndagsmorgnar. När folk fortfarande ligger och drar sig i sängen.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu skall vi inte vara elaka mot trådskaparen, vill han klura ut hur han kan ha motorn på ryggen så får han göra det.

Själv vill jag spara ihop pengar till ett radhus i något tyst och lugnt område, samt ett litet hobbyprojekt man kan hålla på med på bakgården.
Där tänkte jag ställa en Duvant 9 V.O.S., som jag sedan startar upp en gång i veckan för att se att allting fortfarande fungerar.

Då vill jag bo granne med dig! Fan vad grejer jag hade kommit undan med..

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar

"-Ska ungjäveln ha en ångmaskin, så ska jag fanimej ha en sån!!!"

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...