Motorrads högfartstest

Status
Ej öppen för fler svar.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Läs senaste numret och kom med en saklig diskussion/debatt
Endast :fakta/relevant information

Vem blir först att "balla ur":ajjabajja:

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Vad finns det att diskutera/debattera kring testet?

Varför ska nån "balla ur" ?

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
OK, jag blir först: Tycker ärligt talat att det är sjukt dåligt att så många hojar packade ihop.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
det är väl redan försent att vara först..:tummenupp

var är den testen du pratar om då ?

Står i rubriken! man måste givetvis läsa först och sen kommentera.
5 Spam/inte ämnes relaterat:tummenner: redan

1.
2.
3.
4.
5.

OK, jag blir först: Tycker ärligt talat att det är sjukt dåligt att så många hojar packade ihop.

Tycker detsamma, lika pinsamt som volvos krocktest med automatisk broms:Bugar

Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förstår inte ens meningen med ett sånt test. :död

Är det inte ett bra sätt att se hur tillförlitlig hojen är i extrema situationer.
Vad vi annars ser i tävlingar är ju modifierade hojar som man hjälp till med att byta vissa känsliga komponenter och sedan specialmappa om motorn.
Klarar en vanlig 1000cc att pressas för fullt lite längre tid? Tydligen inte! Axet: 0-100 säger ju ingenting men 0-200/250 det sållar agnarna från vetet(vettet:)). Man köper väl en 1000cc för det extrema, annars finns det ju massor med bekvämare motorcyklar med hyfsade prestanda.

Kan ju vara idé att diskutera något i tråden man själv skapat.

Du är alltid inne i "mina" trådar och rör runt. Men om man läser rubriken och tidningen jag hänvisar till, så borde det inte vara svårt att förstå vad det gäller. Antagligen har du inte läst tidningen, men i så fall kunde du vänta med ditt inlägg! Gerry berättar ju en del under just motorradtester.

Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Då är väl hela den här tråden för det första i fel forumdel? Finns en särskild forumdel för Motorraddiskussioner.

För det andra tycker jag det är rätt meningslöst/ofint att posta något under allmänt MC-relaterat som förutsätter att alla som skall diskutera har skaffat papperstidningen. :ajjabajja

Som någon annan sade, ta i alla fall upp en diskussionstråd i förstainlägget.

Smagatusk

Guest
En sammanfattning av testets utgång vore ju kul för oss som inte köper tidningen.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det här börjar ju bli löjligt.. BMW har en helt ny hoj 2010 med massor av ny teknik.
Jag tycker oxå att hojen är ball, och tycker inte att det är konstigt att den vinner massa tester.

Men jag kan verkligen inte förstå poängen med att skapa en tråd om varenda j*vla test där den vinner.

No offense, men det känns väldigt mkt som att du är så sjukt stolt över att du äger en S1000RR och på något sätt försöker imponera på oss andra med det?

Vad vill du? att sporthojs samtliga medlemmar ska gå ut på gatorna och hylla BMW för att de har världens bästa sporthoj enligt en del tester?

Jag kanske ska damma av lite gamla tester från slutet av 90-talet när R1 sopade mattan med allt och skryta om att jag äger en Yamaha. De var ju först med den nya generationens superbike!!! Dessutom 20 år före bmw ens byggde en!!!!!!!
Eller.. nej.. juste.. en sån tråd fyller ingen funktion ö ht..

Kanske ska alla andra börja starta trådar om att just deras märke råkat vinna t ex en motogp-tävling? (varje gång)

ALLA moderna sporthojar är tillräckligt starka/snabba/bra för 99% av alla medlemmar här. Så att en modell gör några km/h mer än någon annan är verkligen totalt ointressant.
Hur ofta är det man ligger och pressar där runt 300 och tycker att det går för sakta?

Ett test är alltid just ett test, inget annat.

Jag TESTADE s1000rr på mc-live i barkarby. Fet hoj.. men när jag satte mig på min 5 år gamla R1:a för att åka hem så tyckte jag ändå att den var ljusår skönare/bättre än bmw:n.. kanske är fel på mig, men konstigt nog så kände jag inget behov om att starta en tråd gällandes det...

edit: värt att tillägga är att jag inte läst testet, och eftersom du varken skrev en länk till testet eller testresultat så kommer jag inte att göra det heller. Jag kanske har helt fel, men jag gissar att det var BMW S1000RR som vann?

Du får verkligen ursäkta, jag brukar inte syssla med "personangrepp" även när folk tycker annorlunda än mig. Det är en fri värld, alla får tycka vad de vill.

Men jag har bara så OTROLIGT svårt att se syftet med dina senaste trådar. De börjar alltid som någon sorts hyllning till bmw:n sen slutar de dessutom alltid på samma sätt. D vs att det helt plötsligt inte är intressant vilken hoj som vann. utan något annat. T ex att andra hojar inte höll? eller att en styrdämpare är dålig..

Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Då är väl hela den här tråden för det första i fel forumdel? Finns en särskild forumdel för Motorraddiskussioner.

För det andra tycker jag det är rätt meningslöst/ofint att posta något under allmänt MC-relaterat som förutsätter att alla som skall diskutera har skaffat papperstidningen. :ajjabajja

Som någon annan sade, ta i alla fall upp en diskussionstråd i förstainlägget.

Om 5 av 9 av våra mest kända sporthojar pajar i ett test, så ligger det ju inte under tidningen. Det är ju inte deras fel att hojarna gick sönder. Om något skulle man gå in under varje enskild motorcykel och diskutera dess resultat. Jag anser detta har stort allmänintresse:fakta
Om man inte vet vad det rör sig om, varför ens bry sig och skriva inlägg, alternativt skicka ett pm, så kan jag berätta (men Gerry har ju i stora drag sagt det redan under Motorrad).

Ett praktexempel på hur det brukar fungera på SH, man hoppar in i en tråd som man inte begriper och skriver något orelevant.. Låt bli att bry dig, om det inte passar dig. Eller skicka PM:huvet

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Gäsp, ytterligare en lam tråd om s1000rr, som att det vore någon revolution att den vinner tester. den är inte roligare för det...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar