Asgott väder i kväll så ja tänkte ut och rasta husan lite..
MEN!!! När ja kört i ca 5 min lugn körning så utan förvarning så bara rasla de till i motorn. Jag stängde av den på en gång, det räcker bara man kickar lite löst med pysen inne så hör man "rassel rassel" typiskt skuretlager ljud..
Jag e ganska ny på 4-stroke sidan, men vafan ska man göra?
Det lär vara ett riktigt hantverks jobb att byta ramlager har jag hört (om det nu är det som är felet, men jag antar det).
Antar att det inte finns några garantier osv, presic som på crossmotorcyklar.
Ska man börja röjja i det själv? E det mycke tröjl?
Jobbar på auktoriserad bilverkstad så jag har la inte tummen mitt i näven, men har inte skruvat med 2-hjulingar sedan "moppe åldern"
Det är en 04:a 650 300 mil med väldigt välskötta oljebyten, har gått ca 5 h sedan ventiljustering.
Hade just bytat olja och filter skulle bara ut på en liten provrunda.
Väldigt tacksam för svar
MVH: Jimmy.
MEN!!! När ja kört i ca 5 min lugn körning så utan förvarning så bara rasla de till i motorn. Jag stängde av den på en gång, det räcker bara man kickar lite löst med pysen inne så hör man "rassel rassel" typiskt skuretlager ljud..
Jag e ganska ny på 4-stroke sidan, men vafan ska man göra?
Det lär vara ett riktigt hantverks jobb att byta ramlager har jag hört (om det nu är det som är felet, men jag antar det).
Antar att det inte finns några garantier osv, presic som på crossmotorcyklar.
Ska man börja röjja i det själv? E det mycke tröjl?
Jobbar på auktoriserad bilverkstad så jag har la inte tummen mitt i näven, men har inte skruvat med 2-hjulingar sedan "moppe åldern"
Det är en 04:a 650 300 mil med väldigt välskötta oljebyten, har gått ca 5 h sedan ventiljustering.
Hade just bytat olja och filter skulle bara ut på en liten provrunda.
Väldigt tacksam för svar
MVH: Jimmy.