Motorrads högfartstest

Status
Ej öppen för fler svar.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Hittar inte artikeln någonstans. Det som händer är att man kan tro att datorn hängt sig när man går in på Motorrads hemsida.

Det är så klart förjäkla dåligt att hojarna inte håller. Men du kan inte ge lite mer info hur länge hojarna höll och varför dom paja? Resultatet förvånar mig eftersom deras 5000 mila tester ofta indikerar att motorn fortfarande är som ny!

Att gå in i tråden och kritisera något utan ha läst artikeln, är för helt mig obegripligt, det betyder ju att man bara är ute efter att skapa oreda och förstöra för andra.
Har man inte råd att köpa Motorrad, STRUNTA i tråden!!
Annars så kommer man lite i närheten av vad som hände om man klickar på motorrradtester gynnar BMW.

Man kör 9 st av de kändaste märkena av sporthojar:
1. Först landsväg, långtur genom Europa och Frankrikes bergspartier med mycket kurvor blandat med motorvägsetapper.
2: Sen högfartstest och ax-prestanda på Nardobanan i Italien, där inte enbart farten spelar roll utan även hur hojen uppför sig i höga farter och hur föraren får vinden på sig, dämpning osv.. (de klagade på styrdämparen hmm konstigt när jag blev slaktad i annan tråd).
Under detta test pajar/skjutermotor/växellåda osv.. fem nämnda hojar, vilket enl mottorrad skapat stora rabalder blad tillverkarna och deras återförsäljare.
3. Tänkt bantest på nardobanans mittparti där det ligger en bana, detta kunde inte slutföras då de inte hade alla hojar kvar.
så de måste köra tillbaka hojarna och försöka göra testet på annan bana.

Gå inte in i mina trådar om ni inte gillar vad jag skriver, varför går ni in? Varför skriver ni något? Strunta och gå in och bojkotta mig ni som verkar " hatälska" mig, då ni får ut er egen frustration genom att angripa något ni inte begriper.
STAY OFF!
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Hittar inte artikeln någonstans. Det som händer är att man kan tro att datorn hängt sig när man går in på Motorrads hemsida.

Det är så klart förjäkla dåligt att hojarna inte håller. Men du kan inte ge lite mer info hur länge hojarna höll och varför dom paja? Resultatet förvånar mig eftersom deras 5000 mila tester ofta indikerar att motorn fortfarande är som ny!

Man kör ju aldrig "skiten" ur motorerna i långtesterna och om man hävdar att, det bara var just det exemplaret av visst märke som gav upp, så kan det ju stämma till viss del, men då får man ju helt döma ut Motorrads 5000mila test, för det är ju också bara en slumpvis utvald hoj.

För några år sedan hade jag bråttom ner till Knutstorp, startar tidig söndagsmorgon och håller nästan stumt ner mot Helsingborg, hade nog inte gjort det om jag läst denna artikel innan. Oavsett märke så gav för många hojar upp totalt sett. Vilket antyder att det kanske plockas ut för mycket effekt ur moderna motorer som går ut över hållbarheten.
De flesta tourar ju med sporthoj, med tanke på vad hojen egentligen kan prestera, men pressa en modern hoj, då verkar inte motor och växellåda lira med.
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Att gå in i tråden och kritisera något utan ha läst artikeln, är för helt mig obegripligt, det betyder ju att man bara är ute efter att skapa oreda och förstöra för andra.
Har man inte råd att köpa Motorrad, STRUNTA i tråden!!
Annars så kommer man lite i närheten av vad som hände om man klickar på motorrradtester gynnar BMW.

Man kör 9 st av de kändaste märkena av sporthojar:
1. Först landsväg, långtur genom Europa och Frankrikes bergspartier med mycket kurvor blandat med motorvägsetapper.
2: Sen högfartstest och ax-prestanda på Nardobanan i Italien, där inte enbart farten spelar roll utan även hur hojen uppför sig i höga farter och hur föraren får vinden på sig, dämpning osv.. (de klagade på styrdämparen hmm konstigt när jag blev slaktad i annan tråd).
Under detta test pajar/skjutermotor/växellåda osv.. fem nämnda hojar, vilket enl mottorrad skapat stora rabalder blad tillverkarna och deras återförsäljare.
3. Tänkt bantest på nardobanans mittparti där det ligger en bana, detta kunde inte slutföras då de inte hade alla hojar kvar.
så de måste köra tillbaka hojarna och försöka göra testet på annan bana.

