don_tomazo
Går bra, en ägare.
freda86 skrev:2568435JA pappa
ja ska bara vänta på heljen först!
Gör som jag säger och gör´t nu, pöjk!
freda86 skrev:2568435JA pappa
ja ska bara vänta på heljen först!
don_tomazo skrev:2568450Gör som jag säger och gör´t nu, pöjk!
Nexor skrev:2568503Kolla hur kolven ser ut, liknande mystiska problem har jag haft på mina 2-taktare när delar från kolven lossnat utan anledning
freda86 skrev:2568522OK!! skall undersökas!
freda86 skrev:2568394Jag har inte tänkt på att nämna att motorn är SLIDMATAD! insuget går direkt ner i vevhuset, inte till cylindern!
har nog haft bort cylindern å tyckte det såg bra ut där, men genomgången var ju före vi alls fick några varvningsproblem! Reedventilen är väl då i vevhuset, för kikar man in i insuget syns det icke!
kanske vi borde ta bort cylindern å kolla läget där?
crallan skrev:2569769
Är du säker på att den är slidmatad? (rätta mig gärna om jag har fel)
mvh Crallan
Smålis skrev:2569787Den är slidmatad, har en gång i tiden ägt en AR! Tada
Finns det ingen vent till soppatanken kan det komma soppa till fuggen men det funkar ändå inte som det ska
Har ni kollat om den dra tjuvluft??? Gamla hojar gammalt insugningsgummi.... Hittar ni inte felet släng skiten och köp en ny motor vet att Spinnin Wheel har 3-4 st liggande.
rallyfisken skrev:2570114Vore ju synd att slänga motorn, skulle delat den om jag inte viste vad problemet var, fast det kan ju vara lite tråkigt utan en sprängskiss.
Fast man kan ju alltid sälja motorn till någon som tror sig veta felet och köpa en ny, men att slänga motorer är nästan något som borde klassas som en dödssynd.
Smålis skrev:2569787Den är slidmatad, har en gång i tiden ägt en AR! Tada
Finns det ingen vent till soppatanken kan det komma soppa till fuggen men det funkar ändå inte som det ska
Har ni kollat om den dra tjuvluft??? Gamla hojar gammalt insugningsgummi.... Hittar ni inte felet släng skiten och köp en ny motor vet att Spinnin Wheel har 3-4 st liggande.
Neutral skrev:2570249Du menar alltså att den startar lätt och går fint på tomgång? Inget där som tyder på något problem, typ misständningar, oren gång m m?
Vad händer när du gasar då? Dör den och stannar om du håller kvar eller reagerar den inte alls?
Har du rengjort allt i förgasaren, alla munstycken? Kan du köra förgasaren utan luftburk/filter monterat så att du kan se att allt rör sig normalt i den när du gasar?
crallan skrev:2569769Om hojjen är slidmatat finns det inga Reedventiler, då är det istället cirkulära ventiler som öppnar och stänger, sitter monterade på sidan av motorn där förgasaren går in.
Är du säker på att den är slidmatad? De flesta två taktare utom gamla moppar (rätta mig gärna om jag har fel) Har insuget rakt ner i vevhuset strax under cylinderfoten. Om motorn är slidmatad sitter förknasaren på motorns sida, och har insuget sidan om veven.
mvh Crallan
Neutral skrev:2570474Låter som att soppatillgången är begränsad. Du säger att du blåst munstycken m m men de kan ha gamla avlagringar som gör dem mindre, det måste du lösa upp. Du kan också ha problem med flottörmekanismen eller bränslefiltret i tanken. Prova att direktansluta en pet-flaska som soppatank eller ni kanske redan har fritt flöde av soppa (ingen kran/filter) och rätt höjd för självfall?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|