Andreas318
Ny medlem
Hellu!
Ja... Det här är en fråga i klass med ''Får jag köra en R1a på A2 behörighet med igentejpad luftburk?''... men likförbannat måste jag ställa den.
Har nyligen köpt mig en helt orginal drz400sm-07 (min PÄRLA), som jag putsar så fort det landar ett pollen på... Orginal så låter det ju som en 4takts kinascooter, så jag köpte mig ett begagnat slipon fortare än kvickt. Jag har beställt munstyckekit från staterna, och lär få dom i slutet på nästa vecka. ''Problemet'' ligger i att imorgon så vill några arbetskollegor dra iväg på en glass, cirka 1-2 timmars aktiv körning...
Nu med sliponet, när jag ligger på jämn gas så hostar den då och då, smäller vid både upp och nerväxling och motorbroms... Den ber helt enkelt om mer soppa... Samtidigt som den inte tvekar en sekund vid full gas, den drar på som den ska, inget bogg eller liknande. Förstår att det är skitsvårt att bedöma utan att själv ha kört... Men hur stort är behovet av mer soppa tror ni? Den stuttrar och hostar ju som sagt vid jämn gas landsvägskörning, men vid full gas så tvekar den inte.
Är det direkt skadligt att köra 2timmar jämn gas med dom där hosten? Min 125a hade slipon utan bestyckning under 300mil med samma host, och det hände ju inget... MEN NU GÄLLER DET INGEN 125A, UTAN MIN PÄRLA!!
Värt att trycka dit orginaldämparn inför turen imorgon för att skona motorn? Vill ju vara cool inför kollegorna
Tacksam för input!
Ja... Det här är en fråga i klass med ''Får jag köra en R1a på A2 behörighet med igentejpad luftburk?''... men likförbannat måste jag ställa den.
Har nyligen köpt mig en helt orginal drz400sm-07 (min PÄRLA), som jag putsar så fort det landar ett pollen på... Orginal så låter det ju som en 4takts kinascooter, så jag köpte mig ett begagnat slipon fortare än kvickt. Jag har beställt munstyckekit från staterna, och lär få dom i slutet på nästa vecka. ''Problemet'' ligger i att imorgon så vill några arbetskollegor dra iväg på en glass, cirka 1-2 timmars aktiv körning...
Nu med sliponet, när jag ligger på jämn gas så hostar den då och då, smäller vid både upp och nerväxling och motorbroms... Den ber helt enkelt om mer soppa... Samtidigt som den inte tvekar en sekund vid full gas, den drar på som den ska, inget bogg eller liknande. Förstår att det är skitsvårt att bedöma utan att själv ha kört... Men hur stort är behovet av mer soppa tror ni? Den stuttrar och hostar ju som sagt vid jämn gas landsvägskörning, men vid full gas så tvekar den inte.
Är det direkt skadligt att köra 2timmar jämn gas med dom där hosten? Min 125a hade slipon utan bestyckning under 300mil med samma host, och det hände ju inget... MEN NU GÄLLER DET INGEN 125A, UTAN MIN PÄRLA!!
Värt att trycka dit orginaldämparn inför turen imorgon för att skona motorn? Vill ju vara cool inför kollegorna
Tacksam för input!