Gå inte in i mina trådar om ni inte gillar vad jag skriver, varför går ni in? Varför skriver ni något? Strunta och gå in och bojkotta mig ni som verkar " hatälska" mig, då ni får ut er egen frustration genom att angripa något ni inte begriper.
STAY OFF!

Jag håller helt med om att det var tråkig läsning om hojarna, (prenumerar på MotoRad så jag får skriva här?) Man hade kanske kunnat tänka sig ett något mindre bortfall. Men att ligga på maxvarv konstant i flera minuter är ju en enorm påfrestning på cyklar med det effektuttaget. Vilka hojar som höll eller inte tror jag personligen var ren tillfällighet. Av ett annat ex från fabriken hade säkert utfallet kunnat sklija en hel del.

Nu till det som inte hör tråden till. Varför startar du trådar som nån jäkla twittrare i jakt efter uppmärksamhet dag ut och dag in. TS du har ju ingen som helst chans mot den totala mobben som blir pga din attityd och språklighet i dina inlägg. Dina inlägg och tråder bara lyser om ett behov av självbekräftelse och total saknad av självinsikt.

Jag sätter 10 bananer på att även denna tråden låses inom snar framtid.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Kan inte TS bara sluta upp att starta nya trådar..... Det börjar bli lite tröttsamt. Någonstans är det nåt som inte är alldeles rätt, det är ju uppenbart.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat. / Nalle Puh
900 st online och just du vill vara i min tråd:):)
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Att starta en tråd på denna öppna area om en artikel som inte alla har direkt tillgång till är för mig obegripligt.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Jag håller helt med om att det var tråkig läsning om hojarna, (prenumerar på MotoRad så jag får skriva här?) Man hade kanske kunnat tänka sig ett något mindre bortfall. Men att ligga på maxvarv konstant i flera minuter är ju en enorm påfrestning på cyklar med det effektuttaget. Vilka hojar som höll eller inte tror jag personligen var ren tillfällighet. Av ett annat ex från fabriken hade säkert utfallet kunnat sklija en hel del.

Nu till det som inte hör tråden till. Varför startar du trådar som nån jäkla twittrare i jakt efter uppmärksamhet dag ut och dag in. TS du har ju ingen som helst chans mot den totala mobben som blir pga din attityd och språklighet i dina inlägg. Dina inlägg och tråder bara lyser om ett behov av självbekräftelse och total saknad av självinsikt.

Jag sätter 10 bananer på att även denna tråden låses inom snar framtid.

Bananer är gott! Håller med om vad du säger, men om man inte gillar min attityd varför går man in? Själva tråden startade jag så neutralt som möjligt, utan att provocera eller något annat. Då kritiseras det??
Om man nu inte har motorrad eller läst/hört vad det handlar om, varför bry sig, varför skriva överhuvudtaget?
Jag får väl sätta 11 bananer:banana, du får pm:a vart jag ska skicka dom om jag har fel.:)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Gå inte in i mina trådar om ni inte gillar vad jag skriver, varför går ni in? Varför skriver ni något? Strunta och gå in och bojkotta mig ni som verkar " hatälska" mig, då ni får ut er egen frustration genom att angripa något ni inte begriper.
STAY OFF!

Det där funkar inte tocar. Du kan inte hetsa och sedan tro att alla ska lägga sig raklånga och acceptera dina åsiktsvädringar utan invändningar.

Tror du får tänka om innan du postar nya trådar. Det här fungerar inte. Det går att diskutera utan att uppmana eller skriva att man förväntar sig att det ska balla ur.

I längden kommer du förlora på det här och du kommer inte få det lättare att framföra åsikter, utan att bli påmind om allt dravel som du bidragit till. Finns flertalet medlemmar som gått detta öde till mötes.

Tråd stängd.

//Edit: Denna tråd hade fungerat om det vore en teknisk diskussion med seriös utgångspunkt och en diskussion om vad som kan ha orsakat haverierna. Det hade varit intressant, men den här dagisnivån funkar inte.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